• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

نحوه آب بندی بتن

نحوه آب بندی بتن

در این مقاله به مبحث نحوه آب بندی بتن می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

نحوه آب بندی بتن

سیلر از بتن در برابر عناصر محافظت می کند و تمیز کردن نمک های یخ زدا، روغن یا گریس را آسان تر می کند. اما شما حتما آن را به خوبی انجام دهید. این دستورالعمل های گام به گام را برای برنامه کامل دنبال کنید.

ابزار

  • برس آسفالت
  • رنگ پاش
  • غلتک رنگ
  • کاردک
  • وکیوم فروشگاهی

مواد

  • استریپر شیمیایی
  • تعمیر بتن
  • درزگیر بتن
  • چربی زدا

سیلانت چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

درزگیر بتن یک سد محافظ است که طول عمر بتن را می بخشد و تمیز کردن را آسان می کند. اگر بتن شما نو است، باید اجازه دهید تا خشک شود. قبل از اعمال سیلر حداقل یک ماه صبر کنید. قبل از استفاده از آن، آب و هوا را بررسی کنید. سیلر باید در شرایط خشک اعمال شود زیرا به بتن مرطوب نمی چسبد. همچنین در هنگام استفاده و خشک کردن، که می تواند تا سه روز طول بکشد، دما نیز باید بالای 50 درجه فارنهایت باقی بماند.

سطح را آماده کنید

مراحل زیر را دنبال کنید تا سطح بتن برای آب بند آماده شود.

بتن را تمیز کنید

مرحله 1: سطح را تمیز کنید

اول سطح کل زباله ها و کثیفی ها را کاملا جارو کنید.

مرحله 2: تمیز کردن عمیق

هر گونه چربی، روغن، ماستیک یا رنگ را پاک کنید. پاک کننده خود را بر اساس لکه هایی که دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک چربی‌گیر برای حذف گریس یا روغن استفاده می‌شود. اگر فرش یا کاشی کشیده اید، ماستیک باقیمانده باید برداشته شود. تا جایی که می توانید از یک چاقوی بتونه و یک برس سفت استفاده کنید و سپس از یک پاک کننده مرکباتی مانند شکوفه پرتقال برای پاک کردن ماستیک استفاده کنید.

پاک کننده انتخابی خود را اعمال کنید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

خوب است بدانید

پاک کردن لکه ها در این مرحله بسیار مهم است. اگر کف شما به درستی تمیز نشده باشد، از طریق سیلر جدیدتان نشان داده می شود.

مرحله 3: تمیز کنید و خشک کنید

پس از پاک شدن لکه ها، با کف شوی و آب تمیز کنید. از جاروبرقی مغازه برای تمیز کردن آب باقیمانده و زباله استفاده کنید. اجازه دهید 24 ساعت خشک شود.

مرحله 4: ترک ها را پر کنید

هر گونه ترک یا حفره باید قبل از اعمال سیلر پر شود. سیلر ترک بتن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و با یک چاقوی بتونه صاف کنید. 

Old Sealer را بردارید

مرحله 1: تست سیلر

اگر قبلاً سیلر روی بتن شما اعمال شده است، قبل از اعمال سیلر جدید باید آن را بردارید. مطمئن نیستید که از سیلر استفاده شده است؟ این آزمایش سریع را امتحان کنید: یک فنجان بزرگ آب روی بتن بریزید. اگر آب دانه های ریز شده و روی سطح بماند، قبلا آب بندی شده است. اگر به سرعت در بتن فرو برود، آب بندی نشده است.

روش های حذف مختلفی وجود دارد. سندبلاست یک گزینه است، اما مگر اینکه در استفاده از تجهیزات تجربه داشته باشید، توصیه نمی شود زیرا در صورت انجام نادرست می توانید به بتن آسیب برسانید. موثرترین راه برای یک فرد معمولی برای مقابله با این پروژه، استفاده از یک رقیق کننده شیمیایی است. نوارهای شیمیایی بر پایه اسید هستند و هنگام استفاده باید احتیاط کرد. اطمینان حاصل کنید که از لباس های محافظ ، دستکش و عینک که توسط سازنده مواد شیمیایی مشخص شده استفاده کنید.

خوب است بدانید

همچنین محصولات کمتر سمی و سازگار با محیط زیست ساخته شده از سویا یا مرکبات وجود دارد که سیلر موجود را از بین می برد. این جایگزین ایمن‌تر برای رقیق‌کننده‌های شیمیایی خشن است، اما زمان بیشتری برای کارکردن آنها نیاز است.

مرحله 2: مهر و موم موجود را پاک کنید

از یک غلتک 1 اینچی یا اسپری رنگ بدون هوا استفاده کنید تا به طور یکنواخت یک لایه ضخیم از استریپر را روی بتن پخش کنید. زمان‌های محصول متفاوت است، بنابراین دستورالعمل‌های سازنده را بخوانید تا تعیین کنید قبل از برداشتن، چه مدت باید بر روی بتن بماند.

مرحله 3: سطح را خراش دهید

شما باید حباب ها یا نواحی چروکیده ای را ببینید که در بالا ایجاد شده اند. از یک سوهان دسته بلند برای جدا کردن لجن و دور انداختن آن استفاده کنید. برای روش صحیح دفع زباله در منطقه خود با مرکز زباله محلی خود تماس بگیرید.

مرحله 4: تمیز و خشک کنید

کف را با تری سدیم فسفات (TSP) و آب بشویید. سپس آب باقیمانده را با جاروبرقی مغازه جمع آوری کنید. قبل از استفاده از کفپوش بتنی جدید، اجازه دهید حداقل 24 ساعت خشک شود.

لایه اول را بمالید

مرحله 1: لایه اول را بمالید

اگر سطح بزرگی را می‌پوشانید، سمپاش یک راه سریع‌تر و آسان‌تر برای اعمال لکه بتن است. برای مناطق کوچکتر، از یک غلتک رنگ بر روی یک قطب گسترش استفاده کنید.

لایه اول را بمالید، حداقل دو ساعت قبل از اعمال لایه دوم صبر کنید. قوطی درزگیر خود را برای زمان های خشک شدن خاص بررسی کنید. دو لایه نازک را برای اطمینان از یکنواختی و یکنواختی اعمال کنید.

خوب است بدانید

اگر در حال آب بندی یک کف بتنی داخلی هستید، مطمئن شوید که تهویه کافی دارید.

مرحله 2: لایه دوم را بمالید

برای پوشاندن یکنواخت، لایه دوم را در زوایای قائمه با لایه اول خود رنگ کنید.

مرحله 3: اجازه دهید تا خشک شود

مطمئن شوید که درزگیر جدید خود را تا زمانی که کاملاً خشک نشده است، زیر پا نگذارید یا از آن عبور نکنید. قوطی درزگیر را برای زمان های خشک شدن مشخص بررسی کنید. خشک کردن می تواند تا سه روز طول بکشد.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه