• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

مزیت تزریق اپوکسی، روش کار و تجهیزات

مزیت تزریق اپوکسی، روش کار و تجهیزات

در این مقاله به مبحث مزیت تزریق اپوکسی، روش کار و تجهیزات می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

مزیت تزریق اپوکسی، روش کار و تجهیزات

اگر سازه ها در مجاورت دریا یا روی خاک های تهاجمی زمین ساخته شوند، در این صورت روند تخریب بیشتر تسریع می شود. 

سنگ تراشی ساخته شده

سنگ تراشی ساخته شده با سنگ های داخلی مانند ماسه سنگ یا لاتریت و غیره در اثر نفوذ رطوبت دچار پوسته پوسته شدن می شود. به طور مشابه، سنگ تراشی آجری که با آجرهای متخلخل ساخته می شود، از حرکات املایی رنج می برد. شسته شدن سیمان و آهک به دلیل زهکشی ضعیف، ساختارها را بیشتر خراب می کند و منجر به شکست آنها می شود.

این یک واقعیت شناخته شده است که چسبندگی بین بنایی یا بتن آسیب دیده قدیمی و بنایی یا بتن تازه چیده شده بسیار ضعیف است. علاوه بر این، سیمان زمان کافی برای گیرش و سفت شدن قبل از تردد بر روی سازه های تازه تعمیر شده را ندارد. این منجر به تعمیرات مکرر در همان نقطه می شود.

برای غلبه بر این اشکال ، تزریق اپوکسی ممکن است اتخاذ شود.

مزایای رزین های اپوکسی

رزین های اپوکسی دارای مزایای زیر نسبت به سیمان به عنوان ماده اتصال دهنده هستند.

1. تنظیم سریع 2. انقباض کم

3. ویسکوزیته کم برای پر کردن ترک های مو

4. چسبندگی بالا به هر ماده

5. پایدار در تمام دماها.

رزین های اپوکسی از محصولات متراکم اپی کلروهیدرین و بیسفنول-A تشکیل شده اند که دارای مقاومت چسبندگی بالا هستند. عملا انقباض ندارند و در برابر سایش و اکثر مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارند. رزین و سخت کننده باید برای شروع واکنش شیمیایی برای سخت شدن مخلوط شوند. عمر گلدانی مخلوط بسته به دمای محیط بین 30 دقیقه تا 120 دقیقه متغیر است. و نوع هاردنر برای تهیه ملات، آرد سیلیس اضافه می شود. 

توصیه های سازنده

توصیه های سازنده باید برای بهترین روش کاربرد، دما و عمر گلدان رعایت شود. برای مخلوط کردن اجزای اپوکسی باید از ظروف پلاستیکی استفاده شود. عملیات تزریق اپوکسی در شکل نشان داده شده است.

مراحل ساخت دوغاب اپوکسی

موارد زیر الزامات سطحی است که اپوکسی روی آن اعمال می شود

1. قوی و سالم

2. خشک و تمیز

3. عاری از روغن، گریس و مواد از دست رفته

4. بدون تاخیر

5. عاری از گرد و غبار و زباله

مواد خارجی باید از سطح جدا شوند. در صورت لزوم می توان از هوای فشرده برای این منظور استفاده کرد. برای ترک های نازک، می توان از رزین های با ویسکوزیته پایین استفاده کرد. برای ترک های vertica1 برای اطمینان از پر شدن کامل، تزریق باید از پایین به بالا انجام شود.

قبل از تزریق 

قبل از تزریق یک شیار V شکل در تمام طول ترک ایجاد می شود و تمام قطعات شل بتن با استفاده از یک جت هوا حذف می شوند. میخ ها با فاصله 15 تا 30 سانتی متری به داخل شکاف فرو می روند. لوله‌های مسی یا آلومینیومی یا غلاف MS به طول 40 تا 50 میلی‌متر و قوس‌هایی با قطر 6 تا 9 میلی‌متر در اطراف میخ‌ها وارد می‌شوند و اجازه می‌دهند روی آن‌ها قرار گیرند.

اکنون تمام ترک ها در امتداد شیار با بتونه اپوکسی مهر و موم می شوند. لوله ها یک مسیر بدون مانع برای رزین اپوکسی به داخل شکاف ها و همچنین برای خروجی هوای محبوس شده ایجاد می کنند.

اپوکسی با ساختار مناسب از پایین ترین لوله تزریق می شود و همه پای ها به جز پای مجاور را توسط شاخه های چوبی مسدود می کند. برای تزریق اپوکسی می توان از نازل های مناسب متصل به کمپرسور هوا یا دستگاه مناسب دیگری استفاده کرد.

معمولاً فشار 3.5 تا 7 کیلوگرم بر سانتی متر مربع اعمال می شود. به محض اینکه اپوکسی شروع به خارج شدن از لوله باز مجاور می کند، آن را وصل کرده و فشار را تا حد مورد نظر افزایش داده و به مدت 2 تا 3 دقیقه حفظ می شود.

این عملیات برای سایر لوله ها نیز ادامه دارد. 

رزین های اضافی لوله های مسی

رزین های اضافی لوله های مسی با یک کاردک خراشیده می شود و سطح آن با پارچه ای آغشته به حلال غیر قابل اشتعال تمیز می شود. کارگری که این کار را انجام می دهد باید دستکش لاستیکی بپوشد. وسایل مورد استفاده باید بلافاصله پس از اتمام کار با استون شسته شوند.

انواع سیمان خواص و کاربرد آنها

برای شبکه سطحی ترک های ریز که پایداری سازه را به خطر نمی اندازد، پوشش اپوکسی بدون حلال به ضخامت 300 تا 4000 میکرون کافی است. در صورت وجود ترک‌های گسترده‌تر که انتظار نمی‌رود مناسب بودن سازه را به خطر اندازد، می‌توان تا حدی با بتونه اپوکسی که مخلوطی از اپوکسی، سخت‌کننده و خاک رس چینی است، پر شد.

اپوکسی به عنوان یک ماده پرهزینه، استفاده از آن باید به نواحی زیر و اطراف بلوک‌های بستر، ترک‌ها در دال‌ها یا تیرهای RCC/PSC و غیره محدود شود، جایی که احتمال انتقال نیروهای دینامیکی وجود دارد.

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه