• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

چرا از درزگیر پلی اورتان به جای درزگیر سیلیکونی استفاده کنیم؟

چرا از درزگیر پلی اورتان به جای درزگیر سیلیکونی استفاده کنیم؟

در این مقاله به مبحث چرا از درزگیر پلی اورتان به جای درزگیر سیلیکونی استفاده کنیم می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

چرا از درزگیر پلی اورتان به جای درزگیر سیلیکونی استفاده کنیم؟

درزگیر یک ماده همه کاره است، چه درزگیر سیلیکونی باشد و چه درزگیر پلی اورتان.

در هر صورت بخشی جدایی ناپذیر از جعبه ابزار اکثر افراد است – DIY یا Professional.

اگر علاقه مند به انجام کارهای اطراف خانه هستید یا بخشی از پروژه بازسازی حرفه ای مانند ساختمان پل یا حتی پانل های کوچ بیلدینگ را طی کرده اید.

چه قصد دارید یک ملک را مدرن کنید یا حمام را بازسازی کنید، این چیزی است که ما می دانیم.

این احتمال وجود دارد که در انتخاب بهترین درزگیر برای این کار، کمی فکر جدی به شما داده شود.

که کار آسانی نیست

انواع مختلفی از درزگیر یا درزگیر ماستیک موجود است، بنابراین بهترین گزینه برای شما کدام است.

در اینجا به این نکته اشاره شده است که چرا صرف زمان برای بررسی گزینه ها بسیار مهم است.

معرفی مختصر درزگیرهای ماستیک

درزگیر نوعی ماده است که برای مهر و موم کردن شکاف ها و سوراخ ها استفاده می شود تا چیزی هوابند یا ضد آب شود.

هنگامی که از درزگیر استفاده می کنید، به طور موثر یک مهر و موم تشکیل می دهید که از حرکت مایعات و مایعات جلوگیری می کند.

درزگیر گاهی با درزبندی مقایسه می شود.

تفاوت اصلی بین درزبندی ساختمان و آب بندی در انعطاف پذیری آب بند است. اگر آب بندی ماستیک را در این معادله قرار دهید، درزگیرها نه تنها می توانند آب بندی شوند، بلکه می توانند به عنوان یک چسب موثر نیز استفاده شوند.

درزگیرها معمولا از مواد بسیار انعطاف پذیرتری ساخته می شوند.

این باعث می شود آنها برای مناطق و مفاصلی که درجاتی از انقباض یا انبساط ممکن است رخ دهد مفید باشند.

خواص درزگیر پلی اورتن

درزگیرهای ماستیک مانند پلی یورتان به ویژه در صنایع حرفه ای مانند پل سازی یا ساخت و ساز خودروهای سواری مورد استفاده قرار می گیرند. روش پوشیدن سخت و خواص چسب استثنایی به این معنی است که برای کاربردهای حرفه ای که در آن استحکام و سرعت بسیار مهم است، به خوبی کار می کند.

درزگیر پلی اورتن همچنین می تواند به طور موثر در نازک کاری استفاده شود زیرا درزگیر به سرعت و به طور استثنایی در اتصالات چوب سخت می شود. سپس این اتصالات را می‌توان سمباده زد و رنگ کرد تا کیفیتی عالی داشته باشند.

آنها مانند چسب نیستند، اما می توان از درزگیرهایی استفاده کرد که خاصیت چسبندگی دارند.

درزگیرها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است برای کسانی که در صنایع زیر کار می کنند مفید باشد:

  • ساخت و ساز
  • خودرو
  • مهندسی
  • هوافضا
  • دریایی
  • نازک کاری
  • راه سازی
  • ساختمان پل

و همچنین کسانی که به DIY و تعمیر و نگهداری دارایی علاقه دارند. انواع مختلفی از درزگیرها وجود دارد که هم درزگیرهای سیلیکونی و هم پلی اورتان هستند. این راهنما بر روی درزگیرهای سیلیکونی و پلی اورتان تمرکز می کند، اگرچه این درزگیرها شباهت هایی دارند، اما تفاوت های شیمیایی قابل توجهی وجود دارد.

یکی از فرق های مهم میان درزگیرهای سیلیکونی و پلی اورتان، ترکیبات شیمیایی آن هست. سیلیکون یک ماده معدنی است، در حالی که پلی اورتان آلی است.

تفاوت اصلی بین مواد آلی و معدنی وجود کربن است. ترکیبات آلی حاوی یک اتم کربن هستند. در بیشتر موارد، یک اتم هیدروژن نیز وجود دارد. در یک ماده معدنی، وجود هر یک از اتم ها غیر معمول است.

پلی اورتان پلیمری است که از مجموعه ای از اتم های آلی تشکیل شده است که توسط کاربامات به هم متصل شده اند. سیلیکون یک ماده منحصر به فرد است زیرا حاوی ترکیبات معدنی و آلی است.

این پلیمرهای مصنوعی شامل اتم های سیلیکون و اکسیژن هستند که با استفاده از پیوندهای C-Si به هم متصل می شوند. آرایش زنجیره عناصر ارگانیک ساختار را در معرض تأثیرات خارجی قرار می دهد.

به همین دلیل است که سیلیکون چنین درزگیر همه کاره ای را برای DIY ایجاد می کند زیرا می تواند اکثر کارها را به طور رضایت بخشی انجام دهد – ترکیب غیر ارگانیک آن باعث می شود تا در سراسر تخته نسبتاً قابل اعتماد و ماندگار باشد. سیلیکون معمولا در ساخت و ساز و توسعه رنگ و محصولات غذایی استفاده می شود.

تجزیه شیمیایی

ترکیب شیمیایی هر دو درزگیر سیلیکونی و پلی اورتان مهم است. این به این دلیل است که ترکیب بر تجزیه مواد تأثیر می گذارد. هنگامی که مواد آلی و معدنی در معرض نور UV خورشید قرار می گیرند، نحوه واکنش آنها متفاوت است.

مواد معدنی نسبت به مواد شیمیایی آلی کمتر به اشعه UV پاسخ می دهند. در دراز مدت، پلی اورتان، یک ماده آلی، در پاسخ به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به حالت طبیعی خود باز می گردد. درزگیرهای پلی اورتان بسیار سریع و فوق العاده سخت می شوند زیرا ترکیبات آلی سریعتر با نور UV واکنش نشان می دهند.

این باعث می شود آنها به ویژه برای حرفه ای هایی که در خارج در صنایعی مانند جاده سازی و پل سازی کار می کنند مفید باشند. پلی یورتان هنوز دارای خاصیت درزگیر و چسبندگی است که از سیلیکون فراتر می رود و طبیعت سریع عمل به برنامه ریزی پروژه کمک می کند.

رنگ و درزگیر

یکی از عوامل کلیدی در بحث بین درزگیر سیلیکونی و درزگیر پلی اورتان رنگ است…اگر از رنگ (اسپری، غلتکی یا قلم مو) استفاده می کنید و به چسب یا درزگیر در نزدیکی کار نهایی خود نیاز دارید. شما با مشکل رایج سیلیکون روبرو خواهید شد!

سیلیکون را نمی توان روی ترکیبات معدنی آن رنگ کرد و اجازه نمی دهد رنگ به سطح لایه بالایی آن بچسبد یا جذب شود. رنگ در حین رنگ آمیزی به سادگی کنده می شود یا در بیشتر موارد به سادگی از بین می رود.

درزگیر پلی اورتان ارگانیک است و پس از مدت زمان پخت می توان آن را رنگ آمیزی کرد و حتی آن را با موفقیت سمباده زد تا همان سطوح دیگر. 

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه