• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

تفاوت دوغاب اپوکسی و دوغاب سیمانی چیست؟

تفاوت دوغاب اپوکسی و دوغاب سیمانی چیست؟

هنگامی که به دنبال بازسازی حمام خود هستید، یکی از مهم ترین تصمیماتی که می توانید بگیرید این است که از کدام نوع دوغاب استفاده کنید. این به این دلیل است که دوغاب کاشی‌های شما را کنار هم نگه می‌دارد و همه چیز را مرتب و مرتب نگه می‌دارد. دوغاب اپوکسی و دوغاب سیمانی هر دو قوی و بادوام هستند، اما تفاوت‌های خود را دارند و درک این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند بهترین محصول را برای پروژه خود انتخاب کنید. در این مقاله به مبحث تفاوت دوغاب اپوکسی و دوغاب سیمانی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

جذب آب

دوغاب اپوکسی نسبت به دوغاب سیمانی در برابر آب بسیار مقاوم تر است . به همین دلیل به اندازه انواع سیمان مایعات را جذب نمی کند و بنابراین طول عمر بیشتری دارد.

این ماده همچنین نفوذپذیری کمتری دارد، به این معنی که به راحتی لکه نمی شود و هر لکه ای که رخ دهد را می توان راحت تر از سیمان پاک کرد.

گروت های سیمانی نسبت به اپوکسی ها جذب بیشتری دارند و بنابراین در جذب لکه ها از فنجان های چای یا قهوه بهتر هستند.

آنها همچنین در مقاومت در برابر رشد قالب خوب هستند زیرا حاوی آب کمتری نسبت به دوغاب اپوکسی هستند (که طبیعتاً حاوی مقدار بیشتری است).

ماندگاری

دوغاب اپوکسی از دوغاب سیمانی دوام بیشتری دارد . دوغاب اپوکسی نسبت به دوغاب سیمانی در برابر سایش، لکه و رطوبت مقاومت بیشتری دارد. همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاومت بیشتری دارد.

دلیل این امر این است که به دلیل ساختار پلیمری دارای مقاومت فشاری بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر نفوذ آب است.

رنگ

رنگ دوغاب یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام انتخاب بین اپوکسی و سیمان باید در نظر گرفته شود.

دوغاب اپوکسی از نظر رنگ سازگارتر است، در حالی که دوغاب سیمانی بسته به نحوه اختلاط آن ممکن است در سایه متفاوت باشد.

علاوه بر این، دوغاب اپوکسی گرانتر از سیمان است، زیرا ساخت آن دشوارتر است. با این حال، اگر یک اتاق به خصوص تاریک دارید که می‌خواهید آن را با رنگ‌های سفید یا دیگر رنگ‌های روشن روشن کنید، این ممکن است اهمیت زیادی نداشته باشد.

سیمان متخلخل و مقاوم در برابر لکه است (که باعث می شود لکه ها را بهتر جذب کند)، اما به دلیل تخلخل آن، سیمان نیز در طول زمان مستعد تغییر رنگ و همچنین جذب مایعات به منافذ خود است – این امر در صورت عدم درمان برای مدت طولانی می تواند باعث رشد کپک شود!

رنگ آمیزی

دوغاب سیمان در برابر لکه مقاوم تر است.

تمیز کردن راحت تر

دوغاب اپوکسی گران‌تر است ، اما ماندگاری بیشتری دارد و به مرور زمان بهتر به نظر می‌رسد.

استفاده از دوغاب سیمان آسانتر است زیرا نیازی به کار آماده سازی زیادی ندارد (به عنوان مثال، آب بندی منطقه) قبل از اینکه بتوانید آن را مانند دوغاب اپوکسی اعمال کنید. با این حال، اپوکسی مزایایی نسبت به سیمان نیز دارد – به عنوان مثال، ما دریافتیم که اپوکسی تمایلی به لکه دار شدن یا جذب مایعاتی مانند شراب یا قهوه مانند محصولات مبتنی بر بتن ندارد (که ممکن است تا حدی به دلیل سطح متخلخل آن).

همچنین باید توجه داشت که از آنجایی که محصولات مبتنی بر سیمان از بسیاری از انواع بتن قوی‌تر هستند – و اغلب حاوی مواد افزودنی به نام “عوامل کنترل اسلامپ” هستند که به جلوگیری از ایجاد ترک کمک می‌کنند – اغلب برای کاربردهایی که به چیزی نیاز دارید ترجیح داده می‌شوند. به راحتی ترک می خورند یا می شکنند (مثلاً پایه های ساختمان).

در نهایت، اگر نگران رشد کپک در داخل خانه خود هستید، ممکن است بخواهید به جای آن مواد جایگزینی مانند کفپوش وینیل را در نظر بگیرید: در حالی که هر دو نوع مقاومت خاصی در برابر رشد قالب دارند، لزوماً غیر قابل نفوذ نیستند، بنابراین مطمئن شوید که هر نوع(هایی) ) شما انتخاب می کنید همچنان به خوبی با نیازهای شما کار می کند!

نوع دوغاب و اندازه کاشی کاری

نوع دوغابی که در کاشی کاری خود استفاده می کنید توسط چند عامل مختلف تعیین می شود. اندازه کار یکی از عوامل است، به عنوان اندازه خود کاشی. نوع کاری که انجام می‌دهید – کفپوش کاشی، دور وان و غیره – یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اندازه پروژه کاشی شما تعیین می کند که آیا از ماستیک یا دوغاب اپوکسی استفاده می کنید. دوغاب اپوکسی ممکن است به زمان بیشتری نسبت به دوغاب ماستیک برای اجرا نیاز داشته باشد، اما دوام بیشتری دارد و احتمال ترک خوردن آن در طول زمان کمتر است.

ماستیک را می توان هم برای کارهای کوچک مانند کاشی های دیواری و هم برای پروژه های بزرگتر مانند کف و میز استفاده کرد. استفاده از آن نسبت به اپوکسی زمان کمتری می‌برد، اما پس از پخته شدن آن‌قدر بادوام نیست (که می‌تواند تا دو روز طول بکشد).

ملاحظات نور و رنگ

علاوه بر درک نحوه عملکرد دوغاب، باید این فاکتورها را نیز در انتخاب رنگ دوغاب در نظر بگیرید:

  • رنگ کاشی. اگر کاشی‌های تیره را برای اتاق انتخاب می‌کنید، از دوغاب سفید یا رنگ روشن برای برجسته‌تر شدن آن استفاده کنید. اگر کاشی های رنگ روشن را برای اتاق انتخاب می کنید، از دوغاب با رنگ تیره تر برای ایجاد کنتراست استفاده کنید.
  • رنگ نور. نورهای سفید تمایل دارند همه رنگ ها را در فضا نشان دهند در حالی که نورهای زرد یا نارنجی تمایل دارند همان رنگ ها را کمرنگ کنند. اگر نور روشنی در حمام خود دارید و می خواهید تأثیر آن بر کاشی و سایر عناصر را کاهش دهید، از دوغاب با رنگ روشن تر در آن فضا استفاده کنید. اگر در حمام خود نور کم نور یا نور شمع دارید و می خواهید تأثیر آن را روی همان عناصر افزایش دهید، به جای آن دوغاب با رنگ تیره تر را انتخاب کنید.
  • رنگ روی دیوار (در صورت وجود). دیوارهای روشن با دیوار برجسته ای مانند خاکستری می توانند اپوکسی خاکستری را عالی جلوه دهند، اما دیوارهای تیره ممکن است اپوکسی خاکستری را چندان نشان ندهند زیرا در مقایسه حتی تیره تر می شوند!

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه