• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

مواد و روش های مناسب برای تعمیر بتن

مواد و روش های مناسب برای تعمیر بتن

ما در این مقاله به مبحث مواد و روش های مناسب برای تعمیر بتن می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

مواد و روش های مناسب برای تعمیر بتن

انتخاب های زیادی در بازار امروزی برای مصالح تعمیر بتن وجود دارد. 

تولید کنندگان مواد مختلفی را تولید می کنند: بر پایه سیمان، اکریلیک اصلاح شده، اپوکسی ها و سایر مواد شیمیایی که همه آنها می توانند گیج کننده باشند.

انتخاب های زیادی در بازار امروزی برای مصالح تعمیر بتن وجود دارد. 

تولید کنندگان مواد مختلفی را تولید می کنند: بر پایه سیمان، اکریلیک اصلاح شده، اپوکسی ها و سایر مواد شیمیایی که همه آنها می توانند گیج کننده باشند.

اولین قدم در انتخاب ملات تعمیری، تعیین استحکام سازه بتن مادر است. برای تعمیر طولانی مدت بتن ضعیف، نامناسب یا ترک خوردگی شدید، ممکن است به جای تعمیر، جایگزینی مقرون به صرفه تر باشد. اگر قصد دارید تعمیر را ادامه دهید، باید علت آسیب بتن و استفاده مداوم از بتن را تعیین کنید.

اگر استحکام و یکپارچگی بتن اصلی به خطر نیفتد. می توان به راحتی ملات تعمیری و روش اجرا را برای تعمیر انتخاب کرد. 

زمانی که ارزیابی بصری ناراحتی شدیدی مانند ترک‌خوردگی گسترده در عناصر سازه‌ای یا هر مشکلی که ممکن است بر یکپارچگی سازه و فراتر از تخصص شما تأثیر بگذارد را نشان می‌دهد، بهتر است از متخصصان کمک بگیرید. 

ممکن است یک مشاور حرفه ای یا شرکت مهندسی برای ارزیابی گسترده شامل آزمایش مورد نیاز باشد.

قبل از درگیر کردن تخصص بیشتر، چند سوال دیگر را در نظر بگیرید. آیا محیط سرویس به مشکل کمک میکند؟ منطقه داخلی است یا خارجی؟ آیا انجماد و ذوب رخ می دهد؟ بتن اصلی تحت چه نوع بارهای ترافیکی قرار می گیرد؟ آیا منطقه در معرض گرما یا سرمای شدید است، مانند نزدیک یا در کوره یا فریزر؟ آیا این ماده با مواد شیمیایی مانند نمک های یخ زدایی در تماس خواهد بود؟ آیا زمان تعمیر حساس است؟ آیا این منطقه در طول تعمیر مورد استفاده قرار می گیرد؟ آیا زمان خاصی برای انجام تعمیر وجود دارد؟ این سؤالات و سؤالات دیگر به انتخاب ملات تعمیر کمک می کند.

انتخاب ملات تعمیر

کارایی محصول یک نکته مهم است. ملات های تعمیری به صورت ماله ای، قابل ریختن، قابل پمپاژ، پاششی، روان یا خود تراز شونده فرموله می شوند.

ملات های روان در کاربردهای افقی نسبتاً صاف به خوبی کار می کنند. ملات های پاششی برای کاربردهای با حجم زیاد که شامل قرار دادن عمودی و بالای سر هستند، بهترین مناسب هستند.

ملات های ماله ای یا بسته بندی شده با دست می توانند برای کاربردهای عمودی، افقی یا بالای سر فرموله شوند.

معمولاً ملات های ماله ای عمودی و بالای سر به گونه ای طراحی می شوند که در حین قرار دادن به خوبی آویزان شوند.

ملات های تعمیر افقی ماله ای بیشتر شامل ماسه های کمی بزرگتر هستند تا مقاومت سایشی بهتری داشته باشند. ملات‌های قالب‌گیری و ریختن بیشتر به شکلی ساخته می‌شوند که حاوی سنگدانه برای تعمیرات حجم زیادتری باشد. اینها همچنین برای قرارگیری سریعتر قابل پمپاژ هستند.

تنظیم زمان و سرعت

تنظیم زمان و سرعت توسعه قدرت نیز یک عامل مهم است. 

چه مدت باید این منطقه به روی ترافیک باز شود؟ تعمیر عرشه پل در یک جاده شلوغ مستلزم یک ملات با گیرش سریع و توسعه اولیه با استحکام بالا است، در حالی که تعمیر یک پیاده رو مسکونی در بیشتر موارد نیازی به آن ندارد.

سایر ملاحظات مهم برای خواص فیزیکی ملات تعمیری عبارتند از مقاومت در برابر یخ زدگی و ذوب برای مناطقی که در معرض انجماد و ذوب مکرر و ضریب انبساط حرارتی قرار دارند. برای تعمیرات در معرض تغییرات دما. مواد باید مشابه بتن در حال تعمیر باشد.

در موقعیت های سازه ای، مدول الاستیسیته یا سفتی ماده بر انتقال بار تأثیر می گذارد. مواد سفت تر تحت یک بار معین کمتر از مواد با مدول کمتر تغییر شکل می دهند.

تعمیرات سازه ای لازمه آن است که مدول الاستیسیته شبیه زیرلایه بتنی باشد. در حالی که تعمیرات غیرسازه ای می توانند از مدول کمتری بهره برداری کنند.

جبران انقباض کم در مواد برای کاهش ترک خوردگی پس از قرار دادن. به ویژه در کاربردهای تعمیر حجم زیاد، مطلوب است.

استحکام باند، نفوذپذیری، انتقال بخار آب، مقاومت در برابر سولفات، مقاومت در برابر سایش، مقاومت کششی و خمشی نیز ممکن است عواملی در انتخاب ملات تعمیر باشند.

آماده سازی سطح

اغلب، حتی بیشتر از ملات تعمیری انتخاب شده، آماده سازی سطح مناسب ممکن است تنها عامل کلیدی موفقیت در نصب تعمیر باشد. تمام بتن ناصاف باید حذف شود.

هنگام آماده سازی یک منطقه، تنظیمات ساده بهتر است. ترجیحا با گوشه های برش مربع برای انتقال بار. از گوشه های داخلی خودداری کنید. عمق یکنواخت منطقه مورد تعمیر نیز مطلوب است. از لبه زدن پرها بخصوص روی هر سطحی که ترافیک دارد خودداری کنید.

ترک ها در بتن به طور کلی حرکتی را نشان می دهند. پر کردن یک ترک پویا یا متحرک با ملات تعمیری صلب فقط باعث ترک خوردگی آن قسمت می شود. حرکت حتما به وسیله ی یک مفصل کنترل متوقف شود یا از بین برود تا ترک خوردگی مدیریت شود. ترک ها را می توان با یک اپوکسی به هم جوش داد. با این حال، عدم توقف حرکت یا نصب مفاصل کنترل نیز منجر به ظاهر شدن مجدد ترک ها می شود.

نصب و راه اندازی

بیشتر مواد تعمیر بتن نیاز به بستر SSD (Surface Saturated Dry) دارند. قبل از نصب کردن ملات تعمیری پایه سیمانی، بستر حتما از آب اشباع شود. با این حال، برای حفظ نسبت ماده به آب به سیمان، حتما آب پادینگ یا آب ایستاده حذف شود.

کلید دیگر قرار دادن کت باند است. در ناحیه اشباع شده، درست قبل از قرار دادن نهایی، مقدار کمی از ملات مخلوط شده را روی ناحیه قرار دهید و آن را با یک برس سفت به خوبی در آن ناحیه بمالید.

آب یا مایع اضافی را به این روکش اسکراب نریزید. چون نسبت آب به سیمان را زیاد می کند و یک خط اتصال ضعیف در تعمیر ایجاد می‌کند.

در حالی که روکش اسکراب هنوز با رطوبت است، ملات تعمیری را نصب کنید. 

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه