• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

بتن ویژه در ساخت و ساز

بتن ویژه در ساخت و ساز

ما در این مقاله به مبحث بتن ویژه در ساخت و ساز میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

بتن فعال قلیایی (AAC) چیست؟

بتن فعال با قلیایی (AAC) به عنوان یک کلاس از بتن بدون سیمان تعریف می شود که جایگزینی برای بتن سیمانی پرتلند (PCC) است. در AAC، سیمان به طور کامل با یک چسب جایگزین جایگزین می شود. به جای استفاده از سیمان پرتلند معمولی (OPC) و آب، AAC از مواد تکمیلی دیگری مانند سرباره کوره بلند (BFS) یا خاکستر بادی (FA) همراه با یک فعال کننده قلیایی استفاده می کند.

پتانسیل AAC به عنوان یک ماده پایدار برای جایگزینی بتن سیمانی پرتلند معمولی هنوز در حال مطالعه و تحقیق است. این سیمان به دلیل هزینه کم انرژی، استحکام و دوام بالا در مقایسه با سیمان پرتلند معمولی محبوبیت زیادی پیدا می کند. ویژگی ها و کاربردهای بتن فعال قلیایی در این مقاله توضیح داده شده است.

ترکیب بتن فعال قلیایی

دو ماده اصلی بتن فعال قلیایی عبارتند از:

  1. فعال کننده های قلیایی
  2. اجزای سیمان کاری

1. فعال کننده های قلیایی

دو فعال کننده قلیایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند نمک های قلیایی سوزاننده و قلیایی هستند. ترکیب آنها میتواند شامل سود سوزآور، سیلیکات ها، نمک های اسید ضعیف غیر سیلیکات، آلومینوسیلیکات، آلومینات ها و نمک های اسید حیاتی غیر سیلیکات باشد.

فعال کننده های قلیایی یا با حل شدن در آب، زیر زمین با سرباره یا با مخلوط کردن آن با سرباره زمین قبل از مخلوط کردن آن با آب به سرباره اضافه می شوند.

2. قطعات سیمانی

اجزای سیمانی مورد استفاده در سیمان یا بتن فعال شده با قلیایی عبارتند از: سرباره کوره بلند، دوده سیلیس ، سرباره فولاد، خاکستر زغال سنگ، زئولیت و غیره.

هیدراتاسیون بتن فعال قلیایی

واکنش هیدراتاسیون در بتن فعال شده با قلیایی پیچیده تر از سیمان پرتلند معمولی است. مکانیسم آن به طور کامل شناخته نشده است و هنوز در دست تحقیق است. از آنجایی که ویژگی‌های سرباره مورد استفاده از منبعی به منبع دیگر متفاوت است، واکنش و ریزساختار نیز متفاوت است.

محصول اصلی هیدراتاسیون سیمان سرباره فعال شده با قلیایی در دمای اتاق، ژل هیدرات سیلیکات کلسیم (CSH) است. ویژگی های سرباره و فعال کننده مورد استفاده نیز بر تشکیل محصولات هیدراتاسیون جزئی تأثیر می گذارد.

چشم انداز آتی بتن فعال قلیایی

هنگامی که سیمان پرتلند سنتی و سیمان فعال شده با قلیایی را از نظر محصولات هیدراتاسیون آنها مقایسه می کنیم، سیمان اولی هیدرات سیلیکات کلسیم (CSH) و هیدروکسید کلسیم می دهد، در حالی که دومی ژل آلومینوسیلیکات متبلور ضعیفی را ارائه می دهد که حاوی قلیایی است. دومی همچنین دوام بیشتری را برای بتن فراهم می کند. علاوه بر این، AAC با استفاده از محصولات جانبی و ارائه مدیریت کارآمد پسماند، نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست ایفا می کند.

چالش های پیش روی بتن فعال با قلیایی

بتن فعال با قلیایی با چالش های زیادی مواجه است که باید در پروژه های بزرگ ساختمانی مورد توجه قرار گیرد.

  1. شسته شدن قلیاها با دی اکسید کربن واکنش می دهد و به شکل کربنات های قلیایی شکوفا می شود.
  2. AAC در شرایط خشک انقباض و ترک خوردگی قابل توجهی از خود نشان می دهد.
  3. واکنش و مکانیسم AAC را می توان به طور کامل تنها از طریق تحقیقات و مطالعات مختلف مورد مطالعه قرار داد.
  4. افزودنی های شیمیایی که با سیمان پرتلند معمولی کار می کنند با AAC به خوبی کار نمی کنند.
  5. خواص شیمیایی و فیزیکی مواد خام، به ویژه مواد سرباره، بر اساس منبعی که در نهایت بر مقاومت و خواص بتن تأثیر می گذارد، متفاوت است.

کاربرد ها و مزایا نئو بتن

نئو بتن یک ماده ساختمانی است که یک پوشش پیوسته به ضخامت 0.4 سانتی متر برای دیوارها، کف ها و نمای بیرونی ایجاد می کند که شبیه به پوشش ترازو یا گرانیت است. از ترکیب سیمان، سنگدانه های تزئینی و رزین تولید می شود.

رایج ترین استفاده از نئو بتن به عنوان کفپوش بسیار مقاوم و پرداخت پرداخت شده است. این باعث می شود که آن را برای مراکز خرید، هتل ها و دیگر مکان های پذیرایی با ترافیک بالا مناسب کند.

نئو بتن

نئو بتن یک ماده ساختمانی است که برای پوشش سطوح به کار می رود تا طرح های زیبایی را ایجاد کند. از ترکیب سیمان، سنگدانه های تزئینی و رزین تولید می شود. NeoConcrete ترکیبی از میکرو بتن و PieDrex است و برای گرمایش از کف مناسب است. رنگ های متنوعی با نئو بتن تولید شده است تا تقریباً برای هر پروژه طراحی مناسب باشد. ضخامت پوشش نئو بتن می تواند از 0.3 سانتی متر تا 0.5 سانتی متر متغیر باشد.

نسبت مخلوط نئو بتن

  • سیستم PieDrex: 12 کوارتز تا 1 رسیفان E (بر حسب حجم)
  • میکرو بتن: 3 سیمان، 1 مایع

کاربردهای نئو بتن

  1. پوشش کف و میزهای داخلی و خارجی.
  2. ساختمان های تجاری ، هتل ها، مراکز خرید، بانک ها، فرودگاه ها، پایانه های اتوبوس، ساختمان های دولتی یا دولتی و غیره.

چگونه سطوح را قبل از اجرای نئو بتن آماده کنیم؟

  1. سطح باید محکم، عاری از رطوبت و ترک باشد.
  2. افزایش یا رطوبت منفی سطح قابل قبول نیست.
  3. نئو بتن را می توان بر روی سطوح مختلف مانند چینی، سرامیک و یا بتن اجرا کرد.
  4. قابل اجرا بر روی پوشش های بتن صاف، سیمانی و سرامیکی

مزایای

  1. می توان از آن به عنوان جایگزینی برای کف کاشی یا گرانیت استفاده کرد.
  2. نئو بتن انتخاب خوبی برای گرمایش از کف است.
  3. به دلیل مقاومت بالا در برابر لغزش، جایگزین خوبی برای میکرو سیمان است.
  4. مقاومت مکانیکی بالا.
  5. مناسب برای ترافیک بالا
  6. اگر سطح کف بزرگ باشد، NeoConcrete می تواند ظاهر یک موزاییک پیوسته را فراهم کند.
  7. در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت می کند.
  8. این یک سطح عالی مقاوم در برابر لغزش را فراهم می کند.  

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه