• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

زینک ریچ اپوکسی

زینک ریچ اپوکسی

زینک ریچ نمونه آستر برای پوشش‌های ضدخوردگی است که در صنایع به کار می‌رود. استفاده متداوم و مکرر آستر زینک ریچ در صنایع مختلف، حصول نتایج مطلوب این آستر و نیز اجرای آسان و بدون دردسر آن، این آستر را در صف پوشش‌های ضدخوردگی و محافظتی پرمصرف قرار داده است. اغلب زینک ریچ با لایه‌ای از پوشش رویه اپوکسی یا پلی یورتان به عنوان سیستم پوشش محافظ فلزی انتخاب می‌شود. این آستر چسبندگی مناسبی به روی انواع سطوح فلزی دارد. در این مقاله به مبحث زینک ریچ اپوکسی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

زینک ریچ چیست:

زینک ریچ شامل درصد  بسیار بالایی از گرد روی است و برای جلوگیری از خوردگی سطوح استیل و بالا بردن طول عمر آن‌ها به کار می‌رود. خواص ضد خوردگی این آستر به علت وجود فلز روی به کار رفته در فرمولاسیون آن بوده که انتخاب مناسبی برای حفظ و خاصیت های  ضد خوردگی سازه های فلزی است. گرد روی با قربانی کردن خود از فرسوده شدن فلز نیز جلوگیری می‌کند. گرد روی یک ماده ساخته شده از روی است که به شکل پودر تولید میشود  و به آن پودر روی هم می‌گویند. زینک ریچ از فلزات حفاظت کاتدی می‌کند مثل آبکاری سرد فلزات. در بیشتر صنایع، زینک ریچ برای جلوگیری از خوردگی  در زیر لایه های استیل به کار می رود. این روکش ها در بزرگراه ها و زیرساخت ها نیز استفاده می شوند و در صنعت و وسای ل نقلیه کاربرد دارند.

زینک ریچ با عنوان روکش رویه در استیل یا سطوح فلزی دیگر که در شرایط آب و هوایی  بسیار سخت قرار دارند و نیز سطوحی که فرسودگی دائم دارند به کار می رود.

توضیحاتی درباره ویژگی ضد فرسودگی:

زینک ریچ خاصیت حفاظت کاتدی دارد، در حالی که رنگ های عادی با ایجاد حفاظت ضد نفوذ آب بین فلز و رطوبت هوا، سبب حفاظت می شوند. سلول کاتدی استیل را با روی محافظت می کند تا زنگ نزند و همچنین روکش های روی از سطح حفاظت بازدارنده می کنند. هرچند زینک ریچ با عنوان روکش مستقل به کار می رود، اما معمولا همراه رنگ یا اپوکسی به عنوان روکش روی سطح استفاده می شود. این آستر زیر روکشی از اپوکسی یا پلی یورتان، یک لایه به صورت پشتیبان یا اضافه برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی استیل فراهم می کند.

انواع زینک ریچ:

دو نمونه زینک وجود دارد:

 غیر ارگانیک: روکش های غیر طبیعی روی با اسپری کردن به کار می روند. وقتی روکش رویه سطح استفاده نمی گردد، روکش های غیر ارگانیک روی نسبت به روکش های طبیعی روی که برای رویه سطح به کار نمی روند محافظت مناسب نری دارند.
• ارگانیک: روکش های ارگانیک روی اغلب با برس، غلطک یا اسپری به کار می روند. وقتی با عنوان روکش رویه سطح به کار نمی روند به خوبی آستر غیر طبیعی از استیل محافظت نمی کنند. برای روکش رویه سطح، روکش های طبیعی  روی به اندازه روکش های غیر ارگانیک محافظت می کنند. روکش های طبیعی روی می توانند آستر روی یورتان عمل آمده با رطوبت باشند، که به آسانی در سطح به کار می روند.

رنگ های روی غیرطبیعی و ارگانیک تا حدودی در عملکرد متفاوتند. رنگ های غیر ارگانیک غنی از روی که با واکنش شیمیایی آرام به استیل می چسبند به حلال مقاومند و دما را تا ۷۰۰ درجه فارنهایت (۳۷۵ سانتی گراد) تحمل می کنند. زینک ریچ‌ها ورقه ورقه، پوسته پوسته یا متورم نمی شوند،و به آسانی متصل می شوند و نسبت به ارگانیک ها راحت تر تمیز می گردند. چگالی زینک ریچ حدودا نصف چگالی روی در یک میل از روکش های گالوانیزه دسته ای است.

چرا زینک ریچ اپوکسی:

زینک ریچ بهترین ماده چسبنده هم برای سطوح گالوانیزه نو  و هم سطوح گالوانیزه هوازده است. این آستر رویی بیش از ۷۵ سال است که در آمریکا و بیش از یک قرن است که درکشور های  اروپا به کار می رود. یکی از علت های اصلی موفقیت زینک ریچ آن است که هم از حفاظت بازدارنده و هم حفاظت کاتدی دارند. در دهه ۱۹۶۰ مؤسسه آهن و فولاد آمریکا و شورای رنگ آمیزی سازه های فلزی تحقیق و برسی انجام دادند که معلوم شد زینک ریچ بهتر از دیگر رنگ های هم مدل خود عمل می کنند. در سال ۱۹۷۰ بازبینی زینک ریچ که ۹ سال قدمت داشتند نشان داد از چسبندگی آن ها اصلا کم نشده است.

زینک ریچ ویژگی هایی مشابه به روکش روی گالوانیزه دارند. این رنگ ها با درصد بالای روی در فیلم خشک  یعنی پس از عمل آمدن، با ویژگی های بازدارنده فلز روی  به خوبی ترکیب می شوند. گرد روی در رنگ با مواد چسبنده ارگانیک ترکیب می گردند. این مواد چسبنده سبب می شوند ذرات روی در تماس با یکدیگر باقی بمانند به طوری که رنگ روی حفاظتی کاتدی داشته باشد. طبق ای اس تی ام ای ۷۸۰ ، کاربرد زینک ریچ در تعمیر روکش های گالوانیزه آسیب دیده روشی مورد تأیید شده است. زینک ریچ با حداقل ۶۵% روی، نقش های بسیار خاصی بر عهده دارند. آن ها در تعمیر روکش های گالوانیزه آسیب دیده فراوان استفاده می شوند زیرا کاربرد نسبتاً آسان و راحتی دارند.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه