• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

خوردگی بتن چگونه اتفاق می افتد؟

خوردگی بتن چگونه اتفاق می افتد؟

در این مقاله به مبحث خوردگی بتن چگونه اتفاق می افتد می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

خوردگی بتن چگونه اتفاق می افتد؟

خوردگی بتن به تخریب فولاد تقویت کننده در یک سازه اشاره دارد. با افزایش اهمیت جلوگیری از خوردگی، شرکت‌های بیشتری در مرحله طراحی دارایی‌های ساختمانی، این منطقه را در اولویت قرار داده‌اند. با این حال، خوردگی اجتناب ناپذیر است. محیط‌های خشن، از جمله محیط‌هایی که دمای شدید یا سطح نمک بالا دارند، تسریع می‌شود. علاوه بر این، خوردگی بتن با سرطان قابل مقایسه است، به تدریج در سراسر یک سازه بتنی گسترش می یابد و اغلب تا زمانی که ترک هایی روی سطح ایجاد می شود نامرئی است.

ساختمان‌ها و سازه‌ها

این بر ساختمان‌ها و سازه‌ها در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و معمولاً با تعادل pH نامناسب روی میله‌های فولادی تقویت‌کننده شروع می‌شود. در حال حاضر، بتن معمولاً روی سطح میله های فولادی لایه ای تشکیل می دهد که از خوردگی جلوگیری می کند، اما با گذشت زمان، تخریب بتن ممکن است منجر به قرار گرفتن در معرض مواد اضافی از جمله آب، کلریدها و سایر نمک ها شود که منجر به تخریب این غیرفعال می شود. فیلم

کربناته شدن یکی دیگر از کاتالیزورهای خوردگی است. کربناته شدن زمانی حاصل می شود که دی اکسید کربن در سیالات منافذ بتن حل شود. این واکنش اجتناب ناپذیر است، که توسط حضور طبیعی دی اکسید کربن در جو ایجاد می شود. این واکنش اسید کربنیک را تشکیل می دهد که سپس با مواد موجود در خمیر سیمان واکنش داده و کربنات کلسیم ایجاد می کند. 

بازدارنده خوردگی چیست؟

در صورت عدم کنترل، خوردگی فولاد در سازه های تقویت کننده بتنی هزینه های زیادی را برای شرکت شما به همراه خواهد داشت و ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد. با این حال، استفاده از کنترل خوردگی، استفاده از بازدارنده های خوردگی، در مراحل اولیه طراحی و در طول برنامه تعمیر و نگهداری ساختمان شما بهترین راه برای افزایش عمر دارایی های بتنی شما است. یک روش معمول برای ترمیم بتن ترک خورده، حذف بخش های آسیب دیده، تعویض میلگرد و وصله در جایی که نیاز است است. این به کاهش پیشروی اکسیژن، آب یا نمک به داخل بتن کمک می کند. بنابراین، برای جلوگیری از قرار گرفتن میلگرد در معرض عناصر، بهتر است از یک بازدارنده خوردگی در کنار یک مهر و موم ضد آب استفاده کنید. 

همچنین محصولاتی وجود دارند که به طور خاص برای کاهش خطر تماس یون‌های کلرید با فولاد تقویت‌کننده و حتی اصلاح مخلوط بتن برای افزایش نفوذناپذیری آن تولید می‌شوند. اساساً بتن ضد آب خطر کمی برای ورود عوامل خورنده دارد. 

هنگام انتخاب بازدارنده یا آب بند بتن چه نکاتی را باید در نظر گرفت

غشاهای ضد آب شاید جنبه نادیده گرفته شده در راهبردهای تعمیر بتن و پیشگیری از آسیب باشند. در حالی که تمرکز بر بازدارنده های خوردگی عالی است، غشای عایق رطوبتی که روی سطح بتن اعمال می شود اولین خط دفاعی در برابر نفوذ مواد محرک خوردگی است. علاوه بر این، آب بندی ضد آب روی سطح بتن در واقع در بازدارنده های بتن نیز کاربرد دارد. سیلرهای بتن دارای ویژگی های مختلفی هستند. اساسی ترین عملکرد محافظت در برابر نفوذ رطوبت، کربناته و سایر عناصر بالقوه آسیب رسان است. برخی دیگر مقاومت در برابر لکه یا مهار خوردگی را اضافه می کنند.

مهار خوردگی به ویژه در کاربردهایی که در معرض هوای دریا با رطوبت و سطوح کلرید بالا است یا در آب و هوای شمالی که نیاز به یخ‌سازها وجود دارد، مورد نیاز است. 

برای اطمینان از اینکه تیم شما درزگیر یا مواد افزودنی مناسب را برای جلوگیری از خوردگی انتخاب می کند، مهم است که چند نکته را در نظر بگیرید. این شامل:

  • بازدارنده های خوردگی مایع در مقابل پودر بسته به مقیاس و مشخصات تعمیر، ممکن است یک بازدارنده خوردگی مایع یا پودری مناسب باشد. البته معمولاً هر دو ماده را با بتن یا مواد تزریقی مخلوط می کنند تا ترک ها و آسیب ها را پر کنند. صرف نظر از این، نکته کلیدی این است که مطمئن شوید تیم شما می تواند مواد را بر اساس حالت مایع یا پودری آنها به درستی ذخیره و حمل کند. 
  • یکپارچگی بستر و گستردگی نفوذ آب. نکته مهم دیگر میزان آسیب به بستر است. اگر نفوذ آب بیش از حد اتفاق افتاده باشد، ممکن است نیاز باشد که یک بازدارنده خوردگی مستقیماً روی میلگرد جایگزین شده پاشیده شود و قبل از اتمام تعمیر، اجازه داده شود که تنظیم شود. 
  • تنظیم زمان و شرایط آب و هوایی لازم برای کاربرد. مانند تمام انواع تعمیرات بتن، زمان گیرش و شرایط آب و هوایی بر کارایی بازدارنده‌های خوردگی تأثیر می‌گذارد، بنابراین برنامه‌ریزی برای حصول اطمینان از کارکرد محصولات همانطور که انتظار می‌رود حیاتی است. 
  • در برابر کربناته شدن و کلریدها موثر است. با توجه به اینکه کربناته شدن و کلرید دو عامل اصلی خوردگی هستند، مهم است که بر اساس شرایطی که بتن در معرض آن قرار می گیرد، بازدارنده های خوردگی خود را انتخاب کنید. این ممکن است شامل بازدارنده های خوردگی در برابر هر دو یا یک نوع عامل خوردگی باشد.

مزایای بازدارنده های خوردگی در تعمیر بتن

درک مزایای استفاده از بازدارنده های خوردگی برای تعمیر بتن بسیار آسان است و عبارتند از:

  • ریزش کمتر و تعمیرات کمتر. از آنجایی که میلگرد مستحکم باقی می ماند، بتن کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد و در نتیجه هزینه های کل نگهداری را کاهش می دهد، مشروط بر اینکه از سد ضد آب مناسب و بازدارنده های خوردگی سطحی برای بتن استفاده شود. این به طور موثر از تخریب بیشتر سازه های فولادی و بتنی نیز جلوگیری می کند.
  • توانایی هدف قرار دادن علل متعدد تخریب. در حالی که برخی از ساختمان ها ممکن است در معرض نوع خاصی از مواد ایجاد کننده خوردگی باشند، برخی از آنها همیشه وجود دارند، مانند کربناته شدن. در نتیجه، مزیت اصلی استفاده از یک بازدارنده، هدف قرار دادن چندین علت تخریب و خوردگی در یک تعمیر است. علاوه بر این، افزودنی های بازدارنده خوردگی همچنین می توانند چسبندگی بیشتری را بین بسترها برای افزایش نفوذ ناپذیری بتن و جلوگیری از خوردگی در آینده ایجاد کنند.​

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه