• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

تقویت میلگردهای کاشت

تقویت میلگردهای کاشت

 ما در این مقاله به مبحث تقویت میلگردهای کاشت میپردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

تقویت میلگردهای کاشت

در پروژه های مقاوم سازی ساختمان، روش های مقاوم سازی زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و لازم است با توجه به وضعیت آرماتور بندی ساختمان، روش آرماتوربندی مناسب انتخاب شود. کاشت آرماتور یکی از روش های متداول مقاوم سازی ساختمان است و بسیار کاربردی است. آرماتور عبارت است از حفر سوراخ با قطر و عمق مناسب در سازه ها یا اجزای بتنی موجود با توجه به قطر میلگردهای فولادی مورد استفاده در طراحی مهندسی در آرماتورها، آرماتورها و سایر پروژه های سازه و استفاده از چسب تقویت کننده برای ساخت اجزای جدید. و اصلی بتن محکم به هم چسبیده است تا به نقش کاشت و لنگر برسد. خانه آرماتور زیر استفاده از میله کاشت و چسب کاشت را با شما به اشتراک می گذارد.

الزامات طراحی و ساخت میله کاشت

از فرم آسیب می توان دریافت که اثر پروژه میله کاشت ارتباط تنگاتنگی با بتن اصلی، چسب میله کاشت و میله فولادی دارد. به منظور جلوگیری از آسیب غیرعادی کشش و اطمینان از اثر تقویتی میله کاشت، در فرآیند طراحی و ساخت میله کاشت موارد زیر باید انجام شود:

1. الزامات مقاومتی بتن اصلی

هنگام استفاده از چسب نوار کاشت شانگهای شیبانگ، درجه مقاومت بتن جزء اصلی باید شرایط زیر را برآورده کند: هنگامی که جزء جدید یک جزء ساختاری کنسول است، درجه مقاومت بتن جزء اصلی نباید کمتر از C25 باشد. هنگامی که جزء جدید جزء سازه دیگری است در آن زمان، درجه مقاومت بتن جزء اصلی نباید کمتر از C20 باشد. ضمناً در صورت استفاده از انکرینگ با کاشت میلگرد، بتن در قسمت لنگر نباید دارای ایراد باشد، در غیر این صورت قسمت های معیوب باید تقویت شوند.

2. استحکام پیوند چسب کاشت

در این فرآیند، نقش چسب کاشت میلگرد این است که میلگرد فولادی و دیواره سوراخ بتنی را از طریق نیروی چسبندگی با استحکام بالا به هم بچسباند و یک نیروی پیوند و لنگر بسیار قوی ایجاد کند که می تواند به طور موثر در برابر برش میله فولادی مقاومت کند. نیرو و نیروی کششی خارجی باعث می شود که اجزای جدید و قدیمی به طور محکم به هم متصل شوند تا هدف تقویت شود. مشاهده می شود که استحکام باندی چسب میله کاشت تاثیر زیادی بر میله کاشت دارد. بنابراین انتخاب چسب میله کاشت با عملکرد باندینگ با استحکام بالا طبق مقررات ضروری است.

2. الزامات کاشت مواد میله

1. چسب لنگر:

عملکرد چسب لنگر باید از طریق آزمایش های ویژه تعیین شود. برای چسب لنگر تایید شده، اضافه کردن مواد افزودنی به دلخواه در طول ساخت و ساز در محل توصیه نمی شود، به جز افزودنی های کمی که در دستورالعمل ها مشخص شده است. اگر از چسب لنگر بر پایه اپوکسی استفاده می شود، شاخص عملکرد چسب لنگر باید با “مشخصات فنی برای لنگرسازی سازه های بتنی” JGJ 145-2004 مطابقت داشته باشد. در صورت استفاده از انواع دیگر چسب های انکرینگ، عملکرد آنها باید توسط سازنده با آزمایش های ویژه تعیین و تایید شود. مقدار طراحی fbd از استحکام باند چسب لنگر مورد استفاده برای کاشت آرماتور باید مطابق با الزامات “آیین نامه طراحی آرماتور سازه های بتنی” GB50367-2006 باشد.

2. میلگرد:

مشخصات میله فولادی Φ16، Φ12 و علامت «Φ» به معنای میله فولادی HRB400 است. عملکرد میله فولادی باید الزامات مشخصات را برآورده کند. زنگ سطح باید قبل از کاشت میله فولادی از بین برود.

3. اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از چسب کاشت

1) اقدامات سازه لنگر هنوز باید مطابق مقررات مربوطه “مشخصات طراحی تقویت سازه های بتنی GB50367-2006” باشد.

2) از سایت استفاده کنید و آن را تا حد امکان تهویه کنید.

3) قبل از احداث کاشت میله، پرسنل ساختمانی باید از لباس محافظ، ماسک محافظ و عینک محافظ استفاده کنند. اگر بدن انسان به طور تصادفی چسب را در طول فرآیند ساخت و ساز لمس کرد، باید آنها را با آب تمیز تمیز کرد و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کرد.

4) هنگامی که دما در زمستان پایین است، جزء A ممکن است متبلور شود. این ویژگی مواد کلوئیدی است، نه خراب شدن. فقط باید حمام آب چسب A را تا حدود 50 درجه سانتیگراد گرم کنید و پس از از بین رفتن تبلور آن را به طور یکنواخت هم بزنید. بدون تاثیر

سه، اقدامات احتیاطی در طول فرآیند ساخت میله کاشت

(1) مکان، اندازه و عمق سوراخ مته را با توجه به الزامات طراحی علامت گذاری کنید.

(2) پس از حفاری سوراخ، از کمپرسور هوا یا سایر تجهیزات برای دمیدن گرد و غبار در سوراخ استفاده کنید. پس از باز شدن سوراخ، سوراخ را با نخ پنبه ای می بندیم تا گرد و غبار به داخل سوراخ نریزد.

(3) زنگ‌زدگی و لکه‌های روغن در ناحیه لنگر فولادی باید تمیز شوند و پیچ‌ها نیز باید تمیز شوند.

(4) با توجه به تهیه چسب کاشت، اجزای A و B را باید به طور یکنواخت هم زد و سپس عامل اصلی را با توجه به نسبت جرم مخلوط کرد: عامل پخت = 2:1 و به طور یکنواخت با همزن هم بزنید. هنگام هم زدن سعی کنید در همان جهت هم بزنید. ، از ورود به هوا برای تشکیل حباب خودداری کنید.

(5) به مقدار چسب توجه کنید، آن را برای استفاده فعلی آماده کنید، در صورت مصرف نشدن باید دوباره آب بندی و نگهداری شود.

(6) هنگام تزریق چسب

آ. چسب تزریق کم فشار و سرعت پایین را نگه دارید و از انتها شروع به تزریق چسب کنید. هنگامی که چسب از نازل چسب مجاور خارج می شود، نازل چسب فعلی را ببندید و برای ادامه تزریق چسب به سمت نازل چسب حرکت کنید.

ب. اطمینان حاصل کنید که سوراخ ها با چسب پر شده اند.

ج. از خالی شدن لایه چسب جلوگیری کنید.

(7) پس از اتمام لنگر، تثبیت موقت باید انجام شود. در طول دوره پخت، هیچ گونه هم زدن مصنوعی مجاز نیست و باید پرسنل ویژه ای برای مراقبت از آن در صورت لزوم تعیین شوند.​

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه