• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

رنگ کف مقاوم در برابر مواد شیمیایی

رنگ کف مقاوم در برابر مواد شیمیایی

در این مقاله به مبحث رنگ کف مقاوم در برابر مواد شیمیایی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

رنگ کف مقاوم در برابر مواد شیمیایی

تقریباً تمام سطوح در دوره ای از عمر خود در معرض مواد خورنده قرار می گیرند. بیشتر اینها (مانند محصولات پاک کننده) بسیار بی ضرر هستند و رنگ شما بدون اینکه از بین برود مقاومت می کند. اما در یک محیط صنعتی اینطور نیست. آنها در معرض مواد شیمیایی، اسیدها، قلیایی ها، نمک ها و سایر مواردی هستند که برای اکثر سطوح خشن هستند.

به همین دلیل است که باید آنها را با پوششی محافظت کنید که در برابر مواد شیمیایی بدون شکستگی مقاومت کند. این نوع رنگ همچنین در برابر هر اسید و قلیایی که بخشی از فرآیند تمیز کردن و نگهداری منظم است مقاومت می کند.

این مقاله شما را با انواع رنگ های کف مقاوم در برابر مواد شیمیایی، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر آشنا می کند.

رنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی چیست؟

رنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی محافظت عالی در برابر مواد خشن را فراهم می کند. برای محافظت از کف در برابر مواد شیمیایی طراحی شده است. نوعی رنگ آلکیدی است که وقتی خشک می شود ضخیم تر و سفت تر می شود. علاوه بر این، علیرغم تماس با مواد خورنده، ظاهر خوب خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

می توانید آن را روی هر سطحی که نیاز به محافظت در برابر نشت مواد شیمیایی دارد، اعمال کنید. به عنوان مثال، کف، دیوار، در/پنجره، تاسیسات، سقف، و غیره. علاوه بر این، روی هر بستری از جمله چوب، فلز، سرامیک، بتن و بنایی کار می کند

رنگ مقاوم در برابر مواد شیمیایی در اشکال مختلف موجود است:

  • اپوکسی
  • پلی اورتان
  • فنولیک
  • فلوروپلیمرهایی مانند زایلان و تفلون

پوشش اپوکسی / سیلر

اپوکسی نوعی رنگ پلی آمیدی است که در هنگام اعمال پوششی مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی برای هر سطحی ایجاد می کند. کفپوش اپوکسی در دو نوع تک جزئی، دو جزئی، پودری و غیره موجود می باشد.

اپوکسی یک جزئی در ساخت و سازهای جدید به عنوان پایه استفاده می شود. اپوکسی دو جزئی روی آن می رود و به آن رنگ می دهد. همچنین در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند.

پلی اورتان

پلی اورتان نوعی رزین مصنوعی است که می تواند به عنوان رنگ یا پوشش کف استفاده شود. دوام و مقاومت شیمیایی را فراهم می کند و آن را بهترین انتخاب برای سطوح مختلف می کند. علاوه بر این، پلی یورتان به عنوان یک محیط عالی برای اعمال رنگدانه ها، پرایمرها و مواد آب بندی عمل می کند. به دلیل ظاهر رنگارنگ آن، اغلب در خانه ها و فضاهای تجاری استفاده می شود.

پوشش فنولیک / سیلر

پوشش فنولیک نوعی رزین دو جزئی است که به صورت هوا یا فلاش خشک اعمال می شود. مقاومت شیمیایی عالی در برابر سطوحی مانند چوب، فلز، پلاستیک و سنگ تراشی ایجاد می کند.

فلوروپلیمرها (زیلان)

زایلان یک فلوروپلیمر با تفلون است که از رزین های ترموپلاستیک تشکیل شده است. وقتی خشک می شود به راحتی روی سطوح می لغزد. همچنین چسبندگی عالی همراه با رنگ کف با مقاومت شیمیایی ایجاد می کند.

آیا کفپوش اپوکسی در برابر مواد شیمیایی مقاوم است؟

پوشش اپوکسی مقاومت شیمیایی بالایی را در برابر اکثر مواد خورنده ایجاد می کند. صنایع اغلب از آن برای رنگ آمیزی کف و دیوارهای بتنی استفاده می کنند. برای استفاده در مناطق با نوردهی بالا ایده آل است. به عنوان مثال، محفظه ثانویه، ترانشه، پد پمپ و ذخیره حلال.

همچنین برای اعمال بر روی سطوح دیگر مانند فلز و PVC ایده آل است. مزیت استفاده از اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی این است که ارزانتر از رنگ است. این به این دلیل است که شما باید چندین لایه را در یک محیط صنعتی اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های برنامه را مطالعه کرده اید. فرآیند درخواست بسته به محصول متفاوت است.

آیا سیلیکون Caulk در برابر مواد شیمیایی مقاوم است؟

بله، درزگیری سیلیکونی در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. صنایع از آن برای آب بندی لوله ها و اتصالات استفاده می کنند که در آن مواد شیمیایی در غلظت های بالا استفاده می شود. به عنوان مثال، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، تصفیه خانه های فاضلاب و شرکت های داروسازی. با ترکیباتی مانند هیدروکربن ها، روغن ها، گریس ها، محلول های آلی به خوبی کار می کند.

رنگ مقاوم در برابر اسید چیست؟

رنگ های مقاوم در برابر اسید می توانند از خوردگی ناشی از اسیدها، قلیاها، نمک ها و باکتری ها جلوگیری کنند. در برابر آب نیز مقاوم هستند. این رنگ ها عموماً شامل پلی اورتان ها، رزین های آلکیدی، رزین های اپوکسی، رزین های اکریلیک و وینیل هستند. آنها می توانند انواع مختلفی از اسیدها مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید هیدروکلریک، اسید فسفریک و غیره را تحمل کنند.

کدام پوشش رنگی مقاومت شیمیایی شدیدی می دهد؟

به گفته کارشناسان، پلی اورتان مقاوم ترین رنگ کف موجود در بازار در برابر مواد شیمیایی است. این به این دلیل است که آنها می توانند در برابر اسید، نمک، کپک، قارچ، باکتری، قلیایی و سایر مواد شیمیایی مضر مقاومت کنند. در نتیجه رنگ پلی اورتان برای استفاده در تاسیسات شیمیایی ایده آل است. به عنوان مثال، مناطق فرآوری مواد غذایی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و شرکت های داروسازی.

پوشش اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی رنگ کنید

رنگ و پوشش اپوکسی هر دو تا حدی در برابر خورنده مقاومت می کنند. با این حال، آنها یکسان نیستند و تفاوت های قابل توجهی دارند. در اینجا چند نکته وجود دارد که اگر آن را برای طبقه صنعتی خود انتخاب می کنید، ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید.

  • پوشش های اپوکسی ضخیم تر از رنگ های اپوکسی هستند.
  • رنگ ها ممکن است به اندازه یک پوشش اپوکسی از نظر شیمیایی مقاوم نباشند.
  • استفاده از پوشش اپوکسی بسیار مشکل است.
  • پوشش ها معمولاً عمر کاری طولانی تری نسبت به رنگ ها دارند.
  • پوشش اپوکسی در برابر آسیب های ناشی از سایش یا ضربه مقاوم تر است. با این حال، اگر در معرض نور خورشید قرار گیرد، گچ می‌شود و سریع‌تر ساییده می‌شود.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه