• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

چرا بتن در زمستان به آرامی سخت می شود؟

چرا بتن در زمستان به آرامی سخت می شود؟

در این مقاله به مبحث چرا بتن در زمستان به آرامی سخت می شود می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

چرا بتن در زمستان به آرامی سخت می شود؟

هنگام انجام کارهای ساختمانی با استفاده از بتن، باید در نظر داشت که فرآیند سخت شدن آن، که تنها چند ساعت در تابستان نیاز داشت، در حال حاضر در دمای +5 درجه است و چندین روز طول می کشد. با کاهش دما به 0 درجه سانتیگراد، سرعت آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگر دماسنج به -3-6 درجه سانتیگراد کاهش یابد، هیدراتاسیون و انجماد عملا متوقف می شود.

این ویژگی رفتار ملات با وجود آب در آن توضیح داده می شود که با کاهش دما جامد می شود و در نتیجه فرآیند هیدراتاسیون را مختل می کند. و به همین ترتیب. گیرش و سخت شدن بتن. با توجه به این، توصیه می شود زمانی که دماسنج به + 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، به استفاده از روش های ساخت و ساز زمستانی متوسل شوید و افزودنی های ضد یخ زدگی برای بتن را به محلول وارد کنید.

مواد افزودنی ضد یخ برای بتن چیست؟

روش های اصلی ساخت در زمستان شامل گرمایش الکتریکی بتن، بتن ریزی در گلخانه، قالب گرمایشی و سایر روش های مشابه می باشد. متأسفانه همیشه امکان استفاده از چنین فناوری هایی وجود ندارد. در این مورد، راه حل بهینه، وارد کردن افزودنی های ضد یخ ویژه به ترکیب مخلوط های بتن است که به طور قابل توجهی روند گیرش و سخت شدن ملات را در دماهای پایین تسریع می کند.

مواد افزودنی ضد یخ چیست؟

در مرحله بعد، ما به محبوب ترین افزودنی های ضد یخ که امروزه وجود دارد نگاه می کنیم و در مورد مزایا و معایب آنها صحبت می کنیم.

  • کلرید کلسیم

رهبر بلامنازع، محبوب ترین و موثرترین شتاب دهنده بتن. خواص منحصر به فرد آن در پایان قرن نوزدهم کشف و مورد استفاده قرار گرفت.

فواید کلرید کلسیم

  1. کلرید کلسیم غیر قابل اشتعال و غیر سمی است.
  2. خواص نرم کننده را با کاهش جداسازی آب نشان می دهد
  3. کلرید کلسیم باعث افزایش مقاومت بتن در برابر نفوذ رطوبت و در عین حال افزایش مقاومت و عملکرد آن می شود.
  4. معرفی این افزودنی مقاوم در برابر یخ زدگی در مخلوط های بتن، به دست آوردن یک ماده عالی برای ریختن کف، پیاده روسازی و ایجاد سطوح دیگر جاده را ممکن می سازد.
  5. مزیت دیگر این افزودنی مقرون به صرفه بودن آن است، زیرا دوز کمی از CaCl2 در مخلوط بتن مورد نیاز است.
  • فرمات سدیم یا فرمات سدیم

کمی پایین تر از رهبر، اما به عنوان یک افزودنی ضد یخ کاملاً مؤثر است. فرمت سدیم از نظر خواص مشابه نیتریت سدیم است، اما مزایای قابل توجهی نسبت به آن دارد.

اسید فرمیک سدیم غیر سمی، ضد انفجار و آتش سوزی است، باعث خوردگی سازه های فولادی و عناصر تعبیه شده نمی شود. افزودنی ضد یخ HCO2Na به شما امکان می دهد تا زمانی که دما به -15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، کارهای ساختمانی را با استفاده از مخلوط های بتن انجام دهید.

  • پتاس – کربنات پتاسیم ، K 2 CO 3

غیر قابل تعویض در سیبری، در ساخت ساختمان های مسکونی و ساختمان های کشاورزی در دمای قابل توجهی کاهش یافته است.

از جمله مزایای این افزودنی ضد یخ زدگی در مخلوط بتن، تسریع بالا در فرآیند گیرش و عمل آوری بتن است. و همچنین توانایی حفظ راندمان در دمای 30-32 درجه سانتیگراد و عدم وجود اثر خورنده در تقویت. افزون بر این، غیر قابل اشتعال و غیر سمی است. ضمناً پتاس بر روی سطح سنگ بتنی باعث شکوفایی نمک نمی شود و با آرماتورهای تحت تنش گیرش بتن را ضعیف نمی کند.

مضرات کربنات پتاسیم عبارتند از:

  1. تمایل به تشکیل یک ترکیب قلیایی سوزاننده در طول پخت دارد. بنابراین، استفاده از آن در محلول با سیلیس فعال توصیه نمی شود.
  2. همچنین از این افزودنی ضد یخ برای کار در دمای نزدیک به 0 درجه سانتیگراد و بالاتر استفاده نکنید. این به این دلیل است که مخلوط بتن تحت تأثیر آن بسیار سریع غلیظ شده و گیر می کند.
  3. کربنات پتاسیم بسیار مرطوب است، در هوا “گسترش” می یابد، به همین دلیل است که نباید در شرایط رطوبت بالا استفاده شود.
  4. لازم به یادآوری است که پتاس به مخلوط های بتن حاوی آهک اضافه می شود و در نزدیکی منابع ولتاژ بالا استفاده می شود. 

در مورد ورود کربنات پتاسیم به محلول، می توان آن را به صورت خشک و محلول اضافه کرد. از آنجایی که کربنات پتاسیم باعث واکنش قلیایی می شود، تمام کارها باید با استفاده از تجهیزات محافظ شخصی انجام شود: عینک، دستکش، ماسک تنفسی و لباس.

سولفات سدیم یا سولفات سدیم Na2SO4

می تواند به عنوان یک افزودنی مستقل ضد یخ زدگی یا به عنوان بخشی از نرم کننده ها برای مخلوط های بتن استفاده شود که به طور قابل توجهی کارایی آنها را افزایش می دهد.

 در عین حال، سولفات سدیم در آب کم محلول است. در برخی از انواع سیمان ها اگر مقدار آن از 1% در ترکیب کل مخلوط بیشتر شود، می تواند باعث خوردگی شود. و در غلظت بیش از 2 درصد وزنی سیمان باعث ایجاد شکوفه قوی در سطح سنگ بتنی می شود. علاوه بر این، در صورت نگهداری طولانی مدت، سولفات سدیم مستعد هوازدگی است.

نیترات کلسیم، در غیر این صورت نیترات کلسیم، نیترات کلسیم Ca(NO3) 2

مانند مورد قبلی، نیترات کلسیم، یک افزودنی ضد یخ زدگی در محلول های بتن، می تواند هم به طور مستقل و هم در ترکیب با مواد دیگر استفاده شود. به عنوان مثال، مانند اوره، نیتریت، نیترات و کلرید کلسیم.

از مزایای نیترات کلسیم به عنوان افزودنی ضد یخ در مخلوط های بتن می توان به امکان استفاده از آن در هنگام انجام کار با استفاده از آرماتور، افزایش مقاومت در برابر رطوبت سازه های بتنی، افزایش مقاومت در برابر یخ زدگی بتن تا 20- درجه سانتی گراد اشاره کرد. همچنین کاهش قابل توجهی در زمان گیرش و سفت شدن مخلوط بتن – تا 14-20 ساعت.

از جمله معایب نیترات کلسیم، باید به خطر آتش سوزی، رطوبت سنجی بالا، تا تمایل به تار شدن در هوا و قیمت بالای نیترات کلسیم به عنوان یک افزودنی مستقل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه