• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت چگونه می باشد؟

مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت چگونه می باشد؟

در این مقاله به مبحث مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت چگونه می باشد می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت چگونه می باشد؟

کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت (تکنیک کاشت چسب) یکی از روش های پرکاربرد برای اتصال و افزایش استحکام میلگردها در ساختمان ها و سازه های فلزی است. در این مقاله، مراحل کاشت میلگردها با استفاده از تکنیک کاشت چسب را به تفصیل بررسی می کنیم.

قبل از بحث در مورد مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت، ابتدا باید با خصوصیات این نوع چسب آشنا شویم. چسب کاشت یک نوع چسب دو ترکیبی است که از دو قسمت مختلف تشکیل شده است: قسمت اول چسب استوانه ای است که از چسب های اپوکسی بر پایه رزین تشکیل شده است و قسمت دوم آن، پودری به نام پودر هاردنر است که باعث تقویت و سخت شدن چسب می شود. این چسب بسیار قدرتمند است و به دلیل تحمل خوب به بارهای سنگین، ماندگاری بالا و ویسکوزیته مناسب، برای اتصال میلگردها به هم کاربرد دارد.

حالا بیایید به صورت مرحله به مرحله، روش کاشت میلگردها با استفاده از تکنیک کاشت چسب را بررسی کنیم:

مرحله 1: نصب و چیدمان میلگردها

در این مرحله، نخستین قدم این است که میلگردهای مورد استفاده (به صورت استوانه ای و به قطر استاندارد با طول های مختلف) به محل کار حمل و نصب شوند. پس از حمل میلگردها، باید آن ها را به صورت دقیق در محل نصب شان قرار داد و با استفاده از ابزاری مانند سطح کش بررسی کرد که چه میزان از آن ها بالا یا پایین هستند و آیا یک ارتفاع رابطه یکنواخت دارند یا خیر. پس از اطمینان از دقت و صحت چیدمان، میلگردهای مورد نیاز برای اتصال به هم برای مرحله بعدی آماده می شوند.

مرحله 2: تثبیت موقت میلگردها

بعد از چیدمان میلگردها به صورت دقیق، میلگردها با استفاده از نرم افزار کامپیوتری AutoCAD بر روی کامپیوتر به نوعی خارج شده اند و دقیقاً نقاط اتصال میلگردهای گوناگون در آن رسم شده است. برای این کار، قابلیتی به نام مته گیری در انتهای هر میلگرد نصب می شود و اجازه می دهد که میلگرد بتواند به شیال ها مته گیر شود.

در این مرحله، پس از ایجاد یک خط دقیق با شیال های موجود، میلگردها به صورت موقت با دست و یا با استفاده از کلمپ های نوعی (به نام کلمپ میلگرد) به شیال ها تثبیت می شوند تا نقاط اتصال آن ها با حفاظت از رعایت ارتفاع و دقت مورد نظر، به صورت دائمی تثبیت شوند.

مرحله 3: پاک کردن و تمیز کردن میلگردها

در این مرحله، میلگردها با چراغ فلز و برخی ابزارهای دیگر بررسی می شوند تا از وجود خاک و رسوبات بر روی سطح آن ها مطمئن شویم. همچنین، دوام و پایداری چسب در بستر کاملاً خشک، تمیز و بدون هیچ گونه چربی یا چیز دیگری بهبود پیدا می کند.

مرحله 4: ماسه کاری و تمیز کردن موقعیت اتصال

پس از تمیز کردن سطح میلگردها، محلی که قرار است یک میلگرد به دیگری وصل شود باید به صورت دقیق شماره گذاری و ماسه کاری شود تا به راحتی بتوان این دونقطه را با استفاده از چسب کاشت بهم متصل کرد.

مرحله 5: آماده کردن چسب کاشت

در این مرحله، به میزان ضروری از پودر هاردنر به داخل چسب اپوکسی اضافه می شود و برای چند دقیقه به خوبی مخلوط می شود تا چسب به خوبی فعال شود.

مرحله 6: بررسی و تأیید اطلاعات

قبل از ادامه این مرحله، لازم است که پیش از این دو نقطهچهارکی در نواحی معین روی هر دونقطه خورده شده باشه و به اینصورت تشریح شود. در این مرحله، پیش از شروع استفاده از چسب، محل هایی که اتصال باید انجام شود، بررسی و تأیید می شوند. برای این کار، از متر و گاهی از چرخشور بزرگ استفاده می شود تا دقیقاً اندازه و موقعیت دو نقطه چک شود. در صورتی که هر گونه اشکال روی نقطه اتصال مشاهده شود، باید تا زمان حل این مشکل، از کارِ ادامه ای خودداری کرد و سپس با اعمال تعدیلات لازم، محل اتصال را دقیق تعیین کرد.

مرحله 7: استفاده از چسب کاشت

در این مرحله، چسب کاشت بر روی نقطه اتصال تزریق می شود و میلگردهایی که در ابتدا به صورت موقت تثبیت شده بودند، به شکل دائمی به یکدیگر کشیده می شوند. در اینجا ضروریست تئو دو نقطه باید روی هم بایند که بهترین عمل که می توان انجام داد این است که بررسی کاملی از شده و مطمئن شوند که اندازه و موقعیت آن دو نقطه درست بوده و این دو نقطه روی هم مطابق با نقاشی هستند.

پس از تزریق چسب، قرار است که میلگردها به صورت دقیق روی نقاط ادغام شده در سازه قرار بگیرند. برای این کار، از یک گیره یا بسته گره کاری به نام کلمپ برای تثبیت دائمی میلگردها استفاده می شود. این بسته گره کاری به نژاد شکل یکی از انواع کلمپ های نرمال، اما با سایر ویژگی های ساخت بسته گره کاری تمام می شود.

مرحله 8: پایان تأیید محل نصب

در این مرحله، تأیید می شود که میلگرد به صورت دقیق در موقعیت قرار گرفته است. برای این کار، باید از ابزاری مانند متر چک هوشمند، برای اندازه گیری دقیق فاصله از سطح دیواره ها تا نقطه علامت گذاری شده استفاده شود. همچنین، بررسی می شود که میلگرد ها به طور دقیق در رابطه های عمودی و افقی قرار گرفته اند و نقاط آن ها روی چسب کاشت مرکزی قرار گرفته اند.

مرحله 9: جایگذاری آجرهای برشی

هنگامی که میلگردها به صورتی دقیق روی چسب کاشت مرکزی قرار داده شده اند، کارخانجات تولید آجر برشی به بازار عرضه شده و این آجر ها بر روی هر نقطه ادغام شده قرار داده می شوند. آجر برشی ها باید به صورت دقیق در اندازه و شکلی که نیاز است قرار داده شوند؛ همچنین باید از هم سو کردن آجرها خودداری کرد.

مرحله 10: تثبیت دائمی آجرهای برشی

در این مرحله، با استفاده از چرخشور و چسب و خاک قلمبر، آجرهای برشی در جای خود قرار داده شده و به صورت دائمی به هم وصل می شوند. پس از نصب آجر برشی ها، لازم است که وقتی چسب کاملاً خشک شد، همه گیره ها و کلمپ های مورد استفاده توسط دستگاه متغیری نصب شده باشد.

با پایان این مرحله، کار کاشت میلگردها با استفاده از چسب کاشت تمام می شود. این روش به دلیل سرعت بالا و کارایی خوب، بسیار محبوب و پرکاربرد است. به علاوه، چسب کاشت یکی از بهترین روش های اتصال میلگردها به هم است و مواد اولیه زیادی در تهیه و استفاده آن صرف نمی شود. به همین دلیل، می تواند باعث صرفه جویی در سایر مواد اولیه و کاهش هزینه های ساخت سازه های فلزی و ساختمان ها شود.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه