• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

کاربرد فوق روان کننده بتن

کاربرد فوق روان کننده بتن

افزودنی‌های خیلی روان کننده بتن می‌توانند به نوعی اثر گذاری برای تأمین انواع نیازها در برنامه ها به کار گیری بشوند. تولیدکنندگان بتن می‌توانند از افزودنی‌های فوق روان کننده برای زیاد شدن اسلامپ فاقد اضافه کردن آب، بهره گیری بهتر از سیمان و استحکام لازم استفاده کنند. پیمانکاران هم می‌توانند از بتن‌های روان برای آسان کردن و سرعت بخشیدن به فرآورده های جای‌ دهی و انباشتگی استفاده می کنند. در این مقاله به مبحث کاربرد فوق روان کننده بتن میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و …. میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید

کاربرد فوق روان کننده بتن

آسان کردن فرآورده ها این امکان را به وجود می آورد که نیروی انسانی کمتری به کار گرفته شده، کارهای ساخت با سرعت زیادی انجام شود و در آخر، سودآوری پروژه زیاد می شود. در ادامه نمونه‌هایی از انواع عمکرد فوق روان کننده بتن چک می‌شود.

بتن‌های با دوام

 بتن با دوام بتنی است که استحکامی برابر یا بیش از ۴۱ مگاپاسکال دارند. نسبت آب به سیمان در این بتن‌ها از ۰٫۲۵ برای استحکام بیش از ۸۰ مگاپاسکال در سن ۵۶ روز تا ۰٫۴ برای بعضی بتن‌ها در سن ۲۸ روز تغییر می کنند. اصلی ترین عوامل در ساخته بتن پرمقاومت، بر این پایه اند از: استفاده سیمان مناسب در تأمین استحکام زیاد، نسبت آب به سیمان کم و سنگدانه‌هایی با استحکام بسیار که مقدار و دانه‌ بندی مناسبی دارند.

روند جای‌ دهی بتن و مقدار فشردگی آرماتورها، مشخص کننده بزرگ‌ ترین میزان سنگدانه و دانه‌ بندی مصالح سنگی است. مصرف  نسبت آب به سیمان کم، اصلی ترین قدم برای به دست پیدا کردن به بتن بادوام است که این امر در انجام با بهره گیری از افزودنی‌های فوق روان کننده به دست می‌آید. در هنگامی که نسبت آب به سیمان کمتر از ۰٫۳۵ باشد، بیشتر افزودنی فوق روان کننده برای کنترل میزان آب قاطی در محل ساخت بتن به مخلوط اضافه شده و در گام بعدی به علت آسان کردن قراردهی، میزانی افزودنی هم در پای کار به بتن اضافه می کنیم.

مثلا در مخلوطی با نسبت آب به سیمان ۰٫۳۳ و آب قاطی نزدیک به ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب، می‌توان از مقدار معمول افزودنی برای به وجود آمدن اسلامپی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر مصرف کرد. بعد از حمل بتن به پای کار و پیش از بتن‌ریزی برای پیدا کردن به اسلامپ مورد نظر جهت مکنده کردن بتن و با توجه به روند بتن‌ریزی، می‌توان برای بار دوم میزانی از افزودنی را به مخلوط اضافه کرد.

این روند دو مرحله‌ای در اضافه کردن افزودنی، بهعث به عقب افتادن در موقع گیرش را کاهش می‌دهد و برای بتن‌ریزی دال و وقتی که کارهای پرداخت به وسیله ی ماله‌کشی انجام می‌شود، بسیار پر استفاده است.

بتن پیش‌ تنیده – پیش‌ساخته

رووش فوری کسب استحکام کوتاه مدت، آسان کردن جای‌دهی و جریان سریع‌تر شکل ها در پروژه از مزیت هایی هستند که در بتن‌هایی به نسبت آب به سیمان کم در ساخت قطعه های پیش‌تنیده و پیش‌ساخته به خوبی شناخته شده است.

قطعات پیش‌ تنیده بیشتر از دید هندسی به شکلی هستند که بتن‌ریزی آن‌ها محتاج بتن‌هایی با اسلامپ زیاد است و افزون بر این، برای سریعتر کردن در استفاده دوباره شکل ها، بتن مورد استفاده در این قطعه ها حتما روش کسب استحکام سریعی داشته باشد. اضافه کردن آب به بتن برای زیاد شدن اسلامپ، روش کسب استحکام را آهسته کرده، در حالی که بهره گیری از افزودنی‌های فوق روان کننده بتن با زید شدن اسلامپ در میزان آب ثابت به سرعت بخشیدن روش کسب استحکام هم کمک می‌کنند.

بهره گیری از افزودنی فوق روان کننده برای ساخت بتن خود فشرده در نسبت آب به سیمان مساوی یا کمتر از بتن معمولی، تسریع ساخت را زیاد کرده است و احتیاج به بهتر شدن اختلالاتی که وجود دارد در سطح بتن را رفع می‌کند.

استفاده فوق روان کننده در مهیا کردن بتن‌ تزئینی

 بتن‌های تزئیناتی همیشه در خطر دید قرار داده است و به همین علت احتیاج به تمهیدات ویژه ای در مورد گزینش قالب‌بندی، مصالح، جای‌دهی و پرداخت برای به دست آوردن به شکل مورد نظر هستند. بتن‌های تزئیناتی حتما شکل مناسب و یکدستی داشته و مشکلاتی که وجود دارد در آن‌ها کمتر باشد.

بتن حتما تا حد امکان شکل قالب را به خود بگیرد و به همین علت حتما از عمکرد های بسیاری برخوردار باشد. شکل اختلاط بهتر و روند فشرده مناسب، حتما با ساخت شکل اختلاط‌های مقدماتی و امتحان شکل های اختلاط در قالب‌های آزمایشی مشخص می شود. در هنگام استفاده از افزودنی فوق روان کننده در تولید بتن تزئینی، برای به دست آوردن رنگ یکدست در همه قطعات، افزودنی بتن باید در دراز مدت تولید قطعات مصرف می شود.

فشار وارد شده بر شکل قالب در بتن‌های روان می‌تواند شکل قالب توجهی بیشتر از فشار وارد شده بر قالب در بتن‌های عادی است. به همین خاطر هنگام مصرف از این بتن‌هایی که حتما از قالب‌هایی با استحکام زیاد استفاده کرد و قالب‌ها به شکل مناسبی درزگیری شود. در هنگام نداشتن رعایت مورد ها ، امکان در رفتن قالب، به وجود آمدن خطوط در جهت شکاف قالب‌ها و شن‌زدگی بتن امکان دارد.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه