• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

سیمانی در مقابل رزین اپوکسی در مقابل پلی استر

سیمانی در مقابل رزین اپوکسی در مقابل پلی استر

در این مقاله به مبحث سیمانی در مقابل رزین اپوکسی در مقابل پلی استر می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

سیمانی در مقابل رزین اپوکسی در مقابل پلی استر

تجهیزات و ماشین آلاتی که دارای تحمل دقیق برای تراز هستند یا نیاز به پشتیبانی یکنواخت دارند را نمی توان مستقیماً روی سطوح بتنی تمام شده قرار داد. هم سطح بتن و هم پایه ماشین دارای بی نظمی هایی هستند که منجر به مشکلات تراز و غلظت بار تحمل می شود.

به همین دلیل پایه ها یا کفی ماشین ها با شیمینگ یا وسایل دیگر تراز و تراز می شوند و فضای حاصل بین پایه ماشین و فونداسیون با مواد انتقال بار پر می شود. مواد انتقال بار که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند سیمان هیدرولیک و دوغاب اپوکسی هستند.

در این وبلاگ، ما در مورد عوامل مختلفی صحبت خواهیم کرد که تعیین می کنند به چه نوع دوغاب دقیق برای پروژه نیاز دارید.

دوغاب دقیق چه کاری انجام می دهد؟

پس از قرار دادن و سخت شدن در فضای بین پایه ماشین یا تجهیزات و فونداسیون، دوغاب انتظار می رود یکی از عملکردهای زیر را انجام دهد:

  1. سطح و تراز اولیه ماشین آلات یا تجهیزات را به طور دائم حفظ کنید و هنگام برداشتن شیم ها و سایر دستگاه های موقعیت موقت، تمام بارها را به فونداسیون منتقل کنید.
  2. پشتیبانی جانبی یا محافظت در برابر خوردگی را برای شیم هایی که برای انتقال تمام بارها به فونداسیون طراحی شده اند، ارائه دهید. برخی از دوغاب ها نیز برای ایجاد خاموشی صدا و مکانیزمی برای کاهش لرزش مورد نیاز هستند. این اغلب می تواند توسط یک سیستم کامپوزیت شامل بلبرینگ های الاستومری و یک چسب ساختاری به دست آید.

مهم ترین نیاز دوغابی که برای انتقال بار به فونداسیون در نظر گرفته شده است، داشتن ویژگی های تغییر حجم است که منجر به پر شدن کامل و دائمی فضا می شود. دوغاب ساده، متشکل از سیمان، سنگدانه و آب، آن ویژگی ها را ندارد. چندین ویژگی دیگر گروت مانند قوام، استحکام، مقاومت شیمیایی و سازگاری با محیط عملیاتی نیز مهم است.

چه عواملی تعیین می کند که به کدام نوع دوغاب نیاز دارید؟

1. اندازه صفحه پایه

اندازه صفحه پایه روش استفاده را تعیین می کند:

  • کوچک: ریختن معمولا خوب است
  • بزرگ: نیاز به پمپاژ دارد
  • عدم دسترسی برای ریختن: نیاز به پمپاژ دارد

2. بارگذاری

دینامیک: 

این می تواند نیروی ضربه ای مانند پرس چکش، ماشین آلات رفت و برگشتی یا نیروهای تکراری مانند ریل جرثقیل یا سیستم های ریلی باشد. نیروهای دینامیکی می توانند باعث ایجاد ترک یا خستگی در دوغاب های سیمانی شوند. در این موارد از دوغاب بر پایه رزین استفاده کنید.

استاتیک:

شیلنگ T که استرس کمتری ایجاد می کند (مانند شکاف های زیر ستون ها، پایه های پایه، سوراخ ها، حفره ها، عملیات پر کردن عمومی). این موارد نیاز به دوغاب پایه سیمانی دارند.

3. ثبات ابعادی

گروت ها نباید جمع شوند:

  • دوغاب های پایه سیمانی باید در کوتاه مدت (انقباض پلاستیکی) یا درازمدت (انقباض خشک شدن) بدون انقباض باشند.
  • دوغاب های مبتنی بر رزین نباید در زمان پخت جمع شوند.
  • گروت‌ها همچنین باید دارای ویژگی‌های حرکت حرارتی باشند که با محیط اطراف خود هماهنگ باشد.

4. مقاومت در برابر مواد شیمیایی

دوغاب نباید با فلز واکنش نشان دهد زیرا بیشتر بلبرینگ ها و صفحات فلزی هستند. برخی از دوغاب ها ممکن است با فلز واکنش داده و خوردگی یا گازهایی تولید کنند که بر پیوند تأثیر می گذارد و می تواند باعث اختلال شود.

گروت ها باید در برابر روغن ها، گریس ها و مواد شیمیایی حلال خاص و همچنین نمک ها در صورت استفاده در محیط های دریایی مقاوم باشند.

5. دوام

گروت ها باید در برابر خزش (تغییر شکل در طول زمان) مقاوم باشند تا امکان تماس صمیمی بین یاتاقان و فونداسیون و انتقال موثر تنش را فراهم کنند.

دوغاب دقیق باید حداقل 10 سال طول عمر داشته باشد – بیشتر دوغاب های رزینی دوام بیشتری نسبت به دوغاب های سیمانی دارند، به خصوص در شرایط بارگذاری دینامیکی. آنها هزینه های اولیه بیشتری دارند، اما عمر مفید آنها و این واقعیت که آنها نیازی به تعویض منظم ندارند، آنها را در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه تر می کند.

6. منطقه تحمل موثر

وظیفه اصلی دوغاب انتقال بار است:

  • ناحیه باربری موثر (EBA) نسبت دوغاب در تماس نزدیک با سطح زیرین صفحه یاتاقان است.
  • دوغاب باید حداقل 90٪ EBA ارائه دهد.
  • EBA تحت تأثیر جریان ضعیف دوغاب، فضای خالی هوا، سرگرمی هوا در دوغاب و طراحی ضعیف عملیات تزریق قرار می گیرد.

7. بازگشت به خدمت

مهندسان مقاومت لازم را در برابر تنش های اولیه در کاربرد بلبرینگ محاسبه می کنند. بسیاری از گروت ها سریع گیر می شوند که امکان بازگشت زودتر به سرویس را فراهم می کند، اما اغلب این دوغاب ها گرمازا ایجاد می کنند که می تواند زمان کار را کاهش دهد و بر یکپارچگی دوغاب به ویژه در بخش های ضخیم تر تأثیر بگذارد.

8. اندازه شکاف

یک دوغاب باید شکاف زیر یک صفحه یاتاقان را پر کند که به دلیل ناهمواری فونداسیون ممکن است متفاوت باشد.

از شکاف‌های نازک (کمتر از 5 میلی‌متر) باید اجتناب شود زیرا اغلب دوغاب‌ها انتقال بار روی این بخش نازک مانند ویفر را دشوار می‌کنند.

برخی از دوغاب های اپوکسی و چسب های ساختاری برای مقاطع نازک طراحی شده اند اما نیاز به ملاحظات بیشتری دارند.

بیشتر شکاف های بین 15 تا 50 میلی متر را می توان به راحتی با ریختن یا پمپاژ دوغاب کرد.​

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه