• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

رزین های وینیل استر و اپوکسی تقویت شده

رزین های وینیل استر و اپوکسی تقویت شده
در این مقاله به مبحث رزین های وینیل استر و اپوکسی تقویت شده می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

رزین های وینیل استر و اپوکسی تقویت شده

در صنعت ساختمان مدرن، کاربرد مواد کامپوزیتی بر پایه رزین های تقویت شده با الیاف در حال افزایش است. در نتیجه مقاومت شیمیایی، هدایت حرارتی کم، پارامترهای مقاومت خوب و هزینه های تولید پایین، کامپوزیت ها با مصالح ساختمانی سنتی مانند فولاد و آلومینیوم رقابت می کنند. میلگردهای تقویتی تولید شده بر اساس رزین های اپوکسی و تقویت شده با الیاف بازالت یا کنسول های حرارتی برای تثبیت سازه های نمای آلومینیومی ساخته شده از کامپوزیت های اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه تنها نمونه هایی از این کاربردها هستند.

کامپوزیت های سرامیکی و فلزی

برای این منظور، کامپوزیت های سرامیکی و فلزی طراحی و ساخته شده است. از آنجایی که رسانایی حرارتی پایین و استحکام بالا را نشان می‌دهند، بنابراین برای ساخت انواع جدیدی از اتصال دهنده‌ها استفاده می‌شوند. مهمتر از همه، آنها قابلیت اطمینان خدمات ساختاری بهتری را در مقایسه با اتصال دهنده های سنتی نشان دادند.
یکی دیگر از کاربردهای جالب مصالح کامپوزیت در سازه های باربر، اتصال دهنده های اپوکسی برای پانل های دیواری پیش ساخته بتنی مسلح است که لایه های ارتفاعی تقویت شده را که توسط یک لایه عایق حرارتی با لایه های ساختمانی پانل تقویت شده جدا شده اند، به هم متصل می کند.

نیاز برای کاهش تلفات حرارتی از طریق عایق بندی دیوارهای ساختمان

نیاز برای کاهش تلفات حرارتی از طریق عایق بندی دیوارهای ساختمان با لایه های عایق حرارتی ضخیم تر برآورده می شود. بست ها و کنسول های سنتی ساخته شده از فولاد و آلومینیوم لایه های عایق حرارتی را سوراخ می کنند و باعث ایجاد پل های حرارتی شدید می شوند. چنین پل های حرارتی ممکن است منجر به تلفات انرژی قابل توجهی در مدیریت گرمایش/سرمایش ساختمان شود. بنابراین راه‌حل‌های مدرن برای دیوارهایی با روکش‌هایی که به لایه‌های عایق حرارتی نفوذ می‌کنند، به دنبال فناوری‌هایی هستند که تلفات انرژی در ساختمان‌ها را کاهش دهند.
یکی از این راه حل ها ممکن است استفاده از رزین های وینیل استر و اپوکسی تقویت شده با منسوجات بازالتی در تولید لنگرهای اختصاص داده شده برای تثبیت نماهای تهویه شده ساختمان ها باشد، زیرا رزین ها با هدایت حرارتی پایین تر از انکراژ فلزی مشخص می شوند. به عنوان مثال، رزین های وینیل استر دارای ضرایب هدایت حرارتی λ تا 0.3 W/mK هستند، در حالی که آلومینیوم حدود 200 W/mK است.

بازالت چیست

بازالت ماده‌ای طبیعی از سنگ‌های آتشفشانی است و به‌عنوان پودر عمدتاً در ساخت‌وساز یا مهندسی بزرگراه استفاده می‌شود. بازالت، پس از ذوب شدن در دمای 1300 تا 1700 درجه سانتیگراد، می تواند به الیاف تبدیل شود. می توان از آن به عنوان تقویت کننده کارآمد برای پلیمرها به شکل پودر، الیاف، منسوجات و پشم استفاده کرد. 

خاصیت آن چیست؟

به دلیل خواص عایق حرارتی و صوتی آن در کاربردهای فنی مختلف، به عنوان مثال، در بخش خودرو، ساخت و ساز و ساختمان استفاده شده است. گستره وسیعی از کاربردهای ممکن ناشی از خواص سودمند آن است. خودرو، هواپیما، کشتی و لوازم خانگی نیز با رزین های ترموست تقویت شده با الیاف بازالت ساخته می شوند. تکنیک های ممکن شامل اتوکلاو با فشار مستقیم، چیدمان، ساخت پیش آغشته، قالب گیری و سیم پیچی در خلاء است.

استفاده از مواد با رسانایی حرارتی کم

در صنعت ساختمان، استفاده از مواد با رسانایی حرارتی کم، مانند رزین های وینیل استر و اپوکسی، امکان کاهش قابل توجهی در پل های حرارتی نقطه ای در نماهای دارای تهویه را فراهم می کند یا حتی می تواند آنها را به طور کامل حذف کند. با این حال، معیار اساسی مربوط به انتخاب مواد برای روکش دیوار خارجی، پارامترهای مقاومت است. لنگرهای روکش دیوار خارجی تحت تنش های کششی، فشاری و خمشی تحت شرایط آب و هوایی مختلف قرار دارند. در اقلیم اروپای مرکزی، دیوارهای بیرونی ممکن است با تنش های حرارتی در محدوده دمایی 25- تا 80 درجه سانتی گراد مواجه شوند.

تحقیقات در مورد استحکام رزین‌های وینیل استر و اپوکسی تقویت‌شده

این مقاله نتایج تحقیقات در مورد استحکام رزین‌های وینیل استر و اپوکسی تقویت‌شده با منسوجات بازالتی برای تولید بست‌های ساختمانی عایق را به عنوان راه‌حلی جایگزین برای لنگر روکش سنتی دیوارهای خارجی سنگی ارائه می‌کند. روکش سنگ سنگین به یک سیستم فوق العاده متراکم از لنگرها با توجه به لزوم تثبیت فردی آنها نیاز دارد. راه حل اصلی ارائه شده در این کار بر روی لنگرهای مبتنی بر وینیل استر و رزین اپوکسی تقویت شده با منسوجات بازالتی می تواند صرفه جویی در انرژی قابل توجهی را با کاهش پل های حرارتی ایجاد شده در مکان های سوراخ کننده لایه عایق که ناشی از نصب لنگرهای فولادی سنتی در ساختمان های گرم شده است، ارائه دهد.

2. مواد و روشها

2.1. مواد

در طول کار آزمایشی، اندازه‌گیری‌های خواص مکانیکی و عملکردی کامپوزیت‌های تولید شده انجام شد: رزین وینیل‌استر/بازالت و رزین اپوکسی/بازالت. شرح شرایط اندازه گیری به بخش های مربوط به خواص مکانیکی و عملکردی تقسیم شده است.

2.2.1. ویژگی های مکانیکی

آزمایش مقاومت خمشی استاتیک با استفاده از موارد زیر انجام شد:

دستگاه تست مواد استاتیک Zwick Roell Z005 ، با پیروی از استاندارد PN ISO 178، طبق آن اتصالات با ابعاد 80 × 10 × 4 میلی متر تحت آزمایش خمشی سه نقطه در دمای 20 درجه سانتی گراد، 25 درجه سانتی گراد و 80 درجه سانتی گراد

تست استحکام کششی استاتیک با استفاده از موارد زیر انجام شد:

دستگاه تست مواد استاتیک Zwick 1445 (Ulm، آلمان) مطابق با هنجار PN-EN ISO 527-2، که در آن اتصالات 80 × 10 × 4 میلی متر در دمای -20 درجه سانتیگراد، 25 درجه سانتیگراد و 80 درجه سانتیگراد کشیده شد.
مطالعات چقرمگی از طریق تست ضربه چارپی با استفاده از چکش WPM Werkstoffprüfsysteme لایپزیگ (Markkleeberg، آلمان) طبق استاندارد PN-EN ISO 179-1 انجام شد. در آزمایش، اتصالات با ابعاد 100 × 10 × 5 میلی‌متر و بریدگی 2 میلی‌متر شکست دینامیکی را در دمای اتاق تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه