• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

درزگیر بتن چیست؟

درزگیر بتن چیست؟

در این مقاله به مبحث درزگیر بتن می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

درزگیر بتن

دلیل اصلی آب بندی بتن، محافظت از کف در برابر آسیب هایی مانند سایش، لکه، یخ زدگی- ذوب و حمله نمک است. جلوگیری از ورود مایعات و مواد شیمیایی به بتن و آسیب رساندن به آن بسیار مهم است. آب بندی طول عمر بتن را افزایش می دهد و بنابراین عملکرد آن را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. 

درزگیر بتن همچنین می تواند به سادگی برای زیباسازی کف، افزایش درخشندگی و افزایش رنگ به خصوص بتن تزئینی استفاده شود. در نهایت، می‌توان از سیلرها برای قرار دادن نوعی ضد لغزش روی زمین استفاده کرد – به یک راهروی بتنی مرطوب یا یک عرشه بتنی استخر فکر کنید.

اگر بتن را آب بندی نکنید چه اتفاقی برای کف شما می افتد؟

اگر بتن خود را آب بندی نکنید، احتمالاً با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. به یاد داشته باشید که بتن ماده ای بسیار قوی و بادوام است، اما همچنان متخلخل است. بتن دارای مویرگ‌ها و منافذی است که به خاک، کپک و کپک و رطوبت اجازه می‌دهد تا وارد آن شود. 

حفره و پوسته شدن در بتن چیست؟

  •  حفره‌ها حفره‌های کوچک یا حفره‌هایی را توصیف می‌کنند که در اثر سایش موضعی روی سطح بتن ظاهر می‌شوند. 
  • پوسته پوسته شدن اصطلاحی است که برای توصیف زمانی که سطح بتن ترک می خورد و سپس به صورت ورقه یا پوسته می شکند استفاده می شود.

همچنین بسیار مهم است که مواد شیمیایی خورنده را مسدود کنید. چیزهایی مانند یخ زدایی نمک ها یا کلریدهای اقیانوس می توانند وارد بتن شوند.

انواع آب بند بتن

دو دسته کلی درزگیرهای بتن وجود دارد : درزگیرهای موضعی و درزگیرهای نفوذی. در این دسته ها دو نوع سیلر قرار دارند: پایه آب و مبتنی بر حلال.

آب در مقابل آب بند حلال برای بتن

درزگیرهای بتن به صورت پایه آب یا حلال ساخته می شوند، اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد. 

هدف از یک حلال در فرمول سیلر این است که عامل حامل برای اجزای آب بندی باشد. حلال سیلر را رقیق می‌کند و باعث می‌شود پخش آن آسان‌تر شود و در هنگام استفاده در بتن خیس شود و با متلاشی شدن حلال تنها پلیمرهای روی سطح باقی بماند. نقطه ضعف سیلرهای مبتنی بر حلال خطرناک بودن (اشتعال پذیر بودن)، بوی تند و انتشار بخارات مضر در محیط است. با پیشرفت تکنولوژی مدرن، اکنون می‌توانیم به جای حلال‌های شیمیایی مضر، از آب به‌عنوان «حلال» برای آب‌بندهای بتن خود استفاده کنیم.

استفاده از سیلر مبتنی بر آب مزایای زیادی دارد. آب به خودی خود سازگارتر با محیط زیست است، اما هیچ مشکل اشتعال و بوی بسیار کمتری وجود ندارد، بنابراین استفاده از آنها در داخل خانه ایمن تر است. سیلرهای مبتنی بر آب نیز کمتر به رطوبت حساس هستند و تمایل دارند درخشش خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. 

سیلرهای مبتنی بر حلال شیمیایی می توانند درخشندگی یا بهبودی بسیار خوبی به سطح ببخشند، اما به اندازه کافی دوام ندارند. 

درزگیرهای موضعی در مقابل آب بندهای نفوذی برای بتن

درزگیر بتن موضعی چیست؟

درزگیرهای موضعی یک لایه شفاف بر روی لایه بالایی بتن تشکیل می دهند و بهترین مانع فیزیکی را برای سطح ایجاد می کنند. این لایه محافظ شفاف از ورود موادی مانند رطوبت، مواد شیمیایی، کثیفی و زباله و لکه ها (مانند روغن ماشین) به داخل بتن جلوگیری می کند. 

درزگیرهای اکریلیک در مقابل اپوکسی در مقابل پلی اورتان روی بتن

درزگیرهای بتن اکریلیک

 مواد شیمیایی اصلی موجود برای سیلرهای موضعی اکریلیک، اپوکسی یا پلی اورتان هستند که می توانند بر پایه آب یا بر پایه حلال باشند. سیلر اپوکسی مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش ندارد، بنابراین بیشتر برای کاربردهای داخلی استفاده می شود. درزگیرهای بتن اکریلیک را می توان در داخل یا خارج استفاده کرد و معمولاً یک محصول تک جزئی هستند. هیچ مخلوطی در کار نیست و استفاده از آنها راحت تر و سریعتر خشک می شود. اگرچه پلیمر اکریلیک معمولاً به اندازه پلیمرهای موجود در یورتان سخت یا مقاوم در برابر آب نیست. اگر تمرکز اصلی شما بر درخشش است، مطمئناً یک سیلر اکریلیک شفاف این کار را انجام خواهد داد.

درزگیر اکریلیک درجه یک ما، برای بتن، به ویژه برای پروژه هایی که نیاز به چرخش دارند، مناسب است. این یک سیلر اکریلیک بسیار مقاوم در برابر لک و سایش است که در عرض 20 تا 30 دقیقه خشک می شود. برای درخشندگی بسیار بالا، چندین پوشش اعمال کنید. 

درزگیرهای بتن پلی اورتان

بهترین عملکرد سیلرهای اورتان مبتنی بر آب معمولاً در 2 قسمت وجود دارد. این به این معنی است که A و B را با هم مخلوط کنید. این 2 قسمت از نظر شیمیایی با هم ترکیب می شوند یا به صورت عرضی پیوند می خورند تا پلیمر بسیار سخت تری روی سطح بتن شما تشکیل دهند. پلی اورتان های 2 قسمتی برای محافظت در برابر لکه، مقاوم در برابر سایش و مقاومت در برابر آب روی بتن بسیار بهتر هستند.

درزگیرهای بتن اپوکسی

درزگیرهای بتن اپوکسی بسیار سخت هستند. اینها برای سطوح بتنی با نوردهی بالا، مانند انبارها و مراکز تحویل با ترافیک سنگین پیاده و وسایل نقلیه عالی هستند. استفاده از اپوکسی به عنوان پایه سیلر باعث می شود که در برابر مواد شیمیایی و رطوبت بسیار مقاوم باشد.

سیلان ها/سیلوکسان ها در مقابل سیلرهای فلوروشیمیایی روی بتن

دو مورد از محبوب‌ترین مواد شیمیایی مورد استفاده برای سیلرهای نفوذی، امولسیون‌های سیلان/سیلوکسان و فلوروکمیکال‌ها هستند.

هر دوی این محصولات ضد آب عالی، مقاوم در برابر قالب و مقاوم در برابر نمک هستند. با این حال، فلوروشیمیایی آلاینده های روغنی (روغن موتور و مواد غذایی) را نیز دفع می کند و بنابراین در برابر لکه بسیار مقاوم تر است.

سیلرهای نفوذی می توانند به صورت حلال یا پایه آب باشند و باز هم همین مسائل در مورد حلال ها صدق می کند. یعنی قابلیت اشتعال، بخار و بو.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه