• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

کاربرد ضد یخ بتن

کاربرد ضد یخ بتن

بتن ریزی در هوای نسبتا سرد یکی از چالش های بسیار بزرگ در صنعت ساخت و ساز می باشد. هوای سرد مشکلات زیادی را برای کار ی بتن ریزی می آفریند. یکی از این مشکلات، مشکل یخ بستن بتن است که در آن آب موجود در بتن یخ می زند و مانع از انجام عملیات هیدراسیون می شود. به صورت کلی هم دمای پایین باعث می شود تا هیدراسیون با سرعت پایینی انجام شود. به این ترتیب کل پروسه‌ ی بتن ریزی و کسب مقاومت بتن با مشکلات فراوان و زیادی روبرو می شود.  که نتیجه‌ ی این ها می تواند کاهش دوام و استحکام بتن نیز باشد که باعث می شود تا سازه برای استفاده آنچه برایش طراحی شده، مناسب نباشد. در این مقاله به مبحث کاربرد ضد یخ بتن می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

 ضد یخ بتن یا افزودنی تندگیر کننده

در طولانی مدت هم ممکن است ترک ها یا شکاف های در بتن به وجود بیاید یا بتن به صورت ورقه ورقه در بیاید که به هیچ وجه دلخواه ما نیست. برای رفع این مشکل، ایده های مختلفی مطرح شده است که یکی ازاصلی ترین آن ها استفاده از ضد یخ است. اما ماده‌ای که به عنوان ضد یخ بتن از آن یاد می شود به شکل های متفاتی وجود دارد و مانند تمامی مواد دیگر دارای انواع مختلفی است. اما هدف در تمام آن ها یکی است. اول این که نقطه‌ی انجماد آب موجود در بتن را به روشی کاهش دهیم. همچنین در عین حال دمای داخل بتن را نیز افزایش دهیم.

شتاب دهنده

ضد یخ بتن نام دیگری نیز دارد و آن شتاب دهنده به واکنش هیدراسیون بتن هست. با اضافه کردن ضد یخ به بتن، واکنش هیدراسیون با افزایش سرعت مواجه می شود و از آن جایی که این واکنش به شدت گرماده است، سرعت تولید گرما در بتن نیز بالا می رود. این موضوع سبب می شود تا دمای بتن تا حد متناسبی بالا برود و مشکل یخ زدگی دیگر بتن را به هیچ وجه تهدید نکند. همچنین سبب می شود تا بتن خیلی سریع تر سخت بشود. این به آن معنی است که بتن به سرعت مقاومت خودش را به دست می آورد و زمان زیادی به آن داده نمی شود تا دمایش کم تر بشود. در همین حال با گرمایی که از طریق واکنش هیدراسیون تولید می شود، دمای بتن نیز بالا می ماند.

اولین راه حل گرم کردن مصالح و  آب مصرفی در بتن است. البته این روش تقریبا ناکارآمد بوده و صرفا نیروی بسیاری را می‌طلبد. برای دومین راه حل می‌توان استفاده از مواد تسریع کننده را نیزدر نظر گرفت. این مواد موجب افزایش سرعت هیدراتاسیون و افزایش دمای حاصل از هیدراتاسیون می ‌شود. مقاومت بتن در سنین اولیه نیز شروع بع بالا رفتن میکند .سومین راه حل و بهترین راه آن استفاده از ضد یخ بتن می ‌باشد زیرا یک ضد یخ بتن خوب با افزایش سرعت در روند هیدراتاسیون، سرعت گیرش اولیه بتن را بالا برده و در نتیجه میزان آب اشباع در بتن را نیز کاهش می دهد، از طرفی نقطه انجماد آب موجود در بتن را نیز پایین آورده و به همین دلیل بهترین راه برای آن استفاده از ضد یخ بتن می ‌باشد.
بتنی که در هوای سرد ریخته می ‌شود تنها در صورتی دارای مقاومت و استحکام لازم برای رعایت الزامات سرویس مدنظرمی‌ باشد، که به صورت متناسبی تولید، ریخته و محافظت شود.
با وجود اینکه  در آن زمان شناخته می‌ شود ولی در طول 24 ساعت ابتدایی برای جلوگیری از یخ زدگی حفاظت در بهار و پاییز نیز لازم می باشد. 

 انواع  متنوع ضد یخ بتن

  • ضد یخ بتن مایع
  • ضد یخ بتنی پودری
  • ضد یخ بتن شیمیایی ساختمان
  • ضد یخ بتن بدون کلراید
  • ضد یخ بتن با کلراید
  • ضد یخ بتن شیمی

 انواع کاربرد ضد یخ بتن

ضد یخ بتن براساس کلرایدهای کلسیم و نمک های معدنی فرموله و تهیه وتولید می گردند.

ضدیخ بتن  محصولی بسیار کارآمد جهت کم کردن نقطه انجماد سیمان و بتن و ایجاد تشدید سرعت در گرفتن بتن و افزایش حرارت زائی نیز می باشد که با اختلاط به بتن آماده یا بتن درجا مورد استفاده قرار می گیرند .

ضد یخ پودری بتن به علت داشتن یون های کلراید در ساختارهای خودشان برای استفاده در بتن های مسلح مجاز نمی باشدزیرا یون های کلراید موجود در ساختار ضدیخ بتن سبب ایجاد خوردگی در سطح میلگردها می شود و باعث آسیب رساندن به  انواع بتن می گردد .

استفاده از ضدیخ بتن برای تولید بتن های غیر مسلح و بتن های پیش ساخته نیز مناسب می باشند .افزودن ضدیخ بتن به بتن به این معنا نمی باشد که بتن ضدیخ می شود چراکه استفاده کردن از این محصول در ساختار بتن علتی می شود که سرعت گرفتن سیمان بیشتر شود و در نتیجه بالا رفتن سرعت هیدراتاسیون بتن مقاومت اولیه خودش نیز بالا تر میرسد و به این صورت بتن در برابر یخ زدگی سبب استحکام ان می باشد.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه