• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

مقایسه گروت سیمان و گروت اپوکسی

مقایسه گروت سیمان و گروت اپوکسی

در این مقاله به مبحث مقایسه گروت سیمان و گروت اپوکسی می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

گروت نقش اساسی در نصب کاشی دارد. گرچه اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما دوغاب بین کاشی‌ها سخت کار می‌کند، آن‌ها را به هم می‌چسباند، سطح آن‌ها را تقویت می‌کند و با آسیب‌ها و لکه‌های آب مبارزه می‌کند، در حالی که ظاهری تمام‌شده برای کف، دیوارها و میزها ایجاد می‌کند.

شرکت شیمی آبادگران می گوید: «ما می دانیم که دوغاب یک عامل کلیدی برای عملکرد و نتیجه یک پروژه است. “این خیلی مهم است که مردم بدانند.” گروت در دو روش اصلی وجود دارد. اپوکسی و سیمانی و تصمیم گیری در مورد استفاده از آن به نیازهای خاص یک پروژه بستگی دارد. اطلاعات زیر ویژگی های دو نوع ضروری دوغاب را با هم مقایسه می کند.

گروت بر پایه سیمان

یک استاندارد ثابت برای قفل کردن کاشی ها در جای خود، دوغاب های پایه سیمانی دارای سابقه طولانی استفاده هستند و اخیراً انواع با کارایی بالا در دسترس هستند. 

دوغاب سیمان

دوغاب سیمان از مخلوط ماسه و آب تشکیل شده و در انواع سمباده نشده نیز عرضه می شود. دوغاب های سیمانی سمباده نشده برای کاربردهای داخلی با درزهایی با اندازه کمتر از ⅛ اینچ توصیه می شود.

شرکت شیمی آبادگران می گوید: «گروت‌های سیمانی سمباده‌نشده ضد آب نیستند و هنگام نصب در محل‌های حمام نیاز به آب‌بند دارند.

این دوغاب مناسب برای اتصالات محکم

این دوغاب مناسب برای اتصالات محکم و مناسب برای هر کاشی یا سنگ طبیعی است. با آب مخلوط می شود و کاربرد آن بسیار سریع است و تمیز کردن با آب نیز همینطور است.

 از طرف دیگر، دوغاب‌های سنباده‌ای باید برای درزهایی با اندازه بیش از ⅛ اینچ استفاده شود.

 برای استفاده در هر دو برنامه داخلی و خارجی پیشنهاد می شود

برای استفاده در هر دو برنامه داخلی و خارجی پیشنهاد می شود، مخصوصا برای دیوارها و کف هراس می افزاید: دوغاب های سنباده دار در فرمول خود دارای سیلر هستند و در برابر آب و لکه مقاوم هستند. علاوه بر این، یک دوغاب با سنباده سنگین تر برای قرار دادن درزهای بزرگتر از ⅜ اینچ توصیه می شود.

مزایای دوغاب سیمانی

از مزایای دوغاب سیمانی می توان به مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر محو شدن و سهولت استفاده اشاره کرد که در کاربردهای دشوار بسیار بردبارتر هستند. همچنین به راحتی تمیز می شوند. 

معایب دوغاب سیمان

برخی از معایب دوغاب سیمان شامل تمایل آن به جذب لکه ها و ریختن مواد در طول زمان است. زیرا طبیعتاً بسیار متخلخل است.

به این ترتیب، آب بندی دوغاب های سیمانی یک مرحله ضروری است. علاوه بر این، دوغاب‌های سیمانی برای شکاف‌های باریک کمتر ایده‌آل هستند، زیرا خمیر غلیظ ممکن است در مفاصل ⅛ اینچی یا کمتر به خوبی بسته نشود.

گروت پایه اپوکسی

با ایجاد استانداردهای جدید برای دوام و مقاومت در برابر لکه، دوغاب های مبتنی بر اپوکسی برای تنظیمات پرترافیک که ممکن است سیمان مهر و موم شده ممکن است کوتاه بیاید، مناسب هستند. 

دوغاب اپوکسی

دوغاب اپوکسی ساخته شده از رزین های اپوکسی دو بخشی مخلوط با پودر پرکننده، به دلیل نفوذ ناپذیری تقریباً کامل در برابر لکه ها مورد احترام است.

از دیگر مزایای آن می توان گفت…

از دیگر مزایای آن می توان به جذب آب بهتر، استحکام بیشتر از طریق فرم بسیار سخت و بادوام و مقاومت شیمیایی بالا اشاره کرد.

شرکت شیمی آبادگران می گوید: «گروت اپوکسی برای کف‌ها، به‌ویژه کف‌های تجاری، مناطق مرطوب مانند دوش‌ها یا دوش‌های بخار، نماها یا استخرها عالی است. این یک ماده دو جزئی است که پس از مخلوط شدن قوامی شبیه چسب به دست می آورد. کاملا ضد آب و ضد لک است و در طول زمان همان رنگ را حفظ می کند.

در حالی که دارای استحکام عالی و قابلیت مبارزه با لکه است

در حالی که دارای استحکام عالی و قابلیت مبارزه با لکه است، برخی از معایب دوغاب اپوکسی شامل هزینه، ظاهر زیبایی که شبیه پلاستیک است و فرآیند نصب پر زحمت تر است. 

واکنش شیمیایی متعاقب آن

واکنش شیمیایی متعاقب آن که پس از مخلوط شدن دو قسمت آن با یکدیگر رخ می دهد، مستلزم آن است که دوغاب به سرعت در دسته های کوچک اعمال شود – یک فرآیند پیچیده که می تواند دشوار باشد. علاوه بر این، باید بلافاصله پس از نصب تمیز شود.

دانستن زیر و بم دوغاب برای انتخاب نوع مناسب برای یک پروژه ضروری است.

دانستن زیر و بم دوغاب برای انتخاب نوع مناسب برای یک پروژه ضروری است. شرکت شیمی آبادگران می گوید: “گروت از نظر ظاهر و عملکرد به اندازه سطح انتخاب شده مهم است.” 

در حالی که کاربردهای آن‌ها را می‌توان مشابه دید، مقایسه تفاوت‌های ظریف و ریزه‌ای که دوغاب‌های سیمانی و اپوکسی را از هم جدا می‌کند، ارزشمند است.

هزینه

تفاوت اصلی دوغاب اپوکسی و دوغاب سیمان در هزینه آن است. گروت اپوکسی گرانتر از سیمان است، اما هزینه کلی پروژه شما می تواند بسته به اندازه کار شما و اینکه آیا با یک پیمانکار باتجربه کار می کنید که می داند چه می کند متفاوت باشد.

از آنجایی که اپوکسی حاوی تعدادی مواد مختلف است، مخلوط کردن اپوکسی نیز دشوارتر است. این بدان معناست که اگر مجبور باشید مواد کفپوش اپوکسی خود را مخلوط کنید، ممکن است به زمان و تلاش بیشتری از طرف شما نیاز داشته باشد. از جمله اجاره تجهیزات ویژه مانند کامیون میکسر (این می تواند به سرعت اضافه شود!).

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه