ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

در صنعت ساختمان، سیلیکات پتاسیم در درجه اول به عنوان متراکم کننده بتن استفاده می شود. خاصیت آب بندی عالی دارد و به سطح درخشندگی و خاصیت ضد سایندگی خوبی می بخشد. سیلیکات با ترکیب با آهک های آزاد برای تقویت بتن و آب بندی منافذ عمل می کند.

ملات ها نیز از این ترکیب همه کاره استفاده می کنند. ملات های حاوی سیلیکات پتاسیم مقاومت بیشتری در برابر محیط های اسیدی نشان می دهند و در برابر دماهای گرمتر مقاومت می کنند. کاربرد آنها نیز ساده تر است، زیرا این ملات ها بدنه بیشتری دارند و به ماله نمی چسبند.

سیلیکات پتاسیم نیز به عنوان پایه رنگ استفاده می شود. سیلیکات به همان روشی که هنگام استفاده به عنوان متراکم کننده به سنگ تراشی متصل می شود. استفاده از سیلیکات پتاسیم در رنگ ها، پوششی ضد آب، قابل شستشو و ضد حریق به سطح می دهد. پوشش های غنی از روی و ضد خوردگی نیز از خواص این ترکیب استفاده می کنند.

پوشش های چوبی خانه های چوبی نیز حاوی این ترکیب به عنوان یک عامل اتصال دهنده و ضد حریق است.

باغبانی

گیاهان برای کمک به رشد خود به پتاسیم و سیلیس نیاز دارند. سیلیس به عنوان بلوک های ساختمانی برای ساقه و ریشه گیاه عمل می کند. پتاسیم هم به عنوان حشره کش و هم به عنوان قارچ کش عمل می کند. این ترکیب همچنین به مبارزه با گرما و تنش آبی در گیاهان در فصول خشک کمک می کند. می توان آن را به صورت اسپری یا به محیط رشد اضافه کرد. تولیدکنندگان شاهدانه حتی سطوح THC بالاتری را هنگام استفاده از سیلیکات پتاسیم گزارش می کنند. به عنوان یک تقویت کننده مواد مغذی، به ویژه با سیستم های هیدروپونیک، به خوبی عمل می کند.

کاربردهای دیگر در صنعت

میله های جوشکاری از سیلیکات پتاسیم به عنوان چسب و شار استفاده می کنند. در میله های کم هیدروژن و فولاد ضد زنگ سودمند است اما برای جوشکاری فولاد ملایم نیز استفاده می شود. این میله‌ها در ولتاژهای پایین‌تر یک قوس گرم و ثابت و بدون پراکندگی ایجاد می‌کنند.

صابون ها و مواد شوینده از سیلیکات پتاسیم برای افزایش عمر مفید و بهبود قابلیت تمیز کنندگی و مرطوب کنندگی استفاده می کنند. سیلیکات همچنین به عنوان یک پیشگیری کننده از خوردگی برای سطوح فلزی عمل می کند. حفاری نفت و گاز از آن به عنوان جایگزینی برای مایعات حفاری مبتنی بر نفت استفاده می کند زیرا از نظر زیست محیطی ایمن در نظر گرفته می شود.

نتیجه

سیلیکات پتاسیم اگرچه بیشتر به عنوان یک متراکم کننده بتن شناخته می شود، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. این ترکیب در رنگ ها، شوینده ها، کودها و میله های جوش یافت می شود. خواص اتصال عالی و مقاومت حرارتی این ترکیب را برای بسیاری از کاربردها مناسب می کند.

در بسیاری از کاربردهای آن، پتاسیم به عنوان یک عامل انتقال سیلیس عمل می کند. با این حال، در برخی دیگر، پتاسیم نیز نقش مهمی ایفا می کند. کاربردهای باغبانی نمی توانند از سیلیکات لیتیوم یا سدیم استفاده کنند. آنها برای گیاهان سمی هستند. با این حال، پتاسیم به عنوان یک قارچ کش برای گیاه عمل می کند زیرا سیلیس به رشد آن کمک می کند.

تصحیح آماده سازی ملات

تهیه ملاات معمولاً از محلول و تشکیل شده است. برای به دست آوردن قوام کاری خوب، متوسط ​​​​نسبت اختلاط 1 Pbw محلول و 2.5-2.75 pbw پودر است. این نسبت به دما و شرایط کاری کمی متفاوت خواهد بود.

دسته های کوچک ملات را آماده کنید. قبل از استفاده از محلول را کاملاً هم بزنید. محلول را در ظرف مناسبی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید. با کاردک یا ماله کاملاً مخلوط کنید. عملیات اختلاط باید تا زمانی که مخلوطی یکنواخت به دست آید ادامه می دهد.

اطمینان حاصل کنید که قبل از آماده شدن یک دسته دیگر، تمام ملات از ظرف همزن استفاده می شود.

آماده سازی سطح

سطح گچکاری شده با سیمان باید در خط و تراز کمی ناهموار، خشک و تمیز، عاری از گرد و غبار، خاک، گریس، روغن و غیره باشد، زیرا شیب مورد نیاز را نمی توان در پوشش ضد اسید تنظیم یا تغییر داد.

درمان اسیدی

زمانی که ملات بسترسازی و درزبندی متفاوت است، پس از گیرش ملافه های مناسب، قبل از استفاده از ملات نوع رزین، درزها را به مدت حداقل 72 ساعت با اسید HCL 20 تا 25 درصد پخت کنید. پس از عمل آوری اسید، اسید آزاد در مفاصل را با آب بشویید و زمان کافی برای خشک شدن کامل بشویید. سپس ملات رزین باید در درزه ها پر شود.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی