• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

ملات ضد اسید

ملات ضد اسید

به طور کلی ملات ضد اسید که در سازه های ضد اسید استفاده می شوند، به صورت دو جزئی و یا سه جزئی بوده و به وسیله واکنش های شیمیایی سخت می شوند. پس از مخلوط کردن اجزاء ملات ها، واکنش شیمیایی شروع خواهد شد. مانند کلیه واکنش های شیمیایی، سرعت واکنش بستگی به درجه حرارت دارد. هر چه درجه حرارت در زمان مخلوط کردن مواد و در نهایت در زمان اجرا زیادتر باشد، سرعت واکنش سریع تر بوده و ملات زودتر خشک می شود. بر عکس هر چه درجه حرارت کمتر باشد، ملات دیرتر خشک شده و یا به عبارت دیگر سرعت واکنش کمتر است. در این مقاله به مبحث ملات ضد اسید می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

انواع ملات ضد اسید

ملات هایی که در ساختمان های ضد اسید مورد استفاده قرار می گیرند؛ به دو گروه غیرآلی (معدنی) و آلی (پلیمری) تقسیم بندی می شود. از ملات ضد اسید به منظور نصب و در نهایت بندکشی کاشی ها و آجرهای ضد اسید روی سطوح کف و فوندانسیون ها، داخل کانال ها ، مخازن، برج ها و راکتورها استفاده می شود.

۱. ملات های سیلیکاتی

از ویژگی های بسیار خوب ملات های سیلیکاتی؛ مقاومت بسیار زیاد آن ها در برابر اسیدها، حتی اسیدهای اکسیدکننده تا غلظت های حداکثر است. آن ها در مقابل تمام انواع اسیدها به جز هیدروفلوئوریک (حلال شیشه)، ترکیبات اکسیدکننده و حلال ها مقاومت طولانی مدت دارند ولی در برابر مواد قلیایی به صورت نسبی مقاوم هستند و همچنین در محیط های خنثی ( در محل هایی که شستشو با آب وجود دارد) عملکرد متوسطی دارند.

معمولا از ملات های سیلیکاتی در محل هایی که اسیدهای معدنی با غلظت بالا وجود دارد مانند برج جذب که از تجهیزات کلیدی و مهم در کارخانجات تولید اسید سولفوریک و یا اسید نیتریک هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. دومین مزایای ملات های پایه سیلیکاتی؛ مقاومت حرارتی بالای آن ها است. این نوع ملات تا درجه حرارت ۹۰۰ درجه سانتی گراد مقاوم است. به همین دلیل در آجرکاری های داخل دودکش های صنعتی مانند نیروگاه ها کاربرد فراوان دارد. 

۲. ملات های رزینی و یا پلیمری

ملات های بر پایه رزین هایی که به عنوان رزین های ضد خوردگی شناخته می شوند، گروه دیگری از ملات ها هستند که در صورت نیاز به مقاومت در برابر بارهای شیمیایی متفاوت استفاده می شوند. به طور کلی این نوع از ملات ها بر پایه یک رزین پیوند دهنده است که به وسیله یک هارد نر سخت می شوند. واکنش آن شیمیایی و از نوع پلیمری می باشد.

مهم ترین رزین هایی که در ملات های ضد خوردگی استفاده می شوند عبارتند از: رزین های فنولیک، رزین های فوران و رزین های اپوکسی در ترکیب با هاردنرهای پلی آمین و رزین های پلی استر غیراشباع و وینیل استر است. در مقایسه با ملات های سیلیکاتی، ملات های رزینی در برابر نفوذ مایعات معمولا مقاوم هستند و نیز در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده شامل اسیدها، قلیاها و حلال ها بسته به نوع رزین مورد استفاده در ملات، مقاوم هستند.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران 

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و  ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه