• 02165741139
  • Tehran - Shahriar
  • Saturday to Thursday: 9 am - 5 pm

چگونه کاشت میلگرد را به خوبی انجام دهیم؟

چگونه کاشت میلگرد را به خوبی انجام دهیم؟

در این مقاله به مبحث چگونه کاشت میلگرد را به خوبی انجام دهیم می پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

چگونه کاشت میلگرد را به خوبی انجام دهیم؟

سوراخ کردن و پاک کردن سوراخ ها: سوراخ ها را با توجه به عمق لنگر مورد نیاز اطلس سوراخ کنید و اطمینان حاصل کنید که فاصله بین میله های فولادی در هر طرف بیشتر از 2 میلی متر باشد. سوراخ را با پمپ هوا تمیز کنید، سوراخ تمیز و عاری از گرد و غبار است.

مقدار چسب برای کاشت آرماتور باید اطمینان حاصل کند که سوراخ پر است و آرماتور باید به آرامی پیچ شود تا سرریز کمی کلوئید در سوراخ ایجاد شود.

با توجه به دستورالعمل چسب میلگرد، عدم برخورد با میلگرد در هنگام عمل آوری چسب.

پس از اتمام آرماتور بندی میله کاشت، آزمایش بیرون کشی با نظارت ناظر انجام می شود. سنگ تراشی تنها پس از واجد شرایط بودن قابل انجام است.

1. موقعیت یابی

مکان و مدل سوراخ های حفاری را با توجه به توضیحات طراحی علامت گذاری می کنید. در صورت وجود میلگردهای فولادی تحت تنش بر روی مواد پایه، محل حفاری را می توان به طور مناسب تنظیم کرد، اما همه آنها باید در داخل میلگردهای توزیع دیوار برشی کاشته شوند. حفره های غیر لغزنده حفر کنید و با استفاده از اسکنه سوراخ های کوچکی در نقاط مشخص شده دنده های کاشت ایجاد کنید تا از سر خوردن و جابجایی مته هنگام حفاری جلوگیری شود.

2. حفاری

نوع حفاری، حفاری ضربه ای است. گمانه معمولاً باید عمود بر صفحه عضو بتنی باشد و شیب آن بیش از 8 درجه نباشد (به استثنای مواردی که خیلی نزدیک به کف بدون فضای عملیاتی یا الزامات ویژه است) و عمق حفاری 15d هست (d قطر است. از میله فولادی). پیشرفت حفاری نباید زیاد سریع باشد تا از اثر گرمای سر حفاری بر مقاومت بتن فضای حفاری جلوگیری بشود. موقع حفاری، اگر آرماتور یا رکاب اصلی در سازه اصلی نیاز به جابجایی و اجتناب داشته باشد، قبل از انجام جابجایی باید نظارت و تایید طراحی لازم باشد.

3. سوراخ را پاک کنید

گرد و غبار داخل سوراخ را بردارید. در طول فرآیند حفاری، خاکستر در سوراخ جمع می شود، به خصوص هنگامی که سوراخ به سمت پایین حفر می شود، خاکستر به راحتی خارج نمی شود. خاک باید مرتباً برداشته شود، در غیر این صورت مته سوخته و مته سوخته خواهد شد. این مسئلهخ از یک دمنده برای تمیز کردن سوراخ ها در فشار بالا بهره برداری می کند. بعد از تمام شدن حفاری، عمق سوراخ را چک کنید و قطر سوراخ واجد شرایط است، گرد و غبار را با هوای فشرده خارج کنید، سپس دیواره سوراخ را با برس بزنید و مجدد سوراخ را با هوای فشرده باد کنید. این فعالیت  را 3 الی 5 بار تکرار کنید تا جایی که هیچ گرد و غباری در سوراخ نباشد. تراشه ها قبل از پر کردن چسب، بدون گرد و غبار، روغن و ناخالصی های آلی به دیواره سوراخ می رسند.

4. درمان میلگرد

5. تهیه چسب لنگر

دو نوع چسب کاشت میلگرد در بشکه وجود دارد که از دو جزء A و B تشکیل شده است. چسب حتما به صورت مکانیکی هم زده شود. همزن می تواند از یک چکش برقی و دندانه های همزن تشکیل شده باشد. دندانه های همزن را می توان با انتهای مته چکشی برقی جوش داد. فونت از میله های فولادی Φ14 ساخته شده است. مقدار کمی را می توان به صورت دستی با میله های فولادی نازک هم زد. یک ظرف تمیز (لگن پلاستیکی یا فلزی، بدون روغن، آب، ناخالصی) و ترازو را بردارید تا مطابق نسبت اختلاط مخلوط شوند و با همزن حدود 10 دقیقه هم بزنید تا اجزای A و B به طور یکنواخت مخلوط شوند. بهتر است هنگام هم زدن در همان جهت هم بزنید و سعی کنید از مخلوط شدن هوا برای تشکیل حباب خودداری کنید. هم اکنون باید چسب تهیه و استفاده شود و مقدار چسب در هر بار از 5 کیلوگرم بیشتر نشود.

6. کاشت میله های فولادی

پس از تهیه چسب تقویت کننده مطابق با الزامات طراحی، چسب به صورت دستی تغذیه می شود و 2/3 عمق سوراخ را تغذیه می کند. میله فولادی پردازش شده را در سوراخ پر شده با چسب ساختاری قرار دهید. روش درج دستی: میله فولادی را داخل سوراخ قرار دهید، زیرا چسب ساختاری غلظت خاصی دارد، به طور کلی نمی توان آن را تا انتها وارد کرد. از روش‌های مکرر کشیدن، وارد کردن یا چرخش استفاده کنید تا زمانی که میله‌های فولادی در چشم‌ها قرار می‌گیرند (توجه داشته باشید که گاهی اوقات پس از قرار دادن تا انتها، برگشت‌هایی وجود دارد که باید از آن جلوگیری کرد). موقعیت مرکزی فولاد تقویت کننده: از آنجایی که قطر سوراخ حفر شده بزرگتر از قطر فولاد تقویت کننده کاشته شده است، ممکن است فولاد تقویت کننده کاشته شده در مرکز نباشد. از سنگ ها برای حمایت از موقعیت سوراخ استفاده کنید، و سپس از چسب سخت برای بستن سوراخ استفاده کنید که نقش ثابتی دارد و از چسبیدن در سوراخ جلوگیری می کند. بیرون از سوراخ.

7. درمان و محافظت

زمان پخت به زمان سخت شدن چسب ساختاری اشاره دارد، اما استحکام چسب تنها به 60-40 درصد استحکام طراحی می رسد. هنگامی که دما 20 درجه سانتیگراد است، حدود 48 ساعت طول می کشد تا به قدرت طراحی برسد. بنابراین، به طور کلی چسب سازه ای برای لنگر انداختن میله های فولادی مورد نیاز است. پس از اتمام ساخت، معمولاً 48 ساعت طول می کشد تا نیرو بر اساس دمای محیط اعمال شود. قبل از اینکه چسب ساختاری جامد شود، میله های لنگر باید محافظت شوند و انکر میل ها نباید تاب بخورند یا برخورد نکنند و باید پرسنل ویژه برای محافظت از آنها در محل اعزام شوند.

8. بازرسی کیفیت

برای تعیین عمق میلگرد کاشته شده، طول میلگرد در معرض دید را در گمانه اندازه گیری کنید (ثبت دقیق در محل). اندازه گیری کنید که آیا موقعیت، مدل و قطر میله کاشته شده اشتباه است یا خیر (یک رکورد ایجاد کنید). آزمایش نقشه کشی را انجام دهید و مهندس ناظر نتیجه آزمایش را ارزیابی و تأیید می کند. انحراف مجاز عمق میله کاشت 20+ میلی متر و انحراف مجاز عمودی 5 درجه است.

بیشتر بخوانید: چسب کاشت میلگرد اپوکسی

خرید و قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ شرکت شیمی آبادگران

شرکت شیمی آبادگران پدیده سازان جوان با بیش از دو دهه در زمینه تولید فرآورده های شیمیایی صنعت ساختمان،این شرکت علاوه بر تولید بیش از صد نوع محصول شیمیایی ساختمان، سابقه همکاری در اجرا و مشاوره در پروژه های بزرگ ملی و شخصی و شرکتی دارد. شرکت شیمی آبادگران سهم بزرگی را در محصولات شیمیایی ساختمان دارا میباشد و داری بیش از پنجاه نیرو تولید و آزمایشگاه فعالیت دارند. اینها تنها بخشی از همکاری های گسترده شیمی آبادگران در طول این سالها می باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت فوق روان کننده ، چسب کاشی ، چسب کاشت میلگرد ، ملات ضد اسید ، چسب کاشت میلگرد ، ترمیم کننده بتن ، گروت اپوکسی و ضد یخ و ملات های پلیمری ، ملات ضد اسید ، فوق روان کننده و ترمیم کننده بتن، گروت اپوکسی ، ملات ضد اسید و ….میتوانید با شرکت شیمی آبادگران تماس بگیرید.

آدرس دفتر مرکزی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه