• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

چسب بتن آبادگران

چسب بتن آبادگران

یکی از افزودنی های مهم صنعت بتن، چسب بتن می باشد. از جمله مصارف چسب بتن می توانیم به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش استحکام بتن، جلوگیری از ترک بتن، بالا بردن خواص شیمیایی و مکانیکی و… اشاره نمود. چسب های بتن به 2 دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم بندی هستند.تمام چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا زمان واکنش شیمیایی به وجود می آید. پلیمر ها باعث چسبندگی چسب ها شده اند. در این مقاله به مبحث چسب بتن آبادگران میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و …. میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید

چسب بتن آبادگران

چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب است. ظاهر این چسب مایعی شیری رنگ است. ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مستحکم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی به وجود می آید که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و… به سطوح کاربرد خواهد داشت.
چسب اپوکسی بتن از پلیمریزاسیون 2 جزء اولیه رزین و سخت کننده به وجود می آید.زمان ترکیب رزین با کاتالیست پخت شروع می شود. در فرآیند پخت زنجیره های مولکولی واکنش می دهد و حرارت به وجود می آید. بیشترین مقدار مصرف چسب بتن در  تعمیرات بتن های فرسوده می باشد.در ترمیم بتن هایی جهت افزایش چسبندگی بتن به بافت قدیمی از چسب های بتن استفاده شده اند. بهترین چسب بتن به علت خاصیت ضد آب در نماسازی روی بتن قدیمی و آب بندی استفاده می کنند.

 کاربرد چسب بتن

مهمترین کاربرد چسب بتن جهت افزایش میزان چسبندگی بتن تازه جهت چسبیدن به بتن قدیمی در پروژه های تعمیراتی می باشد که میزان چسبندگی بتن را با سطح قدیمی بسیار بالا می برد. همچنین این خاصیت زمان نماسازی بر روی بتن قدیمی کاربرد خواهد داشت. چسب سیمان سفید از تراوش آب جلوگیری می کند و مانع تفکیک دانه های ریز و درشت می شود و برای آب بندی بتن استفاده می شود. اگر سازه های بتنی دچار آسیب دیدگی سطحی و عمقی بشوند با چسب بتون می توان آنها را ترمیم کرد. و به عنوان ترمیم کننده بتن استفاده نمود. از دیگر موارد کاربرد چسب بتن برای آب بندی بتن مخازن، استخر های بتنی، ترمیم آسیب دیدگی بتن یا معمولا سازه های بتنی مانند کانال های آب، کف سالن های صنعتی، باند فرودگاه ها، سد ها، پایه پل ها و ستون ها:

  • ترمیم بتن آسیب دیده
  • آب بندی 
  • بالا بردن خاصیت چسبندگی
  • جلوگیری از ایجاد ترک در بتن
  • اتصال میلگرد به بتن
  • بالا بردن مقاومت مکانیکی

روش استفاده از چسب بتن

به دلیل نحوه استفاده از چسب بتن باید ابتدا محل مورد استفاده باید از چربی، ذرات و گرد و غبار پاک بشود. چسب بتن را با آب حل نمایدد وبعد از رقیق شدن به سیمان و شن و ماسه مخلوط خواهد شد که حاصل ملاتی خمیری شکل و روان می باشد. درصد مناسب اخلاط 5 تا 20 درصد وزن سیمان مورد استفاده است. قبل از مصرف ملات روی بتن یک لایه چسب مالیده شده است. چسب بتن را با آب مخلوط و رقیق می شود آن به بخش های خشک بتن اضافه می شود. هرچه ضخامت کمتر و یا فشار وارد شده بر آن بیشتر باشد مصرف چسب بتن افزایش پیدا می کند و نیاز است قبل از کار یک لایه از محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده بشود در ضخامت های زیاد استفاده از چسب بتن به صورت لایه لایه مناسب تر است.

ویژگی های چسب بتن

از ویژگی های بارز چسب بتن افزایش چسبندگی بسیار بالا در بتن می باشد که این خاصیت چسب بتن باعث افزایش چسبندگی بتن تازه با مصالح  تازه بر روی بتن یا مصالح قدیمی می باشد.
از ویژگی های دیگر چسب بتن افزایش مقاومت های کششی و خمشی بتن، جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن و بالا بدن عمر سازه های بتنی است.

خواص چسب بتن

  1. پر اهمیت ترین خواص چسب بتن، بالا بردن چسبندگی ملات تشکیل شده از چسب است (حدود 4 برابر)
  2. کم کردن نفوذ پذیری در بتن (آب بندی)
  3. افزایش استحکام مکانیکی و طول عمر بتن
  4. بالا برد مقاومت در برابر مواد شیمیایی
  5. کم کردن ترک و افزایش حجم بتن
  6. افزایش 50 درصدی استحکام خمشی بتن
  7. بالا بردن نفوذ پذیری و استحکام بتن در برابر یخ زدگی

انواع چسب بتن

چسب های بتن دارای انواع متفاوتی است. به طور کلی چسب‌ های بتن را می ‌توانیم به 2 تیپ چسب بتن اپوکسی و لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد. از چسب‌های بتن جهت ترمیم بتن، آب بندی بتن و بال بردن خصوصیات شیمیایی و مکانیکی بتن، اتصال بتن قدیم به جدید و … استفاده کرد.

چسب بتن اپوکسی

چسب بتن اپوکسی محصول دو جزئی بسیارقوی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است که علاوه بر افزایش استحکام بتن، از مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند و می تواند برای پیوند دادن بتن جدید به بتن قدیم مورد استفاده قرار گرفته شود. همچنین بنا بر سازه اجرایی می توان از چسب بتن اپوکسی برای آب بند کننده قدرتمند داخلی بتن نیز استفاده کرد. بهترین روش استفاده این است که در مرحله اول این 2 جز را با هم ترکیب و چند دقیقه میکس کرد و با برس بر روی سطح استفاده نمود و سپس بعد از 10 دقیقه ترمیم را انجام بدهیم. چسب بسیار زیادی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح می شود که علاوه بر استحکام زیاد، از مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است.

خواص و اثرات چسب بتن اپوکسی

     1. چسبندگی بسیار بالا به سطوح زیر کار
     2. استحکام فوق العاده زیاد کششی و مکانیکی
     3. توانایی اجرا بر روی مقاطع زیر کار خشک
     4. حفظ خواص کیفی برابر با طول عمر بتن
     5. بدون حلال

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه