• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

خواص مکانیکی ملات رزین اپوکسی

خواص مکانیکی ملات رزین اپوکسی

در این مقاله به مبحث خواص مکانیکی ملات رزین اپوکسی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

خواص مکانیکی ملات رزین اپوکسی با ضایعات شستشوی شن و ماسه به عنوان پرکننده

فرض بر این بود که سازه های بتنی بادوام و بدون تعمیر و نگهداری هستند. 

با این حال، در چند دهه گذشته، نشانه های تخریب به دلایل مختلف، مانند بارهای محیطی، مواد معیوب، ساخت و ساز و خطاهای طراحی که باعث فرسودگی سازه ها شده است آشکار می شود. 

رویه فعلی صنعت ساخت و ساز به جای تخریب به سمت تعمیر و مقاوم سازی این سازه های فرسوده تمایل دارد. 

برای تعمیر سازه های بتنی

برای تعمیر سازه های بتنی از مواد مختلفی از سیمان پرتلند معمولی گرفته تا چسب های پلیمری استفاده شده است. 

سیمان پرتلند معمولی (OPC)

سیمان پرتلند معمولی (OPC) پرمصرف ترین ماده برای تعمیر و ترمیم سازه های بتنی است. 

علیرغم مصرف زیاد، کامپوزیت های مبتنی بر OPC دارای کاستی های مختلفی مانند زمان پخت طولانی تر، استحکام خمشی ضعیف، استحکام باند ضعیف، انقباض بالا، مقاومت کم در برابر محیط تهاجمی و مشکلات دوام هستند. 

این مشکلات OPC استفاده از مواد مبتنی بر پلیمر را به عنوان ماده تعمیری تحریک کرده است. که منجر به معرفی ملات رزین اپوکسی در صنعت تعمیر شد.

ملات رزین اپوکسی

ملات رزین اپوکسی در چند دهه گذشته به عنوان ماده تعمیری استفاده شده است. 

با این حال، مصرف آنها به دلیل هزینه بالای رزین اپوکسی و خواص مختلف چسباننده اپوکسی و بتن بستر که باعث مشکلات سازگاری می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها رشد نکرد. خواص ملات رزین اپوکسی به اجزای تشکیل دهنده ملات بستگی دارد.

از این رو، لازم است نسبت اختلاط ملات رزین اپوکسی برای طرح تعمیر امکان پذیر بهینه شود. و از عدم تطابق در خواص ملات تعمیری و بتن زیرلایه جلوگیری یا کاهش یابد.

مطالعات مختلف از پرکننده‌هایی مانند خاکستر بادی برای کاهش دوز رزین اپوکسی و اقتصادی‌تر کردن آن استفاده کردند.

بازیافت ضایعات صنعتی مانند زباله های شستشوی شن و ماسه برای توسعه پایدار در صنعت ساختمان مهم است. 

زباله های شستشوی شن و ماسه محصول ضایعات فرآیند تولید شن و ماسه است و مشکل دفن زباله را ایجاد می کند. استفاده مجدد بالقوه از ضایعات شستشوی شن و ماسه به عنوان یک ماده مکمل برای شن و ماسه برای کاهش تخلیه ماسه طبیعی مفید است. از این رو، در این مطالعه از ضایعات شستشوی ماسه به عنوان پرکننده ملات رزین اپوکسی استفاده شد. مطالعه تجربی اثر پرکننده بر خواص مکانیکی ملات رزین اپوکسی انجام شد.

2. آزمایش کنید

در این تحقیق، ملات با استفاده از رزین اپوکسی، ماسه و پرکننده تهیه شد. خواص مکانیکی ملات ها با نسبت های مختلف مخلوط مورد بررسی قرار گرفت.

2.1. مواد

یک اپوکسی دو بخشی با ویسکوزیته درجه 1 مطابق با ASTM C881 به عنوان چسب برای ساخت ملات در این مطالعه استفاده شد.میز 1خواص دقیق رزین اپوکسی و سخت کننده آن را نشان می دهد.

جدول 1

خواص رزین اپوکسی و سخت کننده آن

تایپ کنید رزین اپوکسی سخت کننده
نسبت مخلوط کردن 3 1
وزن مخصوص 0.1 ± 1.14 0.1 ± 1.02
رنگ بی رنگ رنگ قهوه ای
ویسکوزیته (mPa·s) 50 ± 550
عمر گلدان (دقیقه) 30 ± 10 در 23 درجه سانتیگراد
زمان سخت شدن (h) 24-36 در 23 درجه سانتیگراد

شن و ماسه مورد استفاده در این مطالعه از یک فروشگاه محلی خریداری شد. خواص فیزیکی ماسه بر اساس ASTM C128  و ASTM C29 مشخص شد. شن و ماسه دارای چگالی ظاهری 1.52 گرم بر سانتی متر مکعب ، جذب آب 0.41٪، وزن مخصوص در شرایط خشک کوره 2.6، و کسر خالی 41.28٪ بود. از آنجایی که ملات رزین اپوکسی برای ترمیم ترک‌های با عرض کم نیز تهیه شده بود، از ماسه با درجه‌بندی ریز با درصد بالای اندازه ذرات کمتر از 600 میکرومتر استفاده شد. به منظور تعیین دقیق اندازه ذرات شن و ماسه، از یک روش سازگار با ضایعات شستشوی ماسه (تکنیک پراش لیزری) استفاده شد.

توزیع اندازه ذرات شن و ماسه

پرکننده مورد استفاده در این تحقیق یک زباله شستشوی شن و ماسه بود که از یک کارخانه تولید سنگدانه واقع در Gyeonggi-do، کره جمع آوری شد. مواد لجن محصول زائد فرآیند شستشوی شن و ماسه بود. لجن جمع آوری شده در دمای 110 درجه سانتیگراد خشک شد تا هر گونه رطوبت حذف شود، خرد شد تا خوشه ها جدا شوند و برای حذف هر گونه خوشه الک شدند. ضایعات شستشوی ماسه به عنوان پرکننده دارای چگالی ظاهری 1.03 گرم بر سانتی متر مکعب و وزن مخصوص در شرایط خشک آون 2.69 مطابق با ASTM C29 و ASTM D854 بود.

ضایعات شستشوی شن و ماسه به عنوان پرکننده ملات رزین اپوکسی در این مطالعه استفاده شد.

توزیع اندازه ذرات پرکننده.

بر اساس توزیع اندازه ذرات ماسه و پرکننده، سطح ویژه و میانگین اندازه محاسبه شد. سطح ویژه شن و ماسه و پرکننده 1965.57 m 2 / m 3 و 140،625.65 m 2 / m 3 بود ، و اندازه متوسط ​​450.83 میکرومتر و 21.12 میکرومتر بود. پرکننده یک ترکیب شیمیایی قابل مقایسه با خاکستر بادی را نشان داد که به عنوان پرکننده برای تهیه بتن پلیمری در مطالعات قبلی استفاده می‌شد، و ماسه دارای اکثریت سیلیس است. علاوه بر این، طیف پراش اشعه ایکس (XRD) با استفاده از D/MAX 2200 VPC ساخت شرکت Science of Japan با سرعت اسکن پیوسته 2 درجه در دقیقه در محدوده 2θ 5-80 درجه و هدف Cu/Kα 1 (λ = 1.54059 Å)، U = 40 کیلو ولت، و I = 200 میلی آمپر. 

جدول 2

ترکیب شیمیایی شن و ماسه و پرکننده (درصد وزنی).

ترکیب شیمیایی SiO 2 Al 2 O 3 2 O Fe 2 O 3 TiO 2 MnO 2 CaO
شن 87.720 5.915 6.277
پرکننده 70.993 18.070 1.792 6.450 0.805 0.282 1.607

2.2. نسبت ها را مخلوط کنید

چهار گروه ملات با محتوای اپوکسی در 10%، 15%، 20% و 25% کسر وزنی ملات تهیه شد. حداقل محتوای اپوکسی 10 وزنی. درصد از شرایط کارپذیری انتخاب شد و حداکثر محتوای آن به 25 وزنی محدود شد. درصد به دلیل جدا شدن اپوکسی از مخلوط ملات. فیلر با قدرت 10 و 20 وزنی به مخلوط ملات اضافه شد. % به عنوان جایگزین شن و ماسه.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه