• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

طراحی ضد آب: واتراستاپ

طراحی ضد آب: واتراستاپ

در این مقاله به مبحث طراحی ضد آب: واتراستاپ می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

واتراستاپ چیست؟

واتراستاپ ها معمولاً در اتصالات ساختمانی زیر درجه (افقی یا عمودی) که تحت فشار هیدرواستاتیکی هستند، اعمال میشوند. آنها در بتن تعبیه می شوند و طول اتصال را می پوشانند.

واتراستاپ ها معمولاً در اتصالات ساختمانی زیر درجه (افقی یا عمودی) که تحت فشار هیدرواستاتیکی هستند، اعمال می شوند. آنها در بتن تعبیه می شوند و طول اتصال را می پوشانند. واتراستاپ ها باید همیشه در کاربردهای عایق رطوبتی جانبی منفی اعمال شوند و به عنوان یک مانع ثانویه برای جلوگیری از عبور آب مایع به داخل بستر در کاربردهای جانبی مثبت عمل می کنند.

درزهای ساختمانی – یا درزهای سرد، همانطور که معمولاً به آنها گفته می شود – زمانی اتفاق می افتد که یک بخش از بتن قرار می گیرد و قبل از قرار دادن بتن مجاور خشک می شود.

این اغلب در سازه های بتنی در مکان های زیر رخ می دهد:

  • انتقال بین اجزای افقی و عمودی
  • هنگامی که بتن ریزی به دلایل برنامه ریزی شده یا در پایان یک روز کاری متوقف می شود.
  • زمانی که عناصر طراحی نیاز به تغییر در طراحی فرم دارند.
  • زمانی که قالب برای تکمیل سازه در یک مکان کافی نباشد، مانند در مورد دیوار بلند.

علاوه بر این شرایط، اتصالات ساختمانی برای نصب در بتن هر 30 فوت توصیه می شود.

مواد واتراستاپ

قبل از طراحی، مهم است که متریال و نوع واتراستاپ مناسب انتخاب شود. این امر مستلزم تحقیقی برای طراح است زیرا مواد و انواع مختلفی وجود دارد. انتخاب مناسب به موفقیت پروژه کمک می کند. انتخاب نادرست ممکن است به شکست زودرس کمک کند. مواد مورد استفاده برای ساخت واتراستاپ ها در طول سال ها از میله های فلزی ساده که محل اتصال را می پوشاند تا دمبل های لاستیکی تکامل یافته اند. در حال حاضر واتراستاپ ها پرکننده های مفصلی از پیش ساخته شده هستند که در انواع، اندازه ها و اشکال متعدد ارائه می شوند.

متداول ترین مواد مورد استفاده عبارتند از:

  • پلی وینیل کلراید (PVC).
  • لاستیک نئوپرن.
  • لاستیک ترموپلاستیک.
  • کلروفن اصلاح شده
  • خاک رس بنتونیت.
  • پلاستیک آسفالت.
  • میله های بوتیل و بنتونیت/بوتیل.

پی وی سی و دو نوع لاستیکی منحصراً با بتن ریخته شده در محل استفاده می شوند. کلروپن اصلاح شده، خاک رس بنتونیت و پلاستیک آسفالت عمدتاً برای بتن استفاده می شود. با این حال، آنها برای سایر مصالح ساختمانی مانند بلوک بتنی و فلزات مناسب هستند. مواد واتراستاپ باید همان خواص غشاهای ضد آب را داشته باشند، زیرا باید در برابر آب، مواد شیمیایی و شرایط نامطلوب آب زیرزمینی مقاوم باشند. همچنین باید میزان جذب آب پایینی داشته باشند.

مواد لاستیکی پی وی سی و نئوپرن بسیار ناهموار و بادوام هستند. نقطه ضعف این مواد این است که نصب ممکن است دشوار باشد، و آنها را مستعد نصب نامناسب یا آسیب در هنگام ساخت می کند. لاستیک ترموپلاستیک در اشکال مختلف موجود است، اما این ماده در هنگام بتن ریزی تمایل به تا شدن دارد. هشت نوع پایه واتراستاپ وجود دارد که از مشتقات پی وی سی یا لاستیک ساخته می شوند.

آنها به شرح زیر هستند:

1. مسطح آجدار.
2. دمبل.
3. مهر و موم پایه.
4. هزارتو.
5. اسپلیت واتراستاپ.
6. آجدار با لامپ مرکزی.
7. دمبل با لامپ وسط.
8. تار را پاره کنید.

واتراستاپ های تخت آجدار و دمبلی برای اتصالات ساختمانی که در آن جابجایی کمی وجود دارد یا اصلاً انتظار نمی رود استفاده می شود. نوع تخت آجدار عموماً مهر و موم بهتری نسبت به شکل دمبل دارد.
واتراستاپ پایه مهر و موم برای اتصالات یا دیوارهایی که قرار است پر شوند، ایده آل است. این اشکال به راحتی شکل می گیرند.

واتراستاپ دخمه پرپیچ و خم عمدتاً در اتصالات عمودی استفاده می شود که در آن جابجایی کمی وجود دارد یا اصلاً انتظار نمی رود. مزیت این شکل این است که نیازی به شکاف دادن ندارد و کلیدی را به مفصل اضافه می کند. با این حال، استفاده از این نوع واتراستاپ ها در اتصالات افقی دشوار است.

واتراستاپ اسپلیت به صورت آجدار با لامپ وسط و شکل دمبل موجود است. آنها نیاز به دیوار شکافی را از بین می برند.

واتراستاپ های آجدار با لامپ مرکزی

واتراستاپ های آجدار با لامپ مرکزی متنوع ترین نوع موجود هستند. لامپ مرکزی حرکت جانبی، عرضی و برشی را در خود جای می دهد. لامپ های مرکزی بزرگتر حرکات بزرگتر را در خود جای می دهند.
دمبل با لامپ مرکزی حرکات جانبی، عرضی و برشی را در خود جای می دهد. اشکال آجدار ویژگی های آب بندی بهتری را ارائه می دهند.

لامپ های اشک آور

لامپ های اشک آور حرکات بزرگ را در خود جای می دهند. هنگامی که حرکت مفصل رخ می دهد، تار پارگی پاره می شود و به لامپ U اجازه می دهد بدون اینکه مواد را تحت کشش قرار دهد، تغییر شکل دهد.

نصب مواد هیدروفیل

نصب مواد هیدروفیل آسان است، اما در طول ساخت و ساز در معرض آسیب ناشی از آب (باران یا سایر خیس شدن) هستند. واتراستاپ های پلاستیکی بنتونیتی و آسفالتی نیز به راحتی نصب می شوند، اما روی درزهای انبساط استفاده نمی شوند و به آماده سازی مناسب بستر نیاز است. در هر مورد، این مواد مستقیماً به لبه اولین بتن می‌چسبند و در ریزش دوم نیازی به اعمال آن نیست. مواد پس از قرار دادن آب منبسط می‌شوند و امکان پر کردن تمام فضاهای خالی در محل اتصال را برای شرایط ضد آب فراهم می‌کنند.

کاربرد واتراستاپ

واتراستاپ ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و کاربردهای موفق مستلزم نصب متریال اندازه مناسب است. اندازه واتراستاپ با فشار مورد انتظار سر آب تعیین می شود. هد واتر همچنین حداقل تعبیه فلنج واتراستاپ را در بتن تعیین می کند. بهترین کار این است که به سازنده واتراستاپ طراحی واقعی پروژه مشترک و شرایط هد آب ارائه شود زیرا همه شرایط سایت متفاوت است و آنها به بهترین وجه قادر به تعیین اندازه مناسب برای محصولات خود هستند.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه