• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

فرآیند مخلوط بتن پاشیده شده

فرآیند مخلوط بتن پاشیده شده

فرآیند اختلاط بتن پاششی از مخلوط خشک و مخلوط مرطوب تشکیل شده است. روش ها، تجهیزات و مزایای این فرآیندهای اختلاط بتن پاششی مورد بحث قرار گرفته است. ما در این مقاله به مبحث فرآیند مخلوط بتن پاشیده شده میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

فرآیند مخلوط بتن پاشیده شده

در ساخت مخلوط بتن پاششی عمدتاً دو فرآیند متفاوت وجود دارد. 

آن ها هستند:

  1. بتن پاشیده شده با فرآیند خشک
  2. بتن پاشیده شده با فرآیند مرطوب

بتن پاشیده شده بر روی خاصیت کارپذیری خود کار می کند که سهولت پمپاژ و عملیات پاشش را تضمین می کند. یکی دیگر از نیازهای همیشگی بتن پاشیده، دوام است که عمدتاً با تمرکز بر سود خاصیت زیر حاصل می شود.

  1. افزایش قدرت در مراحل اولیه
  2. انتقال جریان متراکم در حین پمپاژ
  3. کارایی یعنی کاربر پسند
  4. بتن با مشخصات صحیح در گیرش
  5. انعطاف پذیری خوب یعنی قابلیت پاشش

فرآیند مخلوط بتن پاشیده شده مشخصه ای برای نحوه نصب آن است. هنگامی که تولید کامل شد، مخلوط با استفاده از یک وسیله معمولی به تجهیزات فرآیند منتقل می شود. ملات پاشیده شده یا بتن با استفاده از شیلنگ مقاوم در برابر فشار اضافی به محل برده شده و پاشیده می شود. 

در این مرحله می توان فرآیندهای زیر را انجام داد:

  1. برای بتن پاشیده شده مرطوب: فرآیند جریان متراکم
  2. برای بتن خشک پاشیده شده : فرآیند جریان نازک
  3. برای بتن پاشیده شده مرطوب: فرآیند جریان نازک

فرآیند خشک مخلوط بتن پاشیده شده

مقدار از پیش تعیین شده سیمان و سنگدانه به نسبت صحیح بدون آب در مورد فرآیند خشک مخلوط می شود. در یک ماشین طراحی شده، مخلوط تحت فشار قرار می گیرد و در جریان هوا با سرعت بالا گرفته می شود که باعث می شود مخلوط از طریق شیلنگ به نازل اسپری منتقل شود. در ناحیه نازل، یک اسپری آب تمیز با آرایش اسپری اتمیزه شده برای هیدراته کردن مخلوط خشک منتقل شده ارائه می شود. اسپری محتوای آب مناسب را برای داشتن قوام مناسب فراهم می کند. این کیفیت قوام به پاشش مواد بدون هیچ گونه وقفه ای کمک می کند. فرآیند خشک از این اصل استفاده می کند که نسبت سنگدانه به سیمان مخلوط در مقدار مناسب با نسبت آب به سیمان کمتر می تواند قابلیت حمل و نقل و کارایی خوبی را تسهیل کند. بدون مقدار بیشتر آب یا مواد افزودنی. 

تکنیک تجهیزات فرآیند مخلوط خشک بتن پاشیده شده

کاربرد نازل با دست کنترل می شود. نازل مرد جریان مواد را هدایت می کند و اضافه شدن آب را با اقدامات دقیق کنترل می کند. تغییر مقدار آب را می توان در یک محدوده محدود اعمال کرد. بنابراین، باید در نظر داشت که آب کمتر، تراکم کافی را ایجاد نمی کند و آب بیشتر باعث چکش بیش از حد مخلوط می شود. در مناطقی که استفاده از بتن پاشیده شده برای نازل خطرناک است، دستگاه‌های سمپاشی خودکار در دسترس هستند که بر اساس سیستم‌های روباتیک کار می‌کنند. این تکنیک بسیار منعطف است و در طیف وسیعی از کاربردها قابلیت دارد. از همه نوع سیمان، سنگدانه های معمولی، سنگدانه های سبک می توان استفاده کرد. نسبت سنگدانه به سیمان مخلوط در محدوده محدود 3.5/1 تا 4.0/1 وزنی است. از آنجایی که بازگشت مجدد کل است، محتوای سیمان در مخلوط قرار داده شده در مقایسه با پیش مخلوط بچ شده بیشتر خواهد بود. 

ویژگی های عملکرد خشک در عملکرد آن عبارتند از:

  • محدوده چگالی خوب
  • افزایش مقاومت بالا از 40 تا 50 نیوتن بر میلی متر مربع
  • اتصال بالاتر با بستر

در مقایسه با روش مرسوم یا فرآیند مرطوب، خواص ذاتی حاصل از فرآیند خشک دارای تنوع بیشتری است.

تجهیزات فرآیند مخلوط خشک بتن پاشیده شده

روش سنتی مخلوط بتن پاششی استفاده از ماشین‌های اتاقک دوقلو، به عنوان مثال، بولدر گان و انواع آن‌ها است. این دستگاه با استفاده از مواد نسوز یا مخلوط ماسه خشک و سیمان عملکرد خوبی داشت. هنگامی که لازم بود ترکیبی از محتوای آب بیش از 3٪ باشد، این دستگاه دارای یک نقطه ضعف بود. محتوای بیشتر آب باعث مسدود شدن مواد در ماشین‌های سنتی که قبلاً توضیح داده شد، می‌شود. انواع دیگر تفنگ بولدر ساخته شده اند که از اصل محفظه مهر و موم شده پیروی می کنند که اجازه می دهد با استفاده از یک شیر دوار که مواد را به داخل محفظه تغذیه می کند، تغذیه ثابتی داشته باشد.

مزایای فرآیند خشک مخلوط بتن پاشیده شده

  • استحکام اولیه بالا است، کار آب بندی و تثبیت را در مراحل اولیه تسهیل می کند
  • زمان برگزاری نامحدود است
  • تولید زباله بتنی وجود ندارد

فرآیند مرطوب مخلوط بتن پاشیده شده

فرآیند مرطوب از مخلوط حاوی سیمان، سنگدانه ها و حجم وزن شده آب برای کل مخلوط استفاده می کند. کل مخلوط قبل از انجام فرآیند پمپاژ ساخته می شود. برای قرار دادن کل مخلوط در موقعیت، از هوای با سرعت بالا استفاده می شود. این هوای پرفشار که وارد نازل به اضافه سرعت حاصله می شود، بتن را به ناحیه ای که باید اجرا شود پاشش می کند. مخلوط اسپری شده به دلیل تکانه ای که از طریق پاشش به دست می آورد در حالت فشرده قرار می گیرد. عرضه بتن پاشیده مخلوط مرطوب می تواند به صورت مخلوط آماده یا از طریق بچینگ سایت انجام شود. اینها را می توان در شرایط خشک (مواد از قبل مخلوط شده) در کیسه ها نیز عرضه کرد. برای حجم های کم، این کیسه ها بهترین کار را دارند. 

تکنیک فرآیند مرطوب مخلوط بتن پاشیده شده

بر اساس ماهیت کار، تکنیک پاشش متنوع است. اساساً ضخامت لایه بتن تا 150 میلی متر ساخته می شود. هنگامی که لایه نهایی به درستی تنظیم شد، می توان ضخامت بیشتری روی آن ایجاد کرد. پاشش لایه بتنی جدید روی لایه موجود باید با دقت انجام شود. لایه موجود باید عاری از هرگونه مواد مضر باشد. در صورت وجود، باید با جت شستشو با آب از بالای سازه به پایین تمیز شوند. مخلوط بتن پاشیده شده مرطوب می تواند جزء ساختاری یا تزئینی باشد. این مشخص می کند که کدام سیستم به کار گرفته شده است. فرآیند مرطوب ساختن جزئیات واضح را تسهیل نمی کند. اما هر جا که نیاز باشد باید مشخصات خاصی توسط مهندس مسئول مشخص شود. 

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه