• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

آزمون کیفیت و ارزیابی بتن سلولی سبک مخلوط با خاکستر بادی به عنوان ماده زیرین

آزمون کیفیت و ارزیابی بتن سلولی سبک مخلوط با خاکستر بادی به عنوان ماده زیرین

بتن سلولی سبک (LCC)، به عنوان یک ماده ژئوتکنیکی مدرن بسیار امیدوارکننده، به دلیل چگالی کم، مقاومت قابل تنظیم و خوداتکایی پس از عمل آوری، کاربردهای روزافزونی در مهندسی عمران از جمله در خطوط لوله زیرزمینی و پر کردن حفره دارد. در پر کردن خاکریز بزرگراه . یک سری مطالعات تحقیقاتی تجربی در داخل و خارج از خانه انجام شده است تا نشان دهد که LCC برای مهندسی عمران بسیار مناسب است . بیشتر مطالعه بر مقاومت فشاری، ویژگی‌های تنش-کرنش و بهبود الیاف تمرکز دارد. و دوام را با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی همراه با یک ارزیابی جامع فازی تجزیه و تحلیل کرد. البته، مواد بهبود یافته جدیدی که برای LCC اضافه شده اند برای تسریع توسعه فناوری ساخت و ساز و تضمین کیفیت باقی مانده است. در این مقاله به مبحث عمل آوری بتن و مراقبت از بتن تازه می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آزمون کیفیت و ارزیابی بتن سلولی سبک مخلوط با خاکستر بادی به عنوان ماده زیرین

در سال های اخیر، خاکستر بادی به تدریج به عنوان یک افزودنی جدید در مهندسی عمران، مهندسی اقیانوس و سایر انواع مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی از محققان انواع بسیاری از تحقیقات را در مورد عملکرد خاکستر بادی انجام داده اند و نتایج مفید زیادی گرفته اند . به طور خلاصه، پژوهش معمولاً بر استفاده از خاکستر بادی به عنوان تنها ماده برای پر کردن خاکریز متمرکز است، در حالی که تحقیقات در مورد ترکیب LCC و خاکستر بادی برای پر کردن خاکریز کمتر است. با توسعه تکنولوژی ساخت و ساز و استفاده روزافزون از خاکستر بادی، برخی از محققان سعی کردند خاکستر بادی را با خاک یا سیمان، حتی سنگدانه های سبک، مخلوط کنند. در نظر گرفت که خاکستر بادی پتانسیل استفاده مفید در ساخت و سازهای جاده را دارد و مطالعه بهینه سازی مخلوط خاکستر بادی و خاک برای ساخت و ساز خاکریز بزرگراه را تشریح کرد. خلاصه کرد که افزودن خاکستر بادی و لجن بتن به عنوان سنگدانه می تواند به تولید کامپوزیت های بتن قابل مقایسه با چگالی سبک تر کمک کند. لو و همکاران این مطالعه را بر روی خواص مکانیکی خاکستر بادی مخلوط با مقادیر مختلف خاک رس انجام داد. تحقیقاتی که آنها انجام داده اند نه تنها خواص برخی از مواد مخلوط شده با خاکستر بادی را نشان می دهد، بلکه کاربرد مهندسی خاکستر بادی را نیز ارتقا می دهد.

همانطور که در مطالعات قبلی مشاهده می شود، تحقیقات در مورد محتوای خاکستر بادی در بتن سبک و کاربردهای مهندسی ترکیب بین LCC و خاکستر بادی برای پر کردن خاکریز نسبتا کمتر است.

بنابراین، برخی از محققان شروع به مطالعه ویژگی ها و خواص LCC مخلوط با خاکستر بادی می کنند. ساختارهای خالی بتن های فوم دار تهیه شده از سیمان پرتلند، خاکستر بادی، سرباره فولادی و عامل فوم را بررسی کردند. چینداپراسیرت و همکاران رفتار جمع شدگی بتن سبک فوم ساختاری با خاکستر بادی را مورد مطالعه قرار داد. برخی از محققین نیز اثرات محتوای خاکستر بادی مختلف بر خواص بتن سبک را مطالعه کرده اند. به عنوان مثال، شفیق و همکاران. اثر جایگزینی سیمان با خاکستر بادی نوع F را در 0٪، 10٪، 30٪ و 50٪ بر روی برخی از خواص مهندسی یک بتن سبک با مقاومت بالا پوسته نخل روغنی (OPS) تجزیه و تحلیل کرد. خواص مورد مطالعه شامل کارایی، چگالی، مقاومت فشاری، استحکام کششی شکافتگی، مقاومت خمشی، جذب آب و انقباض خشک شدن است. علاوه بر این، برخی از محققان همچنین متعهد شدند که بتن فوم سبک پیش فوم شده بهینه را توسعه دهند و به چگالی مطلوب بتن سبک که کمتر از 2400 کیلوگرم بر متر مکعب است، دست یابند . علاوه بر این، با توجه به اقدامات عملیاتی و کنترل کیفیت، برخی از محققان نیز تحقیقات مرتبطی را انجام داده‌اند.ویژگی‌ها و توزیع عمر خستگی LCC را بر اساس روش تست‌های استرس تسریع شده تحلیل کرد.

به طور کلی، آشکار است که مطالعات قبلی عمدتاً بر روی خواص LCCF متمرکز بوده‌اند. همچنین، آزمایش مقاومت سطحی وجود ندارد که بر فاصله بین لایه ها و تست مقاومت در امتداد عمق تأثیر می گذارد که بر ضخامت ریخته گری تک لایه تأثیر می گذارد. بنابراین، هدف اصلی این کار، تشریح تکنیک‌های ساخت و بررسی تست و ارزیابی کیفیت معقول است.

2. مواد و روشها

با توجه به سیستم آبی غنی در منطقه پروژه، زیر خاک نرم گسترده و عمق دفن زیاد آن، بتن سبک وزن به عنوان ماده پرکننده خاکریز برای کاهش بار اضافی و نشست پی در نظر گرفته می شود. خاکریز پشت تکیه گاه به طول 17.7 متر، ارتفاع 8 متر، عرض 12 متر و حجم کل ریزش 5000 متر مکعب است.

2.1. مراحل ساخت و ساز و اقدامات فنی

2.1.1. فرآیند تولید بتن سبک

 طراحی نسبت مخلوط . در این تحقیق میزان فوم 700 لیتر بر متر مکعب کنترل شده است. نسبت آب به سیمان 0.58 است. و محتوای خاکستر بادی که به عنوان جایگزین معادل سیمان استفاده می شود، برای اطمینان از کیفیت بتن سبک تنظیم می شود.

شرایط خدمات نسبت مخلوط داخلی (IMR) و نسبت مخلوط مهندسی (EMR) بتن سبک برای تأیید کاربرد نسبت مخلوط داخلی LCCF مقایسه شده است. همراه با شرایط ساخت مزرعه، چگالی مرطوب و درجه مقاومت بتن سبک به ترتیب 7 kN/m 3 و 1 MPa است. با توجه به الزامات نسبت مخلوط LCC متداول در مهندسی خاکریز و شاخص های فنی آن مانند چگالی و استحکام، زمانی که چگالی مرطوب بیش از 7 کیلو نیوتن بر متر مکعب ومقاومت کمتر از 1 مگاپاسکال برای 28 روز نباشد، رایج EMR 1 متر 3 بتن سبک = 400 کیلوگرم سیمان + 230 کیلوگرم آب + 703 لیتر حباب است. به طور مشابه، IMR LCCF 1 متر مکعب استبتن سبک = 300 کیلوگرم سیمان + 100 کیلوگرم خاکستر بادی + 244 کیلوگرم آب + 700 لیتر حباب.

 باقی مانده الک 45  میکرومتری خاکستر بادی 8.6 درصد است که نیاز ظرافت ASTM C618 را برآورده میکند.عامل کف کننده ترکیب پروتئین حیوانی-گیاهی برای تولید LCCF در این تحقیق به کار گرفته شده است که مایعی بی رنگ است و pH آن 7.5-9.0 است و آب ساختمانی فقط از رودخانه بدون آلودگی مجاور گرفته شده است.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه