• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

چگونه مدیریت بتن ریزی در هوای گرم انجام دهیم؟

چگونه مدیریت بتن ریزی در هوای گرم انجام دهیم؟

عوامل محیطی، به ویژه شرایط آب و هوایی گرم، بر خواص بتن و عملیات ساختمانی اختلاط، حمل و جابجایی مواد بتن تأثیر می گذارد. با درک اینکه چگونه این عوامل گرما، رطوبت و حتی باد بر پخت بتن تأثیر می‌گذارند، تولیدکنندگان می‌توانند طرح‌های مخلوط را تنظیم کرده و به روش‌های مختلف دیگری برای حفظ استانداردهای با کیفیت بالا و جلوگیری از مشکلات محصول نهایی جبران کنند. در این مقاله به مبحث چگونه مدیریت بتن ریزی در هوای گرم انجام دهیم می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

بتن ریزی در هوای گرم چیست؟

ACI بتن ریزی در هوای گرم را اینطور تعریف می کیم: “یک یا ترکیبی از شرایط زیر که با زیاد شدن سرعت از دست دادن رطوبت و سرعت هیدراتاسیون سیمان، کیفیت بتن تازه مخلوط شده یا سخت شده را خراب می کند، یا در غیر این صورت منجر به ایجاد نتایج مضر می شود: محیط بالا. درجه حرارت؛ دمای بالای بتن؛ رطوبت نسبی کم؛ و سرعت باد زیاد.» 

تقویم همیشه تعیین نمی کند که چه زمانی “آب و هوای گرم” باشد – شرایط آب و هوایی با بادهای شدید، رطوبت نسبی کم و تابش خورشیدی می تواند در هر زمانی رخ دهد، به خصوص در آب و هوای گرمتر. نه تنها این، شکست در مدیریت این شرایط می تواند هزینه های شما را چالش برانگیز و گران کند. پنج روشی که هوای گرم می تواند بر سود شما تأثیر بگذارد و اینکه برای حفظ سوددهی چه کاری می توانید انجام دهید، بخوانید.

مشکل: افزایش تقاضای آب

تاثیر بر سود شما: هزینه های اضافی آب، هم در تامین و هم در حمل و نقل

راه حل: خاکستر بادی ، سیمان سرباره و خاک رس کلسینه شده همگی کندتر از سیمان پرتلند واکنش نشان می دهند و حرارت کمتری را برمی انگیزند. این بدان معناست که آنها کمتر مستعد گیرش سریع هستند، و همچنین تحت تأثیر قرار گرفتن در دمای بالا کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند. CarbonCure دی اکسید کربن (CO 2 ) را در حالی که بتن تازه مخلوط می شود، تزریق می کند. پس از تزریق، CO 2 از نظر شیمیایی به یک ماده معدنی تبدیل می شود که به طور دائم CO 2 را از بین می برد و در واقع مقاومت بتن را افزایش می دهد. این امر به تولیدکنندگان بتن امکان می‌دهد تا با خیال راحت محتوای سیمان را در طرح‌های مخلوط بتن کاهش دهند و به نوبه خود خطر استفاده از آب بیشتر برای مخلوطی با سیمان بالاتر را کاهش دهند.

مشکل: افزایش افت 

تاثیر بر سود شما: هزینه های اضافی آب، هم در تامین و هم در حمل و نقل

راه حل: مهندسان گاهی اوقات نسبت آب به مواد سیمانی (w/cm) کمتر یا بالاتر از میزان لازم برای دستیابی به استحکام را تعیین می کنند ، زیرا آنها سعی دارند بر ویژگی های دیگر مانند دوام یا ترک خوردگی تأثیر بگذارند. مخلوط کردن سنگ، ماسه و سیمان فضاهای خالی ایجاد می کند که باید با آب پر شود. آب اضافی برای جداسازی ذرات ضروری است وگرنه بتن غیر قابل اجرا خواهد بود. وقتی دما بالا می رود، آب می تواند سریعتر تبخیر شود – که منجر به تغییرات در حال حرکت و اضافه شدن آب می شود. برای کاهش میزان سیمان ابتدا باید میزان آب را کاهش دهید. SCM ها و CarbonCure بیشتری را وارد کنید – یک فناوری روی هم چیده شده که امکان کاهش سیمان را در عین حفظ استحکام و عملکرد فراهم می کند و می توانید آن کامیون آب را به بیرون بفرستید.

مشکل: زمان تنظیم تسریع شده است

تأثیر بر سود شما: دشواری در قرار دادن و اتمام بنابراین با یک محصول نهایی بی کیفیت، مدت زمان بیشتری را صرف کار خود می کنید.

راه حل: اینجاست که طراحی ترکیبی وارد می شود – قبل از اینکه به محل کار بروید. برخی از خاکسترهای بادی دارای نسبت بالایی از آلومینات هستند. گچ کافی در سیمان برای کنترل آلومینات های سیمان وجود دارد، اما آلومینات اضافی از خاکستر بادی می تواند تعادل بین آنها را به هم بزند. اگر انتخابی در مورد آن دارید، سیمان های مخلوط از قبل دارای مقدار مناسبی از گچ برای ترکیب سیمان پرتلند و خاکستر بادی هستند. خاکستر بادی همچنین می تواند گرمای هیدراتاسیون را کاهش دهد که می تواند در دماهای گرمتر مفید باشد اما می تواند به دمای پخت حساس باشد. مهم است که قبل از ریختن مطمئن شوید که محتوای خاکستر بادی به درستی محاسبه شده است. 

مشکل:  تبخیر روی سطح بتن قرار داده شده شما

تأثیر بر سود شما: کوچک شدن و شکستن، مشتریان را ناراضی می کند و این چیزی نیست که کسب و کار شما به آن نیاز دارد.

راه حل: برنامه ریزی از قبل بهترین راه حل شماست. طراح شما می‌تواند نقش کلیدی در اینجا بازی کند. با کاهش گرمای هیدراتاسیون با گنجاندن SCM‌های بیشتر، خطر ترک خوردن کاهش می‌یابد. اگر چه به نظر غیر منطقی می رسد، محتوای آب خود را به وزن بسیار کم در سانتی متر کاهش ندهید – تبخیر سریع و دمای بالا این حرکت را خطرناک می کند. درعوض، سعی کنید در ساعات خنک‌تر روز بریزید و هنگام برداشتن فرم‌ها از شوک حرارتی اجتناب کنید. 

مشکل: محتوای هوا تحت تأثیر هوای گرم است

تأثیر بر سود شما: محتوای هوای مدیریت نادرست می تواند بر کارایی و زمان تنظیم تأثیر منفی بگذارد

راه حل:  هنگامی که دما افزایش می یابد، دوزهای شما از افزودنی های هواگیر، کاهنده و کندکننده آب نیز افزایش مییابد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید که می دانید دوز در گرما چگونه عمل می کند، بنابراین مخلوط خود را از قبل در دمای بالا آزمایش کنید. منتظر نمانید تا به محل کار برسید تا زمان کارایی و زمان های تعیین شده را تعیین کنید. همه باید در هوای گرم افزایش یابد. یکی دیگر از مزایای آزمایش پیشرفته به شما ایده ای از عمل آوری را می دهد.  به یاد داشته باشید که بتن پخت شده در دمای بالا در مراحل اولیه، استحکام مراحل بعدی را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه