• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

فوق روان کننده دیرگیر بتن

فوق روان کننده دیرگیر بتن

ماده افزودنی فوق روان کننده دیرگیر افزودن مایع بر پایه نفتالین سولفونات است که علاوه بر به وجود آمدن روانی بتن باعث تاخیر در گیرش اولیه بتن می شود و اثرات منفی سریع گیرش را در دمای زیاد جبران خواهد کرد. فوق روان کننده دیرگیر ویژه بتن ریزی در هوای گرم است. براساس استاندارد ملی ایران فوق روان کننده بتن دیرگیر یا فوق روان کننده کاهنده آب دیرگیر به افزودنی گفته خواهد شد که بدون تغییر در روانی،‌ مقدار آب مخلوط بتنی را به میزان چشمگیری کاهش می دهد یا اینکه بدون تغییر در میزان آب مصرفی،‌ اسلامپ یا روانی بتن را به میزان چشمگیری افزایش می دهد و یا اینکه هر دو اثر را همزمان انجام خواهد داد. در این مقاله به مبحث فوق روان کننده دیرگیر بتن میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید

فوق روان کننده دیرگیر بتن

در حال حاظر فوق روان کننده دیرگیر در استاندارد ملی ایران به شکلی از روانسازهای بتن گفته می شود که علاوه بر شرایط ذکر شده گیرش اولیه بتن را نیز به تاخیر می اندازد. طبق استاندارد ملی روانی و کاهش آب جزء عملکرد اصلی فوق روان کننده بتن دیرگیر است. با توجه به زیاد بردن زمان گیرش اولیه به وسیله فوق روان کننده بتن دیرگیر زمان کارپذیری بتن زیاد شده و گزینه مناسبی برای بتن ریزی در شرایط آب و هوای گرم است و شرایط حمل بتن در مسافتهای طولانی را میسر خواهد کرد. در شرایط آب وهوای گرم علاوه بر مصرف فوق و روان کننده بتن دیرگیر به عنوان عنصر چهارم بتن باید تمهیدات بیشتری نیز در طرح اختلاط در نظر گرفته می شود. از جمله موارد مورد توجه سیمان مصرفی جهت بتن ریزی در شرایط آب و هوای گرم است. بهتر است در شرایط آب و هوای گرم از سیمان های ریز و زودگیر استفاده نکنیم و از سیمان های با گرمازایی کم و حاوی مواد پوزولانی ( به عنوان جایگزین ) به کار می روند، سیمان های آمیخته از این نظر مناسب تر هستند. بهتر است جهت بتن ریزی در شرایط آب و هوای گرم مقدار سیمان زیاد نشود. البته محدود کردن عیار سیمان به حدود 500 کیلوگرم می تواند یک توصیه باشد. اما عیار سیمان زیاد می تواند عامل ترک خوردگی بتن خمیری باشد.

ساختار فوق روان کننده دیرگیر

ساختار فوق روان کننده دیرگیر از پلی نفتالین سولفونات فرموله است که این موضوع به این دلیل است که پلی نفتالین سولفونات در بتن حباب ایجاد نخواهد کرد و برای بتن ریزی در شرایط آب و هوای گرم مناسب می باشد ولی روانسازهای پایه لیگنو سولفونات یا ملامین حباب تولید می کنند و جهت بتن ریزی در شرایط آب و هوای گرم مناسب نخواهد بود.

برای مصرف فوق روان کننده دیرگیر باید به این نکته توجه نماییم که چه انتظاری از بتن داریم. اگر هدف از مصرف فوق روان کننده بتن دیرگیر فقط افزایش روانی است می توان به مخلوط بتن آماده اضافه کرد که قطعاً شاهد افزایش روانی هستیم ولی در نهایت امکان کاهش مقاومت وجود خواهد داشت. ولی اگر هدف از استفاده از فوق روان کننده دیرگیر بالا بردن مقاومت و بهبود خواص بتن است باید از آب بتن کم شود تا اندازه ای که با افزودن ماده افزودنی فوق روان کننده دیرگیر به اسلامپ برابر با بتن شاهد خواهیم رسید.

میزان مصرف فوق روان کننده دیرگیر

میزان مصرف فوق روان کننده دیرگیر در تولید جسم بتن در شرایط آب و هوای گرم باید با توجه به آزمایشات دقیق کارگاهی و دمای هوا و نوع مصالح مصرفی تعیین بشود ولی به طور معمول میزان مصرف فوق روان کننده بتن دیرگیر طبق بروشور فنی شرکت شیمیایی بتن پلاست و تحقیقات انجام می شود و تجربیات به عمل آمده 1 تا 8/1 درصد وزن سیمان مصرفی بتن است. در جدول زیر زمان دیرگیری بتن در اثر مصرف در صد ماده افزودنی فوق روان کننده بتن دیرگیر درج خواهد شد.

دیرگیر شدن بتن

برای دیرگیر شدن بتن فاکتورهای بسیاری دخیل هستند به طور مثال با افزایش دما دیرگیری بتن را کم می کند. در دیرگیری بتن یک قانون تقویتی است و آن این است که هر کدام درجه سانتیگراد زیر C˚20 دیرگیری را 30 دقیقه کاهش می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده حجم بتن ریزی نیز تاثیر مستقیم با دیرگیری بتن خواهد داشت. اگر محل حجم بتن در یک بتن ریزی به وسسیله مواد افزودنی فوق روان کننده بتن دیر گیر یا افزودنی های دیرگیر کننده دیر گیر باشد. این میزان حجم، تاثیری در میزان دیرگیری ندارد در طول گیرش اولیه یک مخلوط بتنی اصلاح شده است ( مثلاً دیرگیر کردن یک دال در زمان شب برای ادامه بتن ریزی ) دمای تصمیم گیری بین دو قسمت بتن ریزی تغییر خواهد کرد ( بین شب و صبح افزایش پیدا میکند) و این می تواند باعث شود که دیرگیری کم شود.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه