• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

ملات های رزینی یا پلیمری

ملات های رزینی یا پلیمری

به طور کلی ملات ضد اسید که در سازه های ضد اسید استفاده می شوند، به صورت دو جزئی و یا سه جزئی بوده و به وسیله واکنش های شیمیایی سخت می شوند. پس از مخلوط کردن اجزاء ملات ها، واکنش شیمیایی شروع خواهد شد. مانند کلیه واکنش های شیمیایی، سرعت واکنش بستگی به درجه حرارت دارد. هر چه درجه حرارت در زمان مخلوط کردن مواد و در نهایت در زمان اجرا زیادتر باشد، سرعت واکنش سریع تر بوده و ملات زودتر خشک می شود. بر عکس هر چه درجه حرارت کمتر باشد، ملات دیرتر خشک شده و یا به عبارت دیگر سرعت واکنش کمتر است. در این مقاله به مبحث ملات های رزینی یا پلیمری می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

ملات های رزینی یا پلیمری:

ملات های بر پایه رزین، مقاوم در برابر بارهای شیمیایی متفاوت هستند و به عنوان رزین های ضد خوردگی شناخته میشوند.

در ملات های ضد خوردگی می توان از رزین های متفاوتی استفاده کرد. مهمترین آنها، رزین فنولیک، اپوکسی، فوران، رزین وینیل استر و پلی استر غیر اشباع هستند. ملات های رزینی در مقایسه با ملات های سیلیکاتی، در برابر نفوذ مایعات و عوامل خورنده نسبتا استحکام بیشتری دارند.

2 .1 ملات‌ رزینی بر پایه رزین فوران:

ملات های بر پایه رزین فوران به صورت دوجزئی است. یک جزء به عنوان پیوند دهنده و یک جزء به صورت پودر می باشد. پیوند دهنده همان رزین فوران است. و جزء پودر از فیلرهای کربنی یا سیلیسی به همراه هاردنر رزین فوران تشکیل شده است.

در ملات های بر پایه رزین فوران از اسیدهای قوی به عنوان هاردنر استفاده می کنند. به دلیل وجود این اسیدها نباید به صورت مستقیم بر روی کربن استیل یا بتن از این ملات استفاده کرد. برای رفع این مشکل می توان از یک پوشش یا حائل بر روی سطح استفاده نمود.

مقاومت شیمیایی ملات های بر پایه رزین بسیار متنوع و بسیار زیاد است. این ملات می‌تواند در مقابل مواد خورنده مانند مواد قلیایی حتی بدون اعمال حرارت از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

در مقایسه با دیگر ملات ها ملات بر پایه رزین فوران مقاومت حرارتی بالایی خواهد داشت. این ملات می تواند در حدود 200 درجه سانتی‌گراد مقاومت داشته باشد.

2 .2 ملات های بر پایه رزین پلی استر غیراشباع

ملات‌های بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع و وینیل استر به صورت دوجزئی است. یک جزء به عنوان پیوند دهنده و یک جزء به صورت پودر می باشد. پیوند دهنده همان رزین می باشد. و جزء پودر از فیلرهای کربنی یا سیلیسی به همراه هاردنر رزین تشکیل شده است.

مقاومت ملات رزین پلی استر غیر اشباع در مقابل قلیاها و حلال ها کم است. ولی در مقابل مواد اکسید کننده عوامل خنثی و اسیدی مقاوم است. همچنین مقاومت ملات رزین وینیل استر در مقابل مواد خورنده، بسیار خوب است.

2 .3 ملات ها بر پایه رزین اپوکسی:

ملات رزین اپوکسی به صورت سه جزئی هستند. که یک جزء به عنوان پیوند دهنده ، یک جزء به عنوان هاردنر و یک جز دیگر که به صورت پودر می باشد. پیوند دهنده همان رزین اپوکسی است. پودر از جنس  فیلرهای کربنی یا کک است و هاردنرها غالبا پلی آمین های آروماتیک و آلفاتیک هستند که عموما به صورت مایع هستند.

ملات رزین اپوکسی متناسب با نوع هاردنر استفاده شده در آنها، از مقاومت های بسیار مختلفی برخوردار هستند. به طور مثال ملات رزین اپوکسی در مقابل اسیدهای معدنی با غلظت پایین، قلیاها و نمک ها، مقاومت زیادی دارند. در مقابل در برابر مواد اکسید کننده، اسیدهای معدنی با غلظت بالا، اسیدهای آلی با جرم مولکولی پایین و بسیاری از حلال ها، مقاومت کمتری دارد.

2 .4 ملات بر پایه رزین فنولیک:

ملات رزین فنولیک از طریق واکنش تراکمی بین فنول و فرمالدهید بدست می آید. این ملات به صورت دو جزئی است. یک جزء رزین فنولیک و یک جزء به صورت پودر می باشد.

مقاومت شیمیایی ملات رزین فنولیک بسیار متفاوت است. برای مقاومت در برابر قلیاها، اسیدها، اکسید کننده ها و نیز برخی حلال ها توصیه نمی شود. در برخی موارد از رزین فنولیک تقویت شده با الیاف در مخازن اسیدشویی استفاده می‌شود.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران 

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه