• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

جایگزینی برای تقویت بتن میلگرد

جایگزینی برای تقویت بتن میلگرد

وقت آن است که میلگرد خود را استراحت دهید. بله، محبوب است. بله فواید خودش را دارد. اما اکثر کاربردهای بتن که میلگرد اغلب در آنها استفاده می شود را می توان تا حد زیادی با محصولات دیگر بهبود بخشید.  در دهه 1800، میلگردهای فولادی برای افزایش استحکام کششی بتن، امکان ساخت سازه‌ها را بلندتر و عریض‌تر از همیشه پیدا کردند. اورکا! اما دیری نپایید که صنعت ساخت و ساز متوجه شد که میلگرد ناقص است و اگرچه بسیاری از توسعه دهندگان و پیمانکاران همچنان با اکراه از میلگرد استفاده می کنند، آنها به دنبال جایگزین هایی هستند که کار بهتری برای تقویت بتن انجام دهد. در این مقاله به مبحث جایگزینی برای تقویت بتن میلگرد می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

جایگزینی برای تقویت بتن میلگرد

در حالی که هنوز یکی از قوی ترین مصالح ساختمانی موجود است، سازه های بتن مسلح فولادی مقرون به صرفه بوده و عمر طولانی دارند. اگرچه بحث خوردگی وجود دارد. بتن مسلح فولاد زنگ می زند و در حالی که روش هایی برای کند کردن روند وجود دارد، یک اتفاق اجتناب ناپذیر است. جایگزین‌هایی برای میله‌های فولادی وجود دارد، اما هیچ‌کدام در سطح صنعت مورد توجه قرار نگرفته‌اند. برخی از گزینه های کامپوزیت الیاف پلیمری شامل شیشه، بازالت، آرامید و کربن است. 

در سال های اخیر، پلیمرهای تقویت شده با الیاف شیشه توجه محققان را به خود جلب کرده است. یک مطالعه با مقایسه GFRP و میلگرد فولادی به این نتیجه رسید که میلگرد تقویت کننده GFRP نسبت به میلگرد فولادی استحکام کششی و مقاومت در برابر خوردگی بالاتری دارد . این مطالعه همچنین گزارش داد که بر اساس نتایج محققان، GFRP جایگزین مناسبی برای فولاد در فونداسیون ها است. 

تحقیقات برای GFRP نشان می‌دهد که این ماده در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز امیدوارکننده است: 

  • قویه ولی سبکه
  • از نظر شیمیایی مقاوم است
  • حمل و نقل آسان تر است
  • پایدارتر

برخی پیشنهاد می کنند که جایگزین هایی مانند GFRP ممکن است دارای قیمت بالاتری باشند، اما هزینه چرخه عمر به طور قابل توجهی کمتر از نگهداری و تعمیر سازه های تقویت شده فولادی است . شیشه زنگ نمی زند، و در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش مقاوم است که منجر به ترک های کمتر، از جمله موارد مثبت دیگر می شود.

بتن مسلح شده فولادی یک ماده اصلی برای مهندسان است، اما مقایسه هزینه و مقاومت نشان می دهد که بتن پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه می تواند جایگزین مناسبی باشد.

تقویت بتن از جنس استنلس استیل

میلگرد فولادی ضد زنگ اغلب به عنوان جایگزینی برای میلگرد فولادی استاندارد معرفی می شود. مواد آن در برابر خوردگی مقاومت می کند، هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد و مشابه نمونه قبلی خود قرار می گیرد، اما به ندرت از عیب آشکار آن صحبت می شود – مانند تقویت کننده میلگرد فولادی، میلگرد فولادی ضد زنگ همه قسمت های بتن را تقویت نمی کند، بنابراین شکاف های بزرگی را در جایی که بتن دارد ایجاد می کند. استحکام کششی کمی این کمبود همچنان منجر به زوال زودرس بتن می شود.

تقویت بامبو مهندسی شده

بامبو ناجی هر طبیعت گردی است که خواهان ساختاری پایدار، مقاوم و با استفاده از مواد فراوان است. (این گیاه سریع‌الرشد روی زمین است.) متأسفانه، اگرچه بامبو این ویژگی‌ها را دارد، بامبو در صورت تماس با آب می‌تواند پوسیده شود، به این معنی که واقعاً نمی‌توان از آن به تنهایی در اکثر پروژه‌های استاندارد بتن در آمریکای شمالی استفاده کرد. .

میلگرد پلیمری قوی شده با جنس شیشه (GFRP).

این یک راه حل امیدوارکننده است، اگرچه مزایای آن بیشتر از قیمت سنگین آن است. (تقریباً 25 درصد بیشتر از میلگرد استاندارد.) 75 درصد سبک تر از فولاد است، خوردگی نمی کند و کاملاً بادوام است. خاصیت ارتجاعی بالای آن تعداد کاربردهای قابل استفاده آن را کاهش می دهد، اما در کاربردهایی که آزمایش شده است نتایج آن امیدوارکننده بوده است. 

الیاف پلاستیک

ایده پشت الیاف پلاستیکی عالی است – از قطعات سبک وزن، کم هزینه و آسان ساخته شده از مواد در دسترس برای ایجاد یک آرماتور بتن ارزان استفاده کنید. متأسفانه، اینجاست که مزایای آن متوقف می شود. اگر تا به حال با الیاف کار کرده اید، به خوبی از مشکلات کارایی خسته کننده آن آگاه هستید. همچنین توزیع الیاف همیشه دقیق نیست. اما شاید بزرگ‌ترین عیب این باشد که پلاستیک قبل از شروع به کار «کشیده» می‌شود و به ترک‌ها فرصت شکل‌گیری و رشد می‌دهد.

کسب‌وکارهای تقویت‌کننده فیبر اغلب از پشتیبانی مهندسی داخلی یا انتشارات شخص ثالث مورد تأیید برخوردار نیستند که امکان ادغام آسان، سریع و مؤثر تقویت‌کننده‌های میکرو را در پروژه‌هایشان فراهم کند. ارتباط در محل و مجازی اغلب خارج از محدوده آنها است زیرا بسیاری به سادگی فیبر را می فروشند و فراتر از فروش محصول توصیه نمی کنند.

آرماتور بتن میلگرد میکرو هلیکس 

این یک تقویت کننده فولادی پیچ خورده یک اینچی است که از 100٪ فولاد ساخته شده است که 600٪ سخت تر از بتن است. این تضمین می کند که عملاً به هر اینچ بتن فرصتی برای ترک خوردن داده نمی شود. تقویت کننده نوآورانه مملو از مزایایی است: این تقویت کننده در آمریکا ساخته شده است، می تواند در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده شود، به دوزهای کمتری نسبت به فیبر نیاز دارد، ترک ها را کاهش می دهد، کارایی آسانی دارد و هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد.

میلگرد میکرو هلیکس نیز فراتر از یک محصول است. هر خرید با پشتیبانی مهندسی نه تنها در طول محصول، بلکه در طول عمر ساختمان همراه است.

گزینه های بسیاری یک تصمیم

اگرچه هر کاربرد بتن منحصر به فرد است و برخی از محصولات تقویت کننده جایگزین پتانسیل بالایی دارند، جایگزین های کمی برای میلگرد فولادی استاندارد با کیفیت بالا وجود دارد. میلگرد میکرو هلیکس دارای مزایایی است که به بیشترین مراحل فرآیند کمک می کند، در حالی که راه حلی عالی برای مشکلی ارائه می دهد که صنعت ساخت و ساز را برای نسل ها دچار مشکل کرده است.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه