• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

انتخاب درزگیر کف بتنی مناسب

انتخاب درزگیر کف بتنی مناسب

در این مقاله به مبحث انتخاب درزگیر کف بتنی مناسب می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

انتخاب درزگیر کف بتنی مناسب

مقایسه یک درزگیر بتن با فراست روی کیک ممکن است کمی بیهوده به نظر برسد، اما آنها در واقع چیزهای مشترکی دارند. فراستینگ کیک را بهتر جلوه می دهد و برای مدت طولانی تری آن را تازه نگه می دارد. درزگیرها بتن تزئینی را بهتر جلوه می دهند و ظاهر آن را خوب نگه می دارند و عملکرد خوبی برای مدت طولانی تری دارند. هیچ نانوایی کیک تولد را بدون فراست سرو نمی کند. بنابراین، هیچ پیمانکار بتن با تجربه ای کفپوش تزئینی را بدون درزگیر نصب نمیکند.

ظاهر و محافظت از انتظارات اولیه یک سیلر است

بنابراین اگر ظاهر و محافظت از انتظارات اولیه یک سیلر است، چه عواملی را باید در انتخاب محصول مناسب برای یک کاربرد معین در نظر گرفت؟  سه مورد اساسی را می شود نام می برد. اول، محیط زیست. توصیه می‌ کنیم که بپرسید: «از سیلر خواسته می‌شود در چه محیطی اجرا کند؟ داخل خانه یا بیرون؟ خیس یا خشک؟ کدام بخش از کشور؟» دوم، ترافیک. «تردد وسایل نقلیه باعث می شود که روکش زودتر از تردد پیاده فرسوده شود. و آیا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند گاز یا نفت وجود خواهد داشت؟ سوم، تعمیر و نگهداری آیا آنها می‌توانند هر چند سال یک بار برای حفظ ظاهر خوب و محافظت از بتن تزئینی دوباره روکش کنند؟

ملاحظات در هنگام آب بندی بتن

باب هریس، رئیس موسسه بتن تزئینی، چندین ملاحظات خاص برای پیمانکاران و الزامات کاربردی را نام می برد. هزینه، زمان خشک شدن، در دسترس بودن و اینکه محصول بر پایه حلال یا آب است، عوامل مهمی هستند.

سطح مقاومت در برابر لغزش

سطح مقاومت در برابر لغزش مورد نیاز عاملی در انتخاب یک سیلر است. «مناطق و پروژه‌های مختلف نیازهای کد متفاوتی دارند. «مطمئن شوید که محصولی که نصب می‌کنید مطابق یا فراتر از کد باشد.»

یکی از عواملی که اغلب هنگام آب بندی کف های بتنی تزئینی نادیده گرفته می شود، کاهش رطوبت است. ما شاهد تخریب کف‌های تزئینی زیبایی در عرض چند ماه بوده‌ایم که به دلیل رطوبت وارد شده از زیر لایه می‌شوند. این رطوبت می تواند زمانی ایجاد شود که بتن خیلی زود رنگ و آب بندی شود یا در کاربردهای پایین تر که رطوبت از خاک زیرین به طور مداوم منتقل می شود. او آزمایش رطوبت و اسیدیته را به منظور انتخاب سیلر با تعادل pH مناسب و قابلیت انتقال بخار برای جلوگیری از به دام افتادن رطوبت بین سطح رنگی و سیلر توصیه می کند.

نافذ یا فیلم ساز؟

بیشتر سیلرها در یکی از دو دسته کلی قرار می گیرند – نافذ یا فیلم ساز. سیلرهای نفوذی عمدتاً جامدات سیلیکونی هستند که در یک حامل سیال معلق هستند. آنها به منافذ بتن نفوذ می کنند و سیلیکون را در آنها رسوب می کنند و عملا هیچ لایه ای از خود باقی نمی گذارند. با این حال، آنها معمولا لکه های روغن یا گریس سرسخت را مانند سیلرهای تشکیل دهنده فیلم دفع نمی کنند.

بتن معمولی

«برای بتن معمولی، ما یک درزگیر سیلیکونی نافذ و واکنش پذیر شیمیایی را توصیه می کنیم. این سیلرها از نظر ما در صدر خط هستند. درزگیرهای سیلیکونی با آهک موجود در بتن واکنش می دهند تا یک پیوند ایجاد کنند و منافذ باز را پر کنند. آنها سطح را از عمق 1 تا 4 میل شیشه ای می کنند تا در برابر نفوذ رطوبت محافظت کنند. سیلرهای نفوذی به ویژه برای محافظت در برابر آسیب در مناطق مستعد چرخه یخ زدگی و ذوب شدن موثر هستند.

درزگیرهای نفوذی برای کفپوش های بتنی رنگی

ما از درزگیرهای نفوذی برای کفپوش های بتنی رنگی استفاده نمی کنیم. سیلرهای نفوذی بیشتر از تشکیل فیلم دوام می‌آورند، اما سطح را در برابر لکه‌ها آسیب‌پذیر می‌کنند، زیرا تمام سیلر داخل بتن است. 

درزگیرهای تشکیل دهنده

به طور کلی، درزگیرهای تشکیل دهنده فیلم برای بتن تزئینی ترجیح داده می شوند. پلات می‌گوید: «برای بتن مهر، درزگیر تشکیل‌دهنده فیلم ضروری است. در غیر این صورت ظاهر عتیقه بلافاصله شروع به تخریب خواهد کرد. علاوه بر این، یک سیلر تشکیل دهنده فیلم، رنگ های زیر خود را به مراتب بهتر از سیلرهای نافذ تقویت می کند. بتن لکه‌دار را می‌توان با هر دو نوع آب‌بندی کرد، اما درزگیرهای تشکیل‌دهنده فیلم کار بهتری را برای نشان دادن عمق رنگ‌ها در لکه‌های اسیدی، رنگ‌ها و بتن رنگی انجام می‌دهند.

آب در مقابل حلال

تمایز مهم دیگر بین سیلرهای آب و حلال است.  بو دلیل اصلی در برابر استفاده از سیلرهای مبتنی بر حلال در داخل خانه است. «سیلرهای اکریلیک مبتنی بر حلال بویی را در داخل ایجاد می کنند که کاملا غیرقابل تحمل است. «بسیاری از مردم باید از خانه‌های خود خارج شوند تا زمانی که درخواست می‌شوند. این به این دلیل است که بخار می تواند سردرد، حالت تهوع، تنگی نفس و سایر علائم را ایجاد کند. همچنین دودها بسیار قابل اشتعال هستند و حتی یک جرقه می تواند آنها را مشتعل کند.

با انتشار کم یا بدون انتشار ترکیبات آلی فرار

با انتشار کم یا بدون انتشار ترکیبات آلی فرار، سیلرهای مبتنی بر آب در مناطقی با مقررات سختگیرانه VOC و مشتریان و پیمانکارانی که خواهان یک محصول “سبز” هستند ترجیح داده می شوند.  بسته به پروژه، یک معمار ممکن است به دنبال محصولات واجد شرایط برای امتیاز LEED باشد. 

مزایای سیلرهای مبتنی بر حلال

سیلرهای مبتنی بر حلال مزایای خاص خود را دارند. ما از آب‌بندی‌های اکریلیک مبتنی بر حلال و همچنین آب‌بند استفاده کرده‌ایم، و به نظر می‌رسد درزگیرهای مبتنی بر حلال زمانی که روی بتن بیرونی استفاده می‌شوند، بادوام‌تر هستند.» آنها همچنین تمایل دارند تأثیر چشمگیرتری بر رنگ بتن تزئینی داشته باشند و می توان از آنها برای دستیابی به جلوه های تزئینی متنوع استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه