• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

استراتژی های روانکاری برای صنعت سیمان

استراتژی های روانکاری برای صنعت سیمان

در این مقاله به مبحث استراتژی های روانکاری برای صنعت سیمان می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

استراتژی های روانکاری برای صنعت سیمان

روانکاری در صنعت سیمان چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد. موضوع مهم نوع تجهیزات نیست، بلکه محیطی است که ماشین آلات در آن کار می کنند، که بسته به موقعیت کارخانه می تواند از فصلی به فصل دیگر متفاوت باشد.

این عامل باید هنگام انتخاب و استفاده از روانکارها به دقت در نظر گرفته شود، زیرا روغن ها و گریس هایی که در تجهیزات تقریباً یکسان به خوبی کار می کنند امکان دارد در شرایطی که این صنعت بیشتر حتما با آن رو به رو شود، مؤثر نباشد.

حمل و نقل مواد خام

معمولا، یک کارخانه سیمان در رو به رو یا خیلی نزدیک یک معدن قرار دارد. مواد خام باید از معدن به کارخانه سیمان و در نهایت به قیف های ذخیره سازی بزرگ منتقل شود. روش حمل و نقل عموماً از طریق نوار نقاله است که رایج ترین نوع آن نوار نقاله است.

حتی اگر مواد خام از منبعی دورتر وارد کارخانه سیمان شود، همچنان نوار نقاله های متعددی در سراسر کارخانه وجود خواهد داشت.

این نوار نقاله ها معمولاً توسط موتورهای الکتریکی هدایت می شوند که برخی از آنها به دلیل قدرت مورد نیاز برای کشیدن تسمه بزرگ هستند. انواع بزرگ‌تر دارای نوک‌های گریس هستند که نیاز به گریس‌کاری نادر دارند. یاتاقان‌های روغنی هم در انتهای محرک و انتهای غیر محرک و هم روی رول‌های کششی در بین آن‌ها وجود خواهد داشت.

بسیاری از انواع مختلف گریس با موفقیت در این کاربردها استفاده می شوند. گریس خاص به کار رفته به اندازه دفعات گریس کاری مهم نیست، که می تواند به جلوگیری از ورود گرد و غبار به مسابقات و جلوگیری از سرعت سایش سریع کمک کند. از آنجایی که نوار نقاله ها اغلب بیرون هستند و برای همه شرایط آب و هوایی باز هستند، انتخاب گریس مقاوم در برابر آب برای جلوگیری از ورود آب غیر معمول نیست.

فرکانس گریس زدن

در این کاربردها، به دلیل فواصل بین یاتاقان ها و ارتفاعی که در بالای سطح زمین قرار دارند، روغن کاری به ندرت به اندازه کافی انجام می شود. کمبود نیروی کار می تواند به این مشکل بیفزاید.

استفاده از سیستم‌های گریس‌کاری که در آن یک مخزن در مرکز قرار دارد، نقاط متعددی را از طریق لوله‌کشی تغذیه می‌کند. با این حال، راه لوله می تواند به صورت کلی خیلی طولانی باشد و به تعدادی از این نوع دستگاه ها احتیج دارد.

جایگزین دیگر یک روان کننده گریس تک نقطه ای است که مستقیماً به هر یاتاقان متصل می شود. این روان کننده ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که چربی را در مدت زمان متغیری متناسب با کاربرد و اندازه بلبرینگ خارج کند.

آنها همچنین می توانند میزان کار مورد نیاز برای گریس کاری جداگانه یاتاقان ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و همچنین با اعمال فشار مداوم بر یاتاقان به کاهش نفوذ آلاینده ها کمک کنند.

البته، کل هزینه استفاده از این نوع روان کننده ها در سرتاسر کارخانه باید با مقدار نیروی کار سنجیده شود. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که این سیستم ها باید در یک برنامه منظم بازرسی شوند تا از درست کارکردن آنها اطمینان حاصل شود. هیچ سیستم روانکاری خودکار نباید با رویکرد “تنظیم و فراموش” اجرا شود.

گیربکس های روغن کاری

نوار نقاله ها معمولاً توسط انواع مختلفی از گیربکس های کاهش دهنده، از جمله گیربکس های حلزونی، هدایت می شوند تا به موتور الکتریکی اجازه دهند در مجاورت نوار نقاله قرار گیرد و بیش از حد بیرون نیاید. در این مورد می توان از یک روغن ساده با ویسکوزیته خوب مصرف کرد. روان کننده حتماً احتیاجی به داشتن خاصیت فشار شدید ندارد.

گیربکس ها و یاتاقان ها نیز در سنگ شکن های متعدد در بخش تغذیه معدن یافت می شوند. این تیکه ها حتما با ایرادات شبیه نوار نقاله از دید گرد و غبار کنار بیایند. معمولاً در اینجا از سیستم‌های گریس‌کاری متمرکز استفاده می‌شود، زیرا یاتاقان‌ها در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و این اطمینان را می‌دهد که لوله‌ها خیلی طولانی نیستند و مخزن چربی می‌تواند به راحتی داخل آن قرار گیرد.

این گیربکس ها عموماً بزرگ هستند و ظرفیت روغن قابل توجهی دارند. دندانه‌های چرخ دنده اغلب ضربه‌های زیادی را تجربه می‌کنند، بنابراین روغن دنده با فشار شدید اغلب به همین دلیل استفاده می‌شود.

Gears را باز کنید

انواع مختلفی از چرخ دنده های باز مرتبط با کارخانه های سیمان، همراه با روان کننده ها و روش های مختلف کاربرد وجود دارد. نیاز اصلی برای این چرخ دنده های باز این است که روان کننده بتواند در کل چرخش چرخ دنده محرک بچسبد تا محافظت لازم را ارائه دهد.

این نیاز به روغن کاری زمانی اتفاق می افتد که پینیون محرک جفت می شود. بنابراین، بهترین روان کننده ها برای این کاربردها درست قبل از پینیون و دنده رانده روی دندان ها اسپری می شوند. الگوی اسپری برای پوشش کافی دندان های جفت گیری بسیار مهم است.

به طور معمول، روان کننده به دلیل مقدار مورد نیاز، مستقیماً از بشکه پاشیده می شود. روانکار همچنین امکان دارد به درجه ویژه ای از مقاومت حرارتی احتیاج داشته باشد و نباید ذوب بشود.

کوره های دوار

کوره های دوار به دلیل چرخش آهسته، بارهای زیاد و انتقال حرارتی حرارت فرآیند، چالش های روانکاری خاص خود را برای یاتاقان ها و گیربکس ها دارند. معمول است که روغن گیربکس در سیستم گردش خون استفاده شود که از سیستم های انتقال حرارت و فیلتراسیون استفاده می کند. روغن اغلب مصنوعی است، اما اگر سرعت جریان کافی باشد و سیستم انتقال حرارت کارآمد باشد، همیشه لازم نیست.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه