• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

فوق روان کننده

فوق روان کننده

در دوره اخیر برای بهتر شدن خواص بتن و کاهش ضعف‌ های آن، به تدریج مواد افزودنی متفاوتی به صنعت بتن معرفی شده است که مجهول ماندن آنها باعث ناشناخته ماندن مزایای مهم این مواد و کاهش بهره­‌ وری بتن می باشد. استفاده درست از این مواد، نتایج دلخواه را به مصرف‌کنندگان خواهد داد. در غیر این صورت شرایط معمولی بدتر شده و مزایای استفاده از افزودنی­‌های بتن، قابل درک برای استفاده‌ کنندگان نیست. در این مقاله به مبحث فوق روان کننده می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و  ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

فوق روان کننده

یکی از مشکلات اصلی بتن، گرانروی آن می باشد. گرانروی به زبان معمولی، همان غلظت بتن نامیده می شود. برای برطرف کردن این مشکل و آسان بودن در بتن‌ ریزی، افزودنی جدیدی به نام انواع روان کننده­‌ بتن و فوق روان کننده­‌ بتن به جامعه معرفی شده است که بعضاً این مواد با نام کاهنده آب بتن نیز نام‌گذاری شده است.

در آن استفاده از این مواد اجباری نیست، ولی در صورت بهره بردن از این مواد در وقت و هزینه تمام شده پروژه صرفه‌جویی خواهد شد. حدوداً 30% آب مخلوط سیمانی در واکنش با سیمان است و بقیه آب موجود مخلوط را روان خواهد کرد. اکنون اگر ماده افزودنی به بتن اضافه شود که میزان آب لازم را کاهش بدهد، بسیاری از خواص بتن حفظ شده و قابلیت­‌های جدیدی را نیز کسب خواهد کرد.

انواع فوق روان کننده‌

انواع فوق روان کننده‌،­ بتن سفت با اسلامپ (آزمایش اندازه‌گیری غلظت بتن) کم را به راحتی به بتن روان و قابل ریختن تبدیل خواهد کرد. این مواد می‌­تواند موجب کارایی، گیرش بتن، افزایش مقاومت نهایی، محافظت سیمان بتن و کاهش انقباض و ترک‌ خوردگی بشود و بتن را از ترک‌ خوردگی حرارتی بهبود دهد.

به هر حال، به دلیل تاریخچه نه چندان طولانی این مواد، مشکلاتی در مورد مصرف آن­ وجود دارد و هر روزه شاهد ترکیبات جدید و روش­‌های مصرف نوین برای ایجاد حداکثر بهره‌ وری به جامعه هدف خواهیم بود.

 شناخت رفتارشناسی فوق روان کننده بتن

 شناخت رفتارشناسی فوق روان کننده بتن در هنگام اختلاط با سیمان، چه در زمان ساخت بتن تازه و چه در زمان بتن سفت شده، امری ضروری می باشد. به تازگی سازمان­‌های حفاظت محیط زیست به طور جدی وارد حوزه‌های بتن شده‌اند، چرا که ثابت شده یکی از روش­‌های جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از بتن بازیافتی یا همان خرده بتن می باشد. از این رو، استفاده از فوق روان کننده‌­ها در ساخت چنین بتن­‌هایی توصیه می شود.

انواع فوق روان کننده بتن

در محدوده سال‌های 1960 تا 1965 میلادی، فعالان صنعت بتن، باز هم نیاز جدید در عرصه ساخت را با موادی بر پایه مونومرهای ملامین سولفونات ملامین و نفتالین برطرف کرده اند؛ موادی که به کاهنده­‌های قوی آب بتن معروف هستند.

این مواد در ناحیه  گرمسیری کاربرد بسیاری پیدا کرده است و حتی در بعضی منابع، ایران جزو مشتریان ابتدایی این مواد شناخته شده است. مواد ذکر شده  نسبت به مواد قدیمی‌تر خود حباب‌زایی کمتری دارند و کمتر به صورت پودری و عمدتاً به صورت مایع در بازار پیدا می شود.

معروف‌ترین انواع فوق روان کننده­‌ بتن

در نظر داشته باشید به دلیل تنوع محصولات و کاربردهای مختلف، دسته‌بندی کلی وجود نخواهد داشت؛ به همین دلیل تعدادی از معروف‌ترین انواع فوق روان کننده­‌ بتن در ذیل معرفی می کنیم:

  • فرمالدهید ملامین سولفوناته فشرده
  • فرمالدهید نفتالین سولفوناته فشرده
  • آمینو اسیدها و مشتقات آنها

افزودنی‌های شیمیایی

از اواخر دهه 70 میلادی، استفاده از نسل جدیدی از افزودنی‌های شیمیایی در بخش‌های متفاوت صنعت بتن افزایش پیدا کرد. این افزودنی‌ها برای افزایش اسلامپ بتن، بدون نیاز به افزایش آب یا برای کاهش قابل ملاحظه آب طرح اختلاط بدون از دست رفتن اسلامپ استفاده شده است. این افزودنی‌ها که به آنها نام فوق روان کننده بتن گفته می‌شود، بر پایه‌ی ملامین، نفتالین و پلی کربوکسیلات اتر تقسیم‌ می شوند. 

شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا می باشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و  ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه