• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

روان کننده بتن

روان کننده بتن

روان کننده یک افزودنی شیمیایی بتن می باشد که به عنوان کاهنده آب و بیشتر شدن عدد اسلامپ بتن استفاده می شود. بدیهی است که با زیاد شدن عدد اسلامپ بدون آنکه بتن خواص خود را از دست می دهد بتن روان تر می شود و باعث می شود که به آسانی خلل و فرج محل ریخته شده را پر می کند. در این مقاله به مبحث روان کننده بتن میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و …. میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید

روان کننده بتن

محاسن روان کننده بتن

از فواید روان کننده بتن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بالا بردن عدد اسلامپ و روانی بتن
  • کاهنده آب
  • کم کردن عیار سیمان
  • بالا بردن مقاومت فشاری
  • توانایی استفاده در بتن های با سنگدانه های نامناسب
  • توانایی استفاده در قالب های نازک و پر میلگرد
  • قابلیت پمپاژ بتن

مزایا و معایب روان کننده بتن

ضرر های روان کننده بتن؛ با بالا بردن بیش از حد توصیه شده روان کننده‌ ها به مخلوط کردن بتن معمولا آب انداختن زیادتر، جداشدگی و کندگیری زیادتری را مشاهده می کنیم. آب انداختن زیادتر باعث واپاشیدگی بتن خواهد شد. مقادیر زیادتر استفاده از این افزودنی ها معمولا باعث سرعت کمتر بتن می شود. معین کردن مقدار مطلوب استفاده از این افزودنی ها باید براساس مقادیر پیشنهادی به وسیله تولید کننده روان کننده بتن و با تولید طرح اختلاط های آزمایشی با به استفاده مصالح مورد استفاده در پروژه مورد نظر انجام می شود.

استفاده از بعضی از این افزودنی ها باعث ایجاد حباب هوا در بتن می شود و این مسئله باید همواره در استفاده از این افزودنی های شیمیایی مورد توجه قرارگرفته شود ترکیبات سازنده این افزودنی های بتن معمولا ترکیبات آلی است که میتوانند باعث بهوجود آمدن تاخیر در زمان گیرش بتن بشود. جهت جبران چنین مشکلاتی در بعضی از این افزودنی ها از مقدار های  کمی ترکیبات سریع کننده استفاده خواهد شد.

انواع روان کننده بتن

  1. فوق روان کننده کربوکسیلاتی 
  2. فوق روان کننده نفتالینی   
  3. فوق روان کننده لیگنو سولفات

1.فوق روان کننده کربوکسیلاتی

فوق روان کننده کربوکسیلات با فوق روان کننده های متداول دیگر در عمل مختلف است. پایه فوق روان کننده کربوکسیلیک، اتر می باشد و نیز دارای زنجیره های جانبی مولکولی می باشند و میزان مصرف آن 2/1-5/. درصد وزن سیمان مصرفی است و عدد اسلامپ را تا 12 افزایش خواهد داد.

2. فوق روان کننده نفتالینی

فوق روان کننده بر پایه نفتالین به عنوان یک ماده ی کاهنده ی آب و دیرگیر شدن بتن می باشد. این فوق روان کننده به دلیل استفاده در مناطق معتدل و گرم مناسب می باشد و میزان مصرف آن 1-8/. درصد وزن سیمان مصرفی است و عدد اسلامپ را تا 18 افزایش خواهد داد.

3. فوق روان کننده لیگنو سولفات بتن

فوق روان کننده لیگنو سولفات یک افزودنی مایع  می باشد که بر روی ذرات سیمان تاثیرگذار است. این فوق روان کننده به شکل عامل روان کنندگی قوی بر روی ذرات سیمان  است و تاثیر کندگیری کنترل شده ای خواهد داشت و میزان مصرف آن 8/.-3/. درصد وزن سیمان مصرفی است و عدد اسلامپ را تا 22 افزایش می دهند.

روان کننده ها و افزودنی های دیگر 

روان کننده ها میزان آب مورد نیاز مخلوط را کم  می کند و کارایی را بهبود می دهند، ملات چسبنده تر می شود و بهتر در قالب جایگذاری می شود. روان کننده ها معمولا نوعی رزین محلول نمکی می باشند، رنگ آن ها بیشتر اوقات قهوه ای تیره هست و به شکل مایع یا پودر جهت مصرف به فروش خواهد رسید. روش استفاده از روان کننده بتن، باید مطابق دستورالعمل سازنده انجام گیرد.

در صورتی که بیش از مقدار مورد نیاز روان کننده استفاده شود، هیچ و سودی ندارد و در عوض امکان دارد ملات ضعیف تر بشودد، ولی معمولا حدود 250-300 m1 مایع به ازای هر 50 kg سیمان مصرف خواهد شد، و یا 20-30 gr پودر در هر 50 kg سیمان استفاده می شود. روان کننده مایه را باید ابتدا در آب مخلوط بریزیم و بهم زده و بعد داخل مخلوط خشک بریزیم، در صورتی که به زمان کاربرد پودر روان کننده باید اول آن را با مصالح خشک مخلوط کنیم سپس آب را به مخلوط خشک اضافه کنیم.
انواع دیگر افزودنی ها بتن، مانند مقاوم کننده ها، هوازا ها، ضد یخ ها، ضد گرد و غبارها، تندگیر کننده ها و کندگیر کننده ها و رنگ کننده ها هستند. در ملات کف سازی آجری در بسیاری اوقات از افزودنی رزین استایرن – بوتادین (SBR) به زمان مخلوط کردن اضافه می کنند تا چسبندگی و استحکام ملات افزایش یابد، هر چند که این کار ضروری نخواهد بود.

استفاده از روان کننده ها چه تاثیری بر روی مقاومت بتن می گذارند؟

بتن مصالح ساختمانی می باشد که از سیمان، سنگدانه، آب و دیگر مواد معدنی تشکیل می شود. بتن در واقع سنگی مصنوعی می باشد که با استفاده از این مواد ارزان‌ قیمت تولید می شود و به دلیل استحکام بالا، کاربرد زیادی در صنعت ساخت و ساز، مخصوصا در مناطق مرطوب دارد.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه