• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

مخازن آب پلی در مقابل فولاد در مقابل فایبرگلاس در مقابل بتنی

مخازن آب پلی در مقابل فولاد در مقابل فایبرگلاس در مقابل بتنی

در این مقاله به مبحث مخازن آب پلی در مقابل فولاد در مقابل فایبرگلاس در مقابل بتنی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

مخازن آب پلی در مقابل فولاد در مقابل فایبرگلاس در مقابل بتنی

مخازن آب باران را می توان در طیف وسیعی از مواد از جمله پلاستیک پلی اتیلن (پلی)، طیف وسیعی از فولادها، بتن پیش ساخته و پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس ساخته و تحویل داد. هنگام مقایسه مواد مخزن، لزوماً این نیست که کدام یک بهترین است، بلکه بیشتر با شرایط و بودجه شما مناسب تر است. برای دریافت خلاصه ای از هر نوع مواد مخزن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مخازن پلی آب

تانک های پلی یکی از محبوب ترین مواد امروزی هستند. دلایل خوبی برای این وجود دارد:

  • تانک های پلی معمولاً از نظر قیمت پایین تر از سایر مخازن هستند.
  • مخازن پلی را می توان در اندازه های تا 50000 لیتر یافت، اگرچه با توجه به قیمت آنها، نصب چندین مخزن پلی به جای یک مخزن فولادی بسیار بزرگ می تواند مقرون به صرفه تر باشد.
  • مخازن پلی ساخته شده با استانداردهای استرالیا (AS/NZS 4766) قوی و بادوام هستند.
  • پلی اتیلن مورد استفاده معمولاً برای مواد غذایی (AS/NZ 2070) و برای آشامیدن بی خطر است (AS/NZS 4020) – در استرالیا اکثر تولیدکنندگان پلی اتیلن خود را از همان تامین کنندگان تهیه می کنند.
  • پلی یک پلاستیک انعطاف پذیر است که طیف متنوعی از انواع و سبک های مخزن مانند گرد، بلند، اسکات، باریک، زیرزمینی، زیر عرشه، آجدار، مسطح و مخروطی را امکان پذیر می کند.
  • بارگیری، تحویل، تخلیه و جابجایی تانک های پلی نسبتاً آسان است.
  • مخازن پلی در طیف وسیعی از COLORBOND® وجود دارد
  • مخازن پلی زنگ زده، خورده و آب شما را آلوده نمی کنند.

مخازن آب فولادی

طیف وسیعی از مخازن فولادی در بازار وجود دارد از جمله فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و فولادهای مدرن مانند ZINCALUME® و AQUAPLATE® BlueScope (که اساساً ZINCALUME با پوشش COLORBOND است).

فولاد گالوانیزه 

همان چیزی است که مخازن آب سنتی در پشت از آن ساخته شده است. آنها از ورق های فولادی آهنی با پوشش روی تشکیل شده اند. پوشش روی چیزی است که از فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند و فولادهای گالوانیزه درجه بالاتر دارای پوشش های ضخیم تری هستند. به عنوان مثال، روکش روی 450 گرم بر متر مربع باعث می شود فولاد گالوانیزه سه برابر بیشتر از 150 گرم در متر مربع در برابر هوا مقاوم باشد .

فولاد ضد زنگ 

معمولاً به عنوان با کیفیت ترین مواد مخزن در نظر گرفته می شود. و به همین دلیل معمولاً مخازن آب گران تری تولید می کند.

آنها را می توان به طور کلی در دو درجه مختلف یافت:

1) فولاد ضد زنگ درجه 304 که همان سینک آشپزخانه است

2) فولاد ضد زنگ درجه 316 دریایی که می تواند در برابر محیط های سخت دریایی مقاومت کند.

آنچه که فولاد را “ضد زنگ” می کند مقدار وجود کروم و اینکه چگونه به طور یکنواخت در فولاد مخلوط می شود.

در مخازن فولاد ضد زنگ، قسمت مهم نحوه اتصال آنها با پرچ یا پیچ است. در حالت ایده آل، تولید کنندگان فولاد ضد زنگ باید از فولاد با کیفیت مشابه برای اتصال استفاده کنند. این همیشه صادق نبوده است، با این حال، برخی از شرکت ها حتی از سرب استفاده می کنند که منجر به تأثیر منفی بر سلامتی می شود.

مخازن فولادی در اندازه های مشابه با مخازن پلی که برای صاحبان خانه مناسب است تولید می شوند. مخازن پانل فولادی بزرگ را می توان در ظرفیت های 250000 تا 400000 لیتر بسته به سازنده و فولاد مورد استفاده یافت. این آنها را برای مناطق روستایی، کشاورزی و حتی شوراها خوب می کند. برخی از شرکت ها نیز راه حل های سفارشی را برای رفع نیازهای بسیار خاص ارائه می دهند.

مخازن آب فایبرگلاس

فایبرگلاس یک نوع رایج پلاستیک تقویت شده با الیاف با استفاده از الیاف شیشه است. الیاف ممکن است به طور تصادفی چیده شوند، به صورت یک ورقه صاف شوند یا به صورت پارچه بافته شوند. کامپوزیت را اغلب “پلاستیک تقویت شده با فایبر گلاس” می نامند.

فایبرگلاس بسیار سفت و محکم با استحکام کششی بالا است. شیشه یکی از قوی‌ترین الیاف نساجی است که از استحکام کششی بالاتری نسبت به سیم فولادی برخوردار است. 

وقتی صحبت از ذخیره آب باران می شود، نازکی و سبکی آن می تواند آنها را شکننده و مستعد ترک خوردن کند. بدون اعمال یک لایه اضافی یا کامپوزیت های سطح بالاتر، فایبرگلاس اجازه ورود نور را می دهد که باعث رشد جلبک می شود. برای ذخیره آب آشامیدنی، پوشش‌های درجه‌بندی غذایی نیز لازم است تا مطابق با استانداردهای استرالیا باشد.

همه اینها هزینه بیشتری را اضافه می کند، و مگر اینکه نیازهای بسیار خاصی داشته باشید، به طور کلی خرید مخزن با مواد متفاوت ساده تر و ارزان تر است.

مخازن آب بتنی پیش ریخته گری

بتن بسیار قوی است که استحکام آن به مخلوط و فرآیند گیرش واقعی بستگی دارد. از سیمان مخلوط شده با آب تشکیل شده است که به عنوان عامل اتصال به ماسه، شن و سنگ خرد شده عمل می کند. مش فولادی اغلب قبل از ریختن در بتن مخلوط می شود که یکپارچگی ساختاری بیشتری را پس از گیرش ایجاد می کند.

بتن به دلیل استحکام و سهولت در ریختن در ساختمان ها، استخرها، راهروها، راهروها، سدها و بسیاری سازه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت مخزن آب بتنی پیش ساخته این است که برای تحویل از قبل ساخته شده است. مخازن ساخته شده از بتن معمولاً بسیار مستحکم هستند و اگر به درستی با فولاد تقویت شوند، می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

مخازن بتنی پیش ساخته را می توان به صورت کامل در اندازه هایی تا حدود 30000 لیتر تحویل داد. آنها بسیار سنگین هستند – یک مخزن 10000 لیتری حدود 7000 کیلوگرم وزن دارد.

برخلاف مخازن فولادی، هیچ نگرانی از خوردگی بتن در تماس با خاک و رطوبت مختلف وجود ندارد. با این وجود، بتن در طول زمان مستعد ترک خوردگی و شکستگی است. این می تواند در مناطقی که حرکت زمین وجود دارد، یا بسیار گرم و سرد / مرطوب و خشک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه