• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

افزودنی‌های فوق روان کننده بتن

افزودنی‌های فوق روان کننده بتن

افزودنی‌های فوق روان کننده بتن بر پایه ترکیبات شیمیایی متفاوتی ساخته می‌شوند. در این مقاله به مبحث افزودنی‌های فوق روان کننده بتن می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

نفتالین فرمالدهید سولفوناته تغلیظ شده

این ماده از اولین مواد خامی است که از دهه 1970 به عنوان یک عامل کاهنده آب با عملکرد گسترده در ترکیبات افزودنی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. این ترکیب که با عنوان پلی نفتالین سولفونات (PNS) نیز شناخته شده است، از صنایع شیمیایی به وجود می آید.

مشتقات نفت یا نفتالین زغال سنگ با استفاده از اسید سولفوریک غلیظ در دمای زیاد سولفوناته می شود و سپس با فرمالدهید پلیمریزه می شود و در مرحله بعد به نمک‌های سدیم و کلسیم تبدیل خواهد شد.

این پلیمرها دارای وزن مولکولی نسبتاً کمی هستند و تعداد واحدهای نفتالین سولفوناته شده آنها بین 2 تا 10 است. بدین ترتیب وزن مولکولی این پلیمرها در حدود 500 تا 2500 می باشد.

درصد وزنی مواد جامد محلول در آب محصولات تجاری معمولاً در حدود 25 تا 45 درصد است. در این حالت افزودنی مورد نیاز در حالت محلول برای تولید بتن با ویژگی‌های نسبتا تراکم‌پذیر و روان، در حدود 1 تا 3 درصد وزن سیمان می باشد.

ملامین فرمالدهید سولفوناته تغلیظ شده

این محصول شیمیایی در ابتدا در دهه 50 میلادی به عنوان یک عامل پخش‌کننده در صنایع متفاوت گسترش پیدا کرد، اما تا 10 سال بعد از آن هم، امکان استفاده از آن در بتن شناخته شده نبود.

مفیدترین حالت زمانی می باشد که وزن مولکولی متوسط حدود 30000 است. این ماده (ملامین فرمالدهید سولفونات) معمولاً به صورت منفرد یا در ترکیب با نفتالین فرمالدهید سولفوناته استفاده خواهد شد.

زمانی که به طور منفرد استفاده می‌شود، کمترین تأثیر را روی هوای وارد شده و زمان گیرش می گذارد. اسیدهای هیدروکسی کربوکسیلیک در بعضی از ترکیب‌ها وارد خواهد شد و باعث کاهش افت اسلامپ می شود.

ساختار محصول نهایی، مشابه نفتالین فرمالدهید سولفوناته است؛ جز اینکه یک حلقه ملامینی جایگزین حلقه دوتایی نفتالین می شود و وزن مولکولی آن نیز بیشترخواهد شد. این ترکیبات تنها به صورت نمک‌های سدیم در دسترس است.

لیگنوسولفونات‌های اصلاح شده

افزودنی‌های با پایه لیگنوسولفونات به طور وسیع به عنوان افزودنی‌های کاهنده آب استفاده خواهد شد. استفاده از مقادیر معمول این افزودنی‌ها مقدار آب اختلاط را به میزان 6 تا 10 درصد کاهش خواهد داد. در مقادیری بیش از این، تأخیر بیشتر در زمان گیرش رخ می دهد و مقادیر بیشتری از حباب هوا ایجاد می‌شود و به همین دلیل است که نمی‌توان از این افزودنی‌ها به عنوان افزودنی‌های فوق روان کننده استفاده کنیم. به دلیل هزینه کم استفاده از افزودنی‌های با پایه لیگنوسولفونات، همواره تمایل به ساخت افزودنی‌های فوق روان کننده با پایه این ترکیبات شیمیایی وجود دارد.

پلی کربوکسیلات اترها

این ترکیبات که PCs یا پلیمرهای شانه‌ای نیز نامیده می‌شوند، جدیدترین انواع افزودنی‌های فوق روان کننده بتن هستند و برعکس نفتالین و ملامین فرمالدهید سولفوناته که معمولا از یک ساختار واحد تشکیل شده‌اند، خانواده‌ای از محصولات با ساختارهای شیمیایی مختلف هستند.

شاکله پلیمری تشکیل‌دهنده این ترکیبات بر پایه پلیمریزاسیون آکریلیک اسید است که می‌تواند با گروه‌های مونومری دیگر جایگزین شود و به این ترتیب موجب اصلاح تعداد گروه‌های کربوکسیلاتی روی شاکله پلیمری می شود.

پلی‌اتر وظیفه پراکنده کردن ذرات سیمان را بر عهده دارد و این کار را از طریق ایجاد ممانعت فضایی انجام می‌دهد. مکانیزم غالب در عملکرد افزودنی‌های پلی کربوکسیلاتی برای پراکنده کردن ذرات سیمان از طریق ممانعت فضایی است، در حالی که در افزودنی‌های با پایه ملامین و نفتالین سولفوناته و همچنین لیگنوسولفونات اصلاح شده، این عملکرد از طریق نیروهای دافعه الکتروستاتیکی انجام می شود.

شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا می باشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و  ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه